Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Äntligen

Av Emilie - 27 oktober 2011 22:49

Har försökt länge att logga in här och blogga, men det har inte gått.

Men nu så...


Inatt klockan 0.30 hörde jag Lukas hosta en gång och vakna. Rille gick och sen ropade han på mig.

Kräk!

Rille tog hand om Lukas och jag sängen.

Jag bäddade åt grabbarna i gästrummet, med mååånga handdukar ifall det skulle hända igen.

det tog sin lilla stund, och grabbarna hoppade i duschen.

Mycket tankar for runt i huvudet men till slut lyckades jag somna.


Rille fick stanna hemma med Lukas för jag hade "jobbtvång" på fredag/imorgon.

Idag har han vart lite dålig i magen och knappt ätit. Men jag fick höra under kvällens föräldramöte att man ska låta dom "svälta" bort magsjukan. Inte ens glass choklad eller kex funkade vidare så han får äta det han vill när han vill så hoppas vi på piggare imorrn så vi kan träffa lite Johansson släkt på lördag.


Mitt högra knä har haft otur denna veckan...

I tisdags när jag var i stallet fick jag en spark, av den lilla shettisen, och jag stod nära så det gjorde inte så ont.

Jag får skylla mig själv, jag hade jättekalla fingrar och skulle smörja hennes juver, och tänkte oj va taskigt!

Hon höll med! Det blev strax nedanför och jämte knät tack och lov. Jag fick såklart ett snyggt blåmärke och är lite lätt svullen där, men inget som känns av.


Imorse var det nog höjden av klanthet som skadade mig.

Jag stod och skulle ta mig strumpan, man håller ju liksom i den med båda händerna, men på väg ner mot foten tappade jag taget med höger hand, men i rörelsen neråt lyckades jag skrapa knät med tummnageln. Några cm och det har svidit heeela dagen. Alltså det blev inte som ett vanligt rivmärke utan jag rev med heeela tummnagelns bredd....jag svor en del och fick torka en del blod. Stackars mig.


Men i eftermiddag fick vi ett "bra" besked med posten. För oss bra men inte för rättssystemet kanske. Richards utredning har lagts ner. V itrodde aldrig nåt annat. Men nu betyder det att vi kan gå vidare och faktiskt få något ersättning för all skit vi gått igenom, från hemförsäkringen.


I helgen blir det som sagt kalas, för Richards kusin som fyller 25, vi har inte kunnat vara med de senaste gångerna hemma hos Richards faster så det ska bli trevligt att träffa alla igen, det var ett tag sen.


På söndag ska vi flytta hästarna från sommarstallet tillbaka hem på gården. Det ska bli skönt. Rinnande vatten, el, värme och lyse framför allt nu så här års. Tyvärr är det ingen av hästarna som är på topp just nu. Herkules har fått pålagringar på kronleden :) vi är glada om han kan gå kvar som sällskap typ, röntgen får visa om en månad vad som får bli. Den lilla donnan som sparkade mig hade början till fång, en annan har haft jättefång och en annan är det nåt skumt med med ena bakbenet som inte är bekräftat nåt än, men nåt skumtm vi har fått lite tips från mamma, får se vad de säger på söndag när jag träffar dem.

Så kvar är det en lite shettis som är relativs frisk, som han brukar, han är gammal och lite ålderdoms problem men inget allvarligt :)

Det var rapporten från stallet :)


Nu dags för sängen. Imorrn är det äntligen fredag. Jippie!!!!

 
 
Ingen bild

Lisabeth

28 oktober 2011 04:51

Nu var det synd om dig och Lukas! Hoppas han piggar på sig och att ditt knä och skrapsår blir bättre och att vi ses på lördag ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards