Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Feber

Av Emilie - 27 augusti 2011 22:09

Idag testar vi på hur det är att ha feber, det var ju så länge sen :)


Igår var ju en underbart fin och trevlig dag. Jag  jobbade eftersom dagis var stängt i torsdags. På kvällen hade vi bjudit in grannarna och fabro Fidde på taccos. Grannarna som tack för att de tittade till huset när vi var iväg i Itailen och för att han tog bort alla våra myror som snart hade grävt gångar under hela vår gång upp till huset.


Lukas och Jesper stojade runt hela kvällen. Sen satt de som två små ljus i soffan men vägrade somna. Trots detta vaknade Lukas ganska tidigt. Han var nog på väg in till mig, men han hade ingen pyamas eftersom det var så varmr igår, så när han tog sig ner från sängen gjorde det nog ont. Så han vaknade till lite för mycket för att kunna somna om. Dessutom var han skollhet. Till frukost blev det glass med alvedon i :)

Det hjälpte och han piggnade till. Han åt mest frusna hallon till riktig frukost sen. Nån tugga macka och nån klunk smoothie.

Efter melodikrysset tog det ett tag för mig att samla ihop sjuklingarna men till slut kom vi till Vaggeryd, där det var Vaggerydsdan.

Vi tog en snabb kik, och fikade lite. Lukas som bara somnade ett par minuter i bilen och sen inte sov vidare i vagnen var ganska så trött och helt väck då alvedonen börjat släppa.Men en piggelin fick han minsann i sig.

Till slut somnade han iaf i allt oväsen som bl.a Pernilla Wahlgren höll :)

Sen sov han till och från resten av dan och ville inte ha något alls att dricka eller äta. På väg hem köpte vi dock lite godis och choklad som fick liv i honom.

Vad hade man gjort utan choklad???


Han var "vaken" ett tag och tittade på massa avsnitt av Fåret Shaun och somnade sen här i soffan.

Jag hoppas han kan sova av sig febern. Men tyvärr har han nog ganska ont i halsen med. Men hoppas kan man ju alltid.


Lukas har äntligen fått titta på bilder av Olivia idag. Han vill inte sluta :) så fort jag stänger ner så säger han Meeee bebis!


Ett litet klipp från hans lite piggare minuter idag, jag löser melodikrysset därav de bra tonerna i bakgunden :)




 Mina nya fina skor, som ska få jobba många mil!  Lukas och Jesper leker med vattnet som jag skulle städat av hans pool med, inför vinterförvaringen. Lukas var så snäll och hällde vatten på Jesper...   Han är faktiskt vaken, tittar på Fåret Shaun   Gonatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards