Alla inlägg under februari 2011

Av Emilie - 27 februari 2011 22:16

I fredags när jag vaknade strax efter åtta slog det mig...hur i helsike ska jag hinna ha oss klara till 10.15

Nä det gick inte så bra!


Vi skulle bara äta frukost, duscha/bada och packa klart.


Lukas var inte sugen alls på att bada, det tog en bra stund innan han ville sitta i baljan

När jag packade ut i bilen fick jag syn på något som såg ut som punka,

jag svor ett par väl valda svordommar på väg in och ringde Richard.

Jag orkade inte med detta och kunde inte hålla tårarna borta.

Jag packade in oss och hoppades att däcket höll ner till macken för att köpa sån där lagningsspray burk. När vi backat ut och jag stog plant, vår uppfart är inte värst plan nu för tiden, så såg jag det jag hoppade innerligt på, det var bara dåligt med luft och jag hade antagligen parkerat på ett litet gupp med däcket så det såg ut som punka.


Jag åkte till macken och pumpade i lite luft. Och det verkar ha hjälp.

Jag blev nu bara 30 minuter sen. Vi lämnade Tösen hos Sara i Vaggeryd.

Vi åkte sen vidare till mamma på jobbet, Lukas var inte på humör för att äta.

Oväntat!!! Han åt ett portions paket smör, det var ju nåt iaf.


Han somnade efter en stund, det var ju bra iaf.

Hemma hos Therese så fick vi väcka en sovandes Cornelia. Sen satte buset igång.

Vi åt lite fruktsallad med glass.

Och till Lukas förtjusning hade Cornelia en rutschkana.

Så jag kunde lätt smyga ut där ifrån för att åka till Skandinavium.

Han hade knappt ens märkt att jag var borta.


Tack så jättemycket för barnpassningen Therese!!!


Jag fick se några riktigt stora namn inom hoppning, det var kul!


Lukas däckade ganska fort i bilen hem från Therese till Sofie. Vilket resulterade i en power nap. Så kl 22 somnade han till slut.

Vi andra var inte mycket senare heller :)


Den natten sov jag inge vidare. Varje litet gny från Lukas, när dom bråkade i lägnheten över, när Jamie kom hem på natten(morgonen)  När Lukas vaknade kl 7.15 och promt ville ha vatten. Vilket medförde ögontvättning eftersom dom var lite igensatta.

Tack och lov somnade han om till slut, jämte mig i soffan, inte bekvämt!!!


Efter melodikrysset åkte jag och Lukas hem till Lisette för en liten titt.

Jag ringde och väckte dom på väg dit, de där festprissarna.

Lukas åt frukost nr. 2 med dom. Vägrade sova.

Men somnade i bilen på väg hem till nästa stopp, Ida.

Där vi pratade lite bröllopsplaner. Lukas vägrade äta med oss. Och var på allt. han satt t.o.m på deras cykel och "brum brum brum" :ade


Lukas åt desto mer när vi kom hem till Sofie och Jamie senare. Sen somnade han på en halv minut.

Även denna kväll blev tidig. Tror jag somnade innan kl 23. Gött!!!

Kl 8 var det dags att vakna. Lukas tog sin kudde och "nalle" och gick in till Sofie och Jamie i sängen så jag kunde duscha.


Idag spenderade jag dagen på GBG Horse Show på Skandinavium.

Det var kul. Att få se en 23årig svenska från Onsala, som red sin första World Cup tävling gå och vinna över alla tyska och schwitziska "gubbar". Nästa stjärnskottet helt klart.


Dessutom att få se Malin Baryard avtacka en av sina hästar som var redo för att bli avelssto, nu 18 år gammal. Det var super sorgligt, även där blev det tårar.


Det värsta med helgen har nog varit min hals. Har sjukt ont. Det tar emot varje liten sväljning. Känner mig stel i nacke och rygg med, hoppas det bara är resultatet av 2 nätter i en soffa.


Värst av allt var nog att jag glömde att jag skulle hämta vår hund på väg hem.

Så himla elakt, eller snäll, för hon älskar ju att vara hemma hos Sara och Johan, hon blir så härligt bortskämd där :)

Som tur var, var det okej att hon stannade en natt till, för jag orkade verkligen inte packa ut allt hemma och sen åka tillbaka en mil för att hämta henne.


Nationalsången och flagghissning för Jessica Augustsson med sin Midtown Du Tillard.

 

Av Emilie - 24 februari 2011 22:25

Jag håller på och plocka iordning lite saker/kläder inför vår helgresa. Min och Lukas. Schema kommer senare.


Oj då, insåg igen att jag inte bloggat på en hel vecka. Jag lovade ju berätta om desserten. Vi hade ju väldigt höga förväntningar på denna, och oj vad vi blev besvikna. Glassen smakade knappt ingen coco alls. Jag älskar co co så det var tråkigt. Ananasen var väl god, men jag hade nog önskat att den var lite sötare, typ karamellig. Jag gillar ju när det är sött och sliskigt.


Vad gjorde vi i helgen då?? Absolut ingenting!

Vi var ute en sväng på dan och lullade runt. Det var typ det. I söndags åt vi våfflor till lunch. Det var smaskens, tyckte Lukas med.


I tisdags jobbade jag på en begravning på eftermiddagen. Hela den dagen var helt pissig, enkelt uttryckt. Jobbig jävla begravnings entrepenör som la sig i ALLT som han inte borde. Så nu ska vi inte samarbeta med dom nåt mer.

De som bokade maten gjorde det direkt via oss eftersom det är stammisar till oss. Och ändå la han sig i heeela tiden. Han organiserade om hela buffén, han gnällde och tjatade på oss att fylla på faten även om det var precis vad Erik höll på med. Ja jag bli arg bara jag tänker på det. Men det värsta av allt var ändå att jag mötte honom på väg med de sista grejerna, kyrkan ligger rakt över gatan från Haga, så det är bara att traska över med det. Han sa tjurigt; ja ni får städa hela köket med, det är sås överallt. SHIT!!! Jag och Erik hade satt såsen på värmen på spisen så länge, och skulle bara över lite snabbt och hämta det sista. Men jag visste inte att såsen var helt varm redan och satte på 10:an. Jag har aldrig sett så mycket sås i, på, under i en spis. Fy farao.  Det tog ett bra tag att få rent överallt.

Vi funderade på att inte kolla bakom spisen, men som tur var så gjorde vi det. Och vilken tur, där var typ  2 liter till. Tipptopp! Klockan 19 var vi klara.

Så jävla trött!!!


Jag kom hem till en trött och grinig sambo. Han ville att jag skulle hämta pizza istället för att byta av honom med nattningen. Men det ville jag inte. Så istället för att göra nåt la han sig i soffan och sov. 20.40 när Lukas sov satte jag igång och gjorde chiliconcarne. 21.00 satt jag i soffan och åt.


I måndags var vi och fikade hos richards föräldrar förresten, kunde inte komma på det först.


I onsdags/igår....va tusan gjorde vi då???? Antagligen inget.


Lukas är så go på mornarna nu. När jag ska lämna honom.

När vi kommer så är de andra på väg in till avdelningen från 2:an, så han kan springa in fritt och det gör han. Härom morgonen gjorde han det, och när dom kom vände han och hoppade in i myshörnan och lekte med nån bil. Mellan myshörnan och grinden till hallen står ett kartonghus. Så jag såg inte honom, men sa Hejdå, och han svarade Hejdå mamma.

Idag var dom inte riktigt redo att komma in på avdelningen så han fick hoppa över deras grind, men då ville han ju springa tillbaka till 1:an och leka med bilarna, så då blev han ledsen. Men Matina följde med honom in till 2:ans bilar istället och det gick ju med bra.


Igår kväll hände nåt märkligt däremot. Lite hoppigt i tiden här nu men jag tar det som jag kommer ihåg. Lukas vaknade och skrek. Så Richard sprang dit. Han skrek och skrek. Och ropade på mamma, så jag gick dit efter några minuter. Det hjälpte lite men han fortsatte gråta och säga  aj aj. Han försökte så himla väl berätta vad som gjorde ont, men jag förstod inte, han blev lite frustrerade men hade jätteont nån stans. Han var jättetrött med och ville ju lugna sig och somna, men kunde inte. Så han fick följa med ut i soffan. han grät till och från. Richar kände lite på hans mage och då hoppade han till. Så antagligen hade han ont i magen på något vis. Till slut somnade han hos Richard och kunde sova resten av natten i sin säng.

'Lukas var lite geggig iena ögat i morse men jag trodde det var snor så han snorade och gnodde runt det igår. Men när Richard hämtade honom på dagis idag så sa dom att han nog hade ögoninflamation, för han hade varit geggig hela dan. Jesper, grannen har det visst med. Jag börjar tröttna nu, den ena sjukdommen efter den andra. När tar det slut???


Så till helgen med då....

Imorgon åker jag och Lukas vid 10.15 tiden kanske mot Vaggeryd för att lämna Tösen hos Sara. Sen åker vi vidare till mammas jobb och äter lunch där. Ällgfärsbiffar skulle dom ha mmmmums.

Därefter somnar Lukas lätt i bilen och vi far till Göteborg och hälsar på Therese och Cornelia. Där får Lukas stanna några timmar på efermiddan då jag kl. 16 ska träffa Sofie för att vi ska till Skandinavium och Göteborg Horse Show. På Show och middag. Som hon fått gratis biljetter till.

Efter middan hämtar vi Lukas igen, typ 19.30 Lagom till nattning.

På lördan har vi inga direkta planer, jag tror vi ska träffa Ida lite och även Lisette och Mathilda.

På söndag ska Lukas spenera dagen med Bäste Moster med make. Medan jag går på Göteborg Horse Show och mässan tillsammans med Carina, vänner och barn. Det ska bli kul!


Nu ska jag studsa i säng. Trevlig helg på er.


Lukas kan äta yoghurt själv och fredag morgon får man, för då har vi lall tid i världen samt bad planerat efteråt



Sorterar frusna/tinade hallon




Man kan äta några med



Testar pappas tofflor lite...



Mina coolingar


Lukas dansar...med skiva i munnen!



Mormor har även väldigt fina ljus i köket, 3 av dom klarade tyvärr inte helgen.



Det finns även en spännande låda i köket

 

Oj va mycket saker det fanns plats för där i!




Efter den lådan bar det av till nästa sortering



Det är tröttsamt att "städa" hos mormor


Så han tog tummen och vilade några minuter.


Våffeltajm


Man måste ju ha mjölk till



OOOOOH så gott!



Igår fick Lukas en favorit till mellis, frusna blåbär :)

                                            
Han är fortfarande blå under naglarna, hoppas det försvinner i badet imorrn.

Av Emilie - 18 februari 2011 13:27

Tänk om man kunde få hämta en sån glad unge varje dag.

Igår när jag hämtade Lukas hos en dag med farmor var han pigg, stojjade runt som bara den, sprang fram och tillbaka och tjoade.

Inte riktigt som när han är på dagis, men det kanske kommer.


Han hade snorat på bra hela dan och även idag. Däremot så kommer hostan ordentligt nu. Jag vaknade vid 7 av att han låg och hostade inne hos sig, nästan hela tiden, han sov men hostade och hostade. Till slut fick Richar hämta honom, men det skulle vi inte ha gjort. Trodde han kanske ville ha lite vatten, men det ville han inte. Sen var han hur pigg som helst stojjade och levde runt i sovrummet.

Till skillnad från mig och Richard. Richard är lite magsjuk. Han mår illa hela tiden. Och jag drog på mig världen dunder förkylning igår kväll. Den kom riktigt som en käftsmäll. Har inte känt nåt alls inna, men nu känns det ordentligt.


Idag till lunch åt Lukas jättebra, även frukosten, så nu är han äntligen sig själv efter blåsorna men så kommer hostan. Han kommer nog få den så fort han är förkyld. Hoppas det går över snabbt. Han ligger och sover middag nu, men hostar och hostar säkert var 30:e sekund.Skönt att han kan sova ändå.


När Lukas vaknat smiter vi hem till mamma och pappa i helgen. Så vi kan försöka smita från richards smitta och så kommer även Sofie hem dit.

Tanken var att Richard skulle ha tapetserat klart men han får stanna hemma istället.

I morgon kväll ska vi laga den underbart goda desserten som gjordes i "Halv åtta hemma hos mig"  eller jag tror att den är underbart god i alla fall.

Het ananadcocktail med co-co glass

Lovar recencera det efter helgen.


Jag ska eventuellt även träffa Ida en snabbis och prata lite festhäfte.


Åååååh det är så himla fint väder ute, måste det vara det när man mår såhär.

Får ont i huvudet av att bara titta ut...eller mer ont i huvudet.

Lukas vaknade till nyss, men somnade om snart. Det är så himla varmt i hans rum nu dessa dagar som solen lyser, den står ju rakt på hans rum hela dagen.

Det är ju inte riktigt läga att öppna fönstret.


Trevlig helg allihopa.

Här känns det som helg redan när man är ledig fredagar.

Av Emilie - 16 februari 2011 19:58

Det var ju några dagar sen...jag får nog kolla mitt sista inlägg så jag vet när det var...

Oj då, var det i torsdags, hoppsan. Tiden går så fort :)


Ja vad har vi gjort sen dess...???

Fredag: Lukas var hos farmor och farfar vi var i stan och kollade på kakel och klinker till badrummet. Sofie kom och hälsade på.

Lördag: tog en promenad i solen, köpte semlor. På kvällen kom mamma och pappa på middag, Lukas somnade typ vid 23.30

Söndag: Lukas vaknade 8 som vanligt. Marina kunde inte komma och rida men jag hittade annat sällskap, underbart väder att rida i. Sofie åkte hem igen.

Måndag, Richard pratade med vårdcebtralen om det var ok att Lukas gick till dagis idag, dom trodde det var Höstblåsor och godkände dagis, trodde även att det kunde få honom att äta lite mer. Det stämde.

Tisdag, Lukas gillar inte att gå upp på morgonen, han vill inte klä av sig, byta blöja eller ta på sig igen, han haaatar mig. Tills jag e klar, så då myser vi lite till så vi kan åka till dagis sen. När jag lämnar honom blir han galet ledsen.

Lukas är ju lite seg när vi kommer till dagis, så jag brukar gå med in och stanna en liten stund tills han verkar tycka att det är okej. Det har funkat bra innan, men nu med den nya tanten så tycker inte hon att det ska gåtill så typ. Så idag kom hon fram tog Lukas och sa att nu får du inte stanna så länge så hej då!

Och ja Lukas blev ju så klart jätteledsen. Jag vill ju gärna säga hejdå...

Det störde mig typ hela vägen till jobbet...och hela vägen hem igen.

När jag kom hade dom precis gått till andra avdelningen, när han såg mig började han gråta igen, som en lättnads suck, mamma ta mig här ifrån!!!


Som tur var ringde farmor Mia innan jag åkte från jobbet och sa att hon var ledig imorrn så hon tog honom gärna, och gärna för mig!!!

TACK Mia!!!


Lång sammanhängande text, jag vet.

Men då kan man ju bjuda på lite bilder...


Jag köpte jättefina tulpaner på Maxi i fredags, men efter lite eldande i vardagsrummet så pallade dom inte värmen, men nu har dom hämtat sig efter lite vatten.

 

daglig modevisning

 

När man rider på axlarna måste man hålla i sig, och det med bäst grepp...ja ni ser ju själva


 

Ni anar inte hur mycket vi skrattade när vi sa till Lukas att hålla is ig när han gungade på gunghästen en gång och han tar tag i sina öron :)


Jag trodde inte Lukas ville åka i pulkan så han fick gå...men...



Han ville visst bara ha foten ute och göra mönster i snön, men det fick inte komma snö på foten när han skulle ha den i pulkan igen


Skulle visa ett fint kort p åhur man ser ut efter glass med blåbär till kvällsmat, men så var han så söt på detta, så jag tog det istället :)    
  Vår nya hund :)  

Av Emilie - 10 februari 2011 12:11

Äntligen visar Lukas friskhets bevis.

Imorse vaknade han strax innan 8 och rusade ut ur sovrummet och gapade efter vatten, så det var bara att springa efter och ge honom vatten :)

Han drack lite smoothie ur flaskan men sen blev han ledsen, macka funkade och att få smoothie på sked gick bra. Så han var pigg efter att ha fått i sig lite mat.

Tempen visade 37,8. Jag fick även titta lite bättre i munnen idag. Det visade sig finnas lite blåsor där inne, så det förklarar varför han inte velat äta ordentligt.

Antagligen har kroppen skickat ut viruset i kroppen ordentligt, både genom feber och blåsor. Men nu är det nog borta. Jag läste nämligen att speciellt pojkar kan ha ganska hög normaltemp, upp till 37.8

Jag är ju inte det som sticker in termometern titt som tätt för att kolla tempen, men jag ska kolla när jag vet att han är helt frisk, så jag vet vad hans normaltemp är, om den faktiskt ligger på 37.7 som den har varit nu.

I måndags och tisdags så var han ju sjuk. Igår började jag ju få i honom lite mer mat så han piggnade till. Och idag får bli en testdag och se om det funkar att äta normalt. Jag kan ju inte skicka honom till dagis om han inte kan äta.

Nu får han ju några extra dagar att piggna till på. För imorgon tar vi ju helg.

Jag pratade med bossen innan, ev åker vi dit imorgon och äter lunch. Så jag får skickat ut nästa veckas meny med.

Bettan du kanske vill komma och äta lunch med oss, du som slutar så tidigt imorgon. Imorgon är det ostpanerad kyckling med ris(med lite grönsaker i) och tomatsås, mycket gott :) Jag bjuder! Det är ju alltid fredagskaka med.


Idag har jag och Lukas bakat sockerkaka till pappa, som vi åkte bort med till förmiddagsfikat. Efter det åkte vi och handlade lite och sen var det lunchtajm och 12.10 så sov Lukas, Perfekt! tillbaka till normala rutin(dagisrutiner)


Jag skulle ha bakat igår, men Lukas sög ut all energi nä jag skulle lägga honom. Han fick nämligen glass till kvällsmat...inte smart!!! Det var en av de sakerna som gick bra att äta igår. Hellre att han äter nåt tycker jag. Men han blev helt sockerhypad och helt galen. Till slut la jag honom i sängen och gick ut, det blev protester nån minut men sen somnade han så gott så. Tokungen!


Imorgon ska gräsänkan Sofie komma och hälsa på oss i helgen. Jag tror vi möter henne i stan, för vi ska kolla på lite kakel och klinker till badrummet så det kan bli av nån gång.

Nu ska jag njuta av min egna lilla tid här hemma för ikväll ska jag ut i snön och rida :)



BVC

Av Emilie - 9 februari 2011 13:31

Jaha, då fick jag äntligen talat med BVC.

Fick ju otroligt bra svar :) oväntat!

för det första så hörde jag mig själv mer än henne, lätt att försöka prata med nån då, nej! speciellt att försöka förklara knasige Lukas symptom.

Han kan äta vissa saker, när han vill tillräckligt mkt. Som mariekex gick igår, men inte idag. Smoothie som han ääälskar kunde han ta några klunkar sen sa han aj aj aj och tog sig för örona. Glass med frusna blåbär fick fart på honom i förmiddags, åt även lite macka. Så det kanske är lite i örona just när han suger i sig, som med flaskan när han dricker smoothie. För små skedar med yoghurt gick också bra.

Jaja. Men varför vill han inte ha mariekex eller bara lite lite cornflakes?? Så nåt med munnen är det ju med. Hittade en blodfläck i sängen imorse igen. Efter att han vaknat några ggr och Richar hämtade till slut in honom, för då ville han inte somna om.

BVC tipsade iaf om näsdroppar, de är ju avsvällande och näsa och öron har ju samma gångar så det testar vi. Är det inte bättre under kvällen ska jag ringa läkarmottagningen imorgon och få tid där. Dit ska man tydligen ringa när dom är sjuka, inte BVC. Klurigt det här.

Jag ringde även dagis imorse och kollade vad som hänt. Något hade hänt i rutchkanestegen/trappan. Dom viste inte exakt. Men trodde inte att han slagit i munnen mer än han bitit sig i läppen. Eftersom det hade gått över relativt fort. Det får ju bli en senare undersökning om det inte går över.

Lite märkligt att dom inte är med om det är fler som åker rutchkana, det är ju så lätt att dom åker på varann eller vad som helst.

Han är ju som ni vet väldigt försiktig. Så troligtvis han han försökt klättra upp och nån knuffat "ner" honom igen, så som dom trodde att nån kommit ivägen, eller om han kommit iväg för nån som hade mer bråttom för han är inte så snabb på att åka. Jaja... vi lämnar det och hoppas han är lite piggare och vill äta lite middag med oss ikväll.

Nu måste jag hämta honom. Han ville inte sova vid ett så vid två la jag mig med honom i vår säng så han skulle få sova lite iaf.  Efter tre får han inte sova, då somnar han aldrig ikväll.


Ha en trevlig kväll!

VAB

Av Emilie - 8 februari 2011 13:39

Då var det dags att vabba igen.

Eller igen, jag har ju faktiskt inte gjort det nån gång ännu.

Igår när jag hämtade Lukas så blev han ledsen när han såg mig.

Det var mer en lättnads suck ledsenhet, jag har inte fattat det innan, men tydligen så slutar hans lärare 15.45 och den andre 16.15 Dessutom var den ena ny nu igår då, som han bara träffat en gång eftersom han var sjuk.

Så när jag hämtar honom 16.30 så har två lärare han känner precis lämnat honom hos avd 2:s personal, som han inte riktigt känner ännu eftersom han bara är där en liten stund på eftermiddan. Så igår fick jag inte nån rapport om vad som hänt under dan och hur han hade varit. För dte hade dom inte rapporterat vidare.

Visst jag tänkte tat jag kunde fråga dom idag då, men nu hade han ju feber.

Dessutom hade han en blodblåsa på insidan av läppen och två tandmärken på utsidan av läppen, och jag vill ju gärna veta vad som hänt. Antagligen har han ju trillat, men jag vill veta ändå.  Titta vilka märken!!! syns inte lika mycket på bilden men ni ser ju dom iaf.  

Han har ont där med upptäckte jag. Jag skulle få honom att sluta tugga på insidan av kinden, och petade till där, och han blev jätteledsen.


Men inte lika ledsen som när jag skulle ta på honom byxor, för att vi skulle åka till pappa och lämna hans matlåda, han behövde ju inte komma hem och ta ut Tösen idag när vi är hemma. Och inte lika ledsen som när jag skulle ta på honom jackan och vi ska inte ens tala om när jag skulle sätta honom i bilstolen.

Givetvis hade jag lite bråttom med... Han trodde väl att han skulle behöva åka till dagis, han vill inte åka dit om han inte är pigg, helt klart. Sen blev han glad när vi kom till pappa, eller var det att pappa hade choklad till honom??


I helgen åkte vi till slut hem till mamma och pappa. För att tapetsera ett av deras rum. Det gick la sådär, det är så himla snett och vint och ojämnt så det var inte lätt att göra det själv. Jag hade Lukas och mamma började jobba 14 på söndan, lördan gick åt att slipa och spackla.


Det var i alla fall trevligt att vara hemma hos mamma lite, dessutom gick jag och Ida en sväng med vovvarna och Lukas i pulka. Tills han inte ville åka pulka längre, då vände vi hemåt igen, det tog nog 3 ggr så lång tid hemåt som bortåt.

Nu ska jag sätta igång tvättmaskinen som jag laddade innan men hann inte sätta igång för Lukas gjorde något så han blev ledsen.


Ha en trevlig dag, här är det så soligt och fint så :)


Just det, det är så himla tråkigt att komma in varje gång på bloggsidan och nästan aldrig få non komentar. Kan inte alla bara skriva en liiiten så jag vet vilka ni är som läser :)

Tack tack!

Av Emilie - 5 februari 2011 09:24

Det känns som söndag idag när man är ledig på fredagarna.


Vad vi ska göra idag är inte riktigt klart ännu.

Kanske ska vi åka hem till mamma och hjälpa henne tapetsera ett rum.

Eller så stannar vi hemma, och då kanske vi åker till stan och kollar på kakel klinker. Klockan är ju bara 9.30 så det finns ju gott om tid att bestämma sig.

Eller det hänger på mamma om hon ska ha några vänner över ikväll eller ej.


Igår gjorde vi inte många knop, jag och Lukas duschade och badade i alla fall.

Sen på kvällen åt vi en riktigt god middag, planka. Fast det blev bara vatten till.

Vi är alltid lite sena med att komma på att det kan vara gott med vin/öl till.


Igår eftermmiddag var mamma här en sväng. Hon hade hämtat bilen som stod på verkstan i Vaggeryd efter att den stannade när hon åkte hit i söndags.

Så hon var här och fikade semla lite och gosade med lilleskrutt.


Igår fick jag även mina byxoe från Lindex, dom var tipptopp, som dom säger på Musses Klubbhus :) höga och goa i midjan.

http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=10328655

orkar inte spara bilden och lägga in den så ni får kika på länken om ni är nyfikna.


Om inte mamma hört av sig innan 11 så åker jag nog med upp till stallet och kollar på när kiropraktorn kommer och knäcker Varesa. Hon behövder det ibland. Hon är lite gammal, och felriden i många år så hon blir lite stel ibland.

Speciellt nu om hon halkat eller om det är hårt i backen.


Nu blir det lite bilder från vår dag igår

Ny badad och lockig i håret, Sofie du får nog hjälpa till att klippa lite nästa helg


Sen var det dags att snyta näsan


Vi åkte och handlade, Lukas var jätteduktig, väldigt hungrig dock så han ville mest äta av vindruvorna


På eftermiddan blev det semla. Lukas fick äta av pappa som redan ätit en på jobbet , gottegris!!!


Och kvällens middag, mums!

             

Trevlig helg i blasket!

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards