Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Kalkon och traktor-tur

Av Emilie - 14 november 2010 19:24

IJag ljög i fredags inlägget, Lukas fick inte sova så länge han ville. Jag väckte honom strax efter 15, då hade han sovit så himla länge och jag ville komma iväg.

Helgen har ju spenderats hemma hos mamma och pappa.

Fredagskvällen blev lite lång för Lukas, det blev nattning efter Idol så vid 21.30 tiden. Men han vaknade flera ggr under natten så det blev inte så härlig sömn.

På lördan löste vi melodikrysset som vanligt och sen åkte vi in en sväng till ett regnigt Jönköping. Vi fönsterkikade mest men fikade även på nya "Bageriet" i de nya husen utmed Munksjön. Fint ställe.


På väg tillbaka till bilen fick Lukas promenera med Jamie och Sofie.    

Självklart blev det några "1,2,treeeee"

 

På eftermiddan hemma igen tog jag och Lukas en timmes lur. Det var gott. På kvällen åt vi Kalkon, som nästan alltid när vi firar mamma och Kim. Det ligger liksom rätt i tiden.

Lukas var helt galen, trött och inte så hungrig. han vägrade äta och ville bara klättra i trappan vilket inte gick så bra till slut.

Efter maten fick han hoppa i säng. Det tog bara 1 timme.

Efter tårtan spelades ett parti TP. Jag och Sofie vann, vi bytte till slut till barnfrågorna :)


Jag var helt beredd på att Lukas skulle vakna vid 7 och vara hungrig, men nej, 8.45 som vanligt. Efter frukost gick vi ut en sväng och tittade på hästarna och gick en liten promenad med hundarna, eftersom Lukas gick själv så blev det en väldigt liten, men lång för honom.

När vi kom tillbaka hade mamma mockat klart och skulle åka och hämta en bal med traktorn. Så Lukas fick följa med.

Han hade nog samma chockade uttryck hela vägen :)

Han visste nog inte vad han skulle tro. Men när vi skulle åka hem gick vi förbi leksakstraktorn och då pekade han glatt och sa traktor.


Lukas intet ont anandes vad som ska hända

 

Mamma har startat traktorn, han verkar redo

 

Let's go!!!

 

Lukas vägrade åter igen äta sin lunch på dan och av bekvämlighet och att fira Richard på farsdag fick det bli pizza. Så då åt Lukas tills det stod pizzakanter ut ur öronen. Vad gör man inte för att han ska äta :)

Kl. 19.30 kom Richard ut efter ha lagt Lukas så det gick så bra det kan gå, härligt!


Ikväll blir det söndagsmys med min sambo. Chips, dip, choklad och läsk. En film med såklart!


Lite filmer från helgen!


På lördagen kom Kim(lillebror)  hem med nya Xbox spelet Kinetic.

Där man rör sig själv som registreras in i spelet och gubben i spelet gör som man gör. Det blev väldigt dåligt ljus, men ni hör ju hur kul Lukas tyckte det såg ut.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards