Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Snålaste kommunen Sverige

Av Emilie - 27 oktober 2010 13:49

För ett tag sen funderade jag på att fylla min mammalediga tid med lite plugg, men jag tappade intresset när SYV:en på Fenix var så himlla långsam.

Nu surfade jag runt för nån dag sen och hittade en spännande distansutbildning på Miroi. Men det finns bara i Jkpg och då måste kommunen godkänna att jag pluggar där, även om det är distans så måste ju dom betala för mig. Jag fick ganska snabbt svar att nej dom kurserna kan du läsa på Fenix. Men jag vet hur det kommer att gå med det, Lisabeth har nämligen försökt läsa en av kurserna, Personaladministration. Men Fenix hade inget eget dataprogram man kunde använda och öva i utan hon fick hitta ett företag som hade ett som hon fick låna och öva på, men just det programmet kunde inte han som skulle ha hand om "kursen" så det blev pannkaka och platt fall med allt. Verkar vara lite så Fenix fungerar. Ska göra allt jag orkar för att få igenom detta nu när dom ska snåla så och inte låta mig läsa det i Jkpg.


Annars idag så har vi varit på Babycafét. Det var många mammor där idag, men det berodde nog på att det var babymassage på g. Men vi med det lite större barnen fick sjunga och leka som vanligt.


Lukas busade runt här igår kväll när han inte kunde sova


 

Han stojade runt i soffan



Härom dan undersökte Lukas likheterna med pappa



Lite tittut med pappas keps är alltid skoj 


 

Är det fest så är det :)




Eller vad säger ni?? :)

   

Lukas och pappa jagar varann runt matbordet, Lukas nya springstil är så himla snygg!!!



Jag hade ett till klipp från helgen men det får vi ta en annan gång för det strular.

 
 
Ingen bild

lisabeth

27 oktober 2010 16:12

Snyggt hörrö!!

Är Lukas sin pappas son eller? Hihi. Tänker på ölen mest =)

Emilie

27 oktober 2010 22:06

Lisabeth, kul att du frågade. Sofie sa nämligen "undra vart han har lärt sig det?" och precis då lägger jag ner min mobil efter tagit ett kort och Lukas tror alltid att jag pratat med pappa när jag lagt ner den, så just precis då svarade "pappa" så himla klockrent :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Skapa flashcards