Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Lördag

Av Emilie - 19 mars 2011 21:59

Ja idag är det lördag, en liten stund iaf.

Vad har vi då gjort idag???

Lukas vaknade prick 6.15 idag med. Skoj!

Idag var det iaf min tur att få sova vidare.

Vid 8 vaknade jag av att Richard sitter ute i soffan och sjunger...höööögt. Försöker sig även på opera....nä det var inget vidare.


Men skoj hade dom haft iaf.


Under förmiddan gjorde vi nog inte så himla mkt. Jag löset ju melodikrysset, och Lukas satt på köksbordet med mig och tittade på haren som kom på besök.

Efter det var det ju dags för lunch, för Lukas då. Och sova middag.

Under tiden Lukas sov tog jag med mig tösen på promenad i det fina vädret.

Vi gick runt Atilla. Tog typ 50 minuter, trodde det skulle ta längre tid.

När jag kom hem påbörjade städningen och tvättningen.

Lukas hade ju typ inga mer rena kläder, som passar då.


Tvn bjöd på skidskytte, trevligt!


Jag gjorde lite fruktsallad åt oss som Lukas också smaskade i sig, fast de sista bitarna var roliare att lägga fram och tillbaka mellan tallriken och vattenglaset.

 

Va tusan gjorde vi sen??? städade la lite till och kanske kollade på lite skidskytte till.


Richard skulle ge sig på en promenad för att köpa cigg, vågat tyckte jag eftersom han inte var riktigt 100 ännu efter magsjukan, men innan det testade han sitt headset och radion. Lukas fick också testa...


  Han diggade det, men gissa om han såg fundersam ut när jag ringde Richards mobil och pratade och sjöng för honom.

Han fattade inget.


Nu ikväll innan läggdags fick Lucke bli lite nakenfis. Det gillar han.

Kolla vad bad ass look han fick till när han skulle åka på sin bil


 

Innan han gick och lade sig så rörde vi ihop en kladdkaka. Som mamma kunde ha och mumsa på, och få dåligt samvete över :)


Shit happens, och min vikt lär det inte hända nåt med förrän jag kan ut och springa igen och ge mig in i det helhjärtat.

Jag provade springe en liten bit på promenaden idag. Det gick inge vidare. Jag hade lite för mycket kläder på mig för det med, i solen.


Nu ska jag kolla på Tropic Thunder och ta en bit kladdkaka med glass.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards