Alla inlägg under november 2011

Av Emilie - 28 november 2011 20:28



Vår enda lilla adventsljusstake. Jag trodde att det skulle få plats blockljus, men värmeljus funkar det med.
Jag köpte den i katalog.


 




Min nya adventsfavorit, som jag köpte förra året. Man se i spegelbilden dess fina mönster

   



Ett försök till foto på altanbelysningen, taget från trappan, kan ni tänka er va fint den lyser in genom altandörr & fönster. Eller ut mot gatan. Jag älskar den!



Igår var jag duktig och började ta mig mot sängen vid 22 tiden. Löste lite korsord så man blir trött i hjärnan.

Innan jag somnade kom Rille och skulle lägga sig. Men som vanligt då så börjar vi prata om lite allt möjligt. Och klockan springer iväg men vid 00 tiden slår det mig att jag ska ju ha nåt att ha på mig på dopet på lördag. Olivias dop. Då blev det ju genast mycket lättare att somna...

Jag har vart fullt uppe i boende lösningar för helgen så jag har glömt denna lilla detalj. Jag kom fram till en lösning jag är nöjd med. Men skorna tog ganska lång tid. Tror jag kom på nåt där med.


Men inte ens då kunde jag somna, tror jag somnade framåt 1, inte sååå skoj när klockan ringer 5.30 och jag behöver duscha innan jobbet. Så det är lika bra att gå upp då.


Imorrn blir det vab. Lukas hade feber nu ikväll. Han var pigg som vanligt så jag tror/hoppas inte det var nåt allvarligt.

Av Emilie - 27 november 2011 21:44

Nu har vi vart på cirkusuppvisning. Alla barnen hade deltagit i cirkusskola under hösten. En del hade nu vart med fler år.

En tjej var bl.a uppe i en "gardin" i taket och showade lite :)


Lukas var så hiiiiimla söt. Så fort Ebba hade vart på scenen och gjort nåt och det släcktes ner och dom sprang ut sa han: Vart tog Ebba vägen??

Just vid de ögonblicken var det ju även väldigt tyst i lokalen.


Ebba var jätteduktig. Rille har filmat lite men jag orkar inte lägga upp det nu.



Vi som började få lite ordning här hemma inför julen...det gick åt skogen nu med vårt nya projekt. Jag hoppas vi blir klara inom ett par dagar iaf.


Nu har jag ätit  massa choklad och juleskum polka och druckit cola....urk!!!

Jag måste skärpa mig igen med sockret.


Hur har ni det där ute i stormen??? Överlever ni?

Av Emilie - 27 november 2011 14:31

   

Av Emilie - 27 november 2011 12:49

Richard fick en snilleblixt denna regniga BLÅSIGA dag.

Ett inomhus projekt. Undra om det var för att slippa storskrubba badrummet/duschen :)

Påpekade att det nog var hans tur.


Lukas äter inte så bra idag. Men han är pigg som värsta stollen.


Han trillar runt överallt här i soffan. Kikar lite emellanåt på Emil i Lönneberga marathon på SF kanalen.

Det är nog mest jag som tittar på det :)


Vet inte om jag är så sugen på Julskyltning idag, dålig tajming kan man ju säga.

Vid 17 ska vi på cirkus uppvisning som Ebba äer med på. Det ska bli kul.

Vi hade även Ebba som gäst här igårkväll och inatt.


Nu måste jag hjälpa stollen upp här, han ger sig inte.

Han skriker som en dåre LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄPP mej!!!!

(hjälp mig!)



Av Emilie - 26 november 2011 20:47

         


Lite bilder från dagens betongparty hos svärmor Mia.

Av Emilie - 26 november 2011 09:59

Vilket underbart väder!!!

det trodde jag INTE när jag la mig igår och det störtregnade och blåste storm.


Igår kväll kom lite extra ljus upp i hemmet, ljusslingan på altanen. Jag ÄLSKAR den, den är så fin och lyser upp så bra. Ska ta kort nån gång. Det blev en stor pappstjärna i fönstret en klassisk röd adventsstake i tv rums fönstret och en välldigt lätt lysande stjärna till Lukas rum som han kan ha som nattlampa med.

Ska kolla igenom resten av sakerna idag.

Nu är det melodikrysset. Lukas tittar på Bilar och Rille jobbar.


Idag ska vi på betongparty hos svärmor. Hon är jätteduktig med att gjuta betong till alla möjliga former.


Vi får se om vi hinner med nåt här hemma innan dess jag och Lukas.



åååh jag tittade på The Help/Niceville igår. Så bra den var!

Jag älskade den. Man behövde aldrig sitta och tänka att nu kommer det här hända osv.

Se den om du kan.


Efter betongpartyt och vi kommit hem så kommer Ebba (Lukas äldsta kusin) på besök. Hennes mamma och nya man är på julbord och hon ville ha lite sällskap. Så jag hat lovat att göra mos och fiskpinnar till henne ikväll, det var hon sugen på :)  


Lukas gillade sitt nya adventspynt han fick iaf av pappa.

Av Emilie - 25 november 2011 06:28

Jag fattade inget när klockan ringde imorse.

Jag har fått sova heeela natten ostört.

Lukas har vaknat/drömt minst en gång per natt den senaste tiden.

Men tydligen inte inatt. Va skönt det var. Synd bara att jag har ont i foten för tillfället och inte kunde springa en sväng.


Tänkte slänga upp ett par foton iaf nu när jag inte stör Richards spelande.


Lukas kökar fil härom morgonen, strax efter bilden togs tog jag över. Fil är väldigt svårt, speciellt när man inte kan sitta in under bordet. Men nu för tiden får man hjälpa honom :)

 

Glöm inte titta på kinden, min stackars lille plutt.




Ikväll när jag kom hem så är skorpan borta iaf. Men det tar nog ett tag till innan allt är borta.

 


Lukas nya coola tröja och vantar. Tröjan var 98/104 så lite stor, men den funkar nog. Och det var ju rea, halva priset så då är det bra läge att köpa

   


Ha en bra dag hörrni, dags att klä på sig!

Av Emilie - 24 november 2011 21:35

Förmiddagen började så bra...

men inget tålamod i världen kunde rädda mig när vi skulle iväg.

Jag förberedde Lukas i tid, som vanligt, på att vi behövde gå ut med Tösen, så hon fick bajsa, vilket han tycker är hemskt intressant. Och sen åka och handla. Sen åka till dagis.

Men när det väl var dags var det hopplöst. Har ni nån gång provat att klä på en lealös kille som vägrar vara still, en fleecejacka, en regnoverall, gummistövlar och mössa.

När det var en stövel och mössan kvar gav jag upp.

Det är då man önskar att man inte behövde utan kunde strunta i det.

Jag tog med Tösen hennes koppel och gick ut. Jag stannade utanför dörren för att höra honom. Efter ett tag öppnade jag igen. Då stod han där och sög på tummen. Jag tänkte att okej, nu kanske han hajjade till lite, men ICKE!

Jag fick kramphålla honom och få på den förgrömmade stöveln.


Jag bar honom under armen ut i vagnen, stängde bågen och drog upp "solskyddet" som fick agera regnskydd.

Han satt i vagnen och kikade genom rutan och sa "hej hej mamma!" och sen utanför vagnen runt "regnskyddet" och sa "hej hej mamma!" så där sött och gulligt. Men jag var INTE på humör.

I det är pissregnet det var idag med så var det inte kul att vara mig.


Ni ska veta att jag gjorde allt jag kunde för att få honom att vilja klä på sig. Jag insåg att vi inte skulle hinna med att handla. Jag satte mig med honom och förklarade noga att vi måste klä på oss nu osv... men inte hjälpte det.

Det var inte så att han sa att han inte vill utan han bara fjantade runt och skrattde hela tiden.


Jag längtar till imorgon eftermiddag!!!


då är det helg! vi har inte jättemycket planerat, men bör nog slänga lite kartong/tidningar plocka upp i trädgården med alla leksaker osv. för efter denna helg finns det ingen tid över nånstans.


Förra helgen plockade jag upp mina hyacinter och amaryllis från källaren.

Lite sent kanske, men dom kommer ju hålla sig länge istället. Får helt enkelt köpa några om jag vill ha härlig doft här hemma snart.


Idag kom det ett paket från H&M jeans till mig, har inte provat ännu. 7pack strumpor till lucke och en tröja med Bumbelbee på och fleecefodrade stickade tumvantar till Lukas.



Just det, idag pratade Rille med sin handläggare.

Folksam kan ju inte räkna med att vi är kunder länge till.

Tydligen så kan man bli misshandlad av tre killar, nedslagen, sparkad lite var stans, inkl. huvudet, slagen med batong flera gånger. Vilket leder till 3 månaders sjukskrivning utan att det kallas för GROV misshandel.


Handläggaren ber om fullmakt till allt som rör fallet och kopior på polisrapport och sjukskrivningar.

Men om hon bara läst polisrapporten förstår vi att hon tog det beslutet. Men Om hon gjort sitt jobb och kikat på alla handlingar så hade hon förstått att det var lite värre. Men vadå då, det är ju bara 20 000 som står på spel.

Imorgon ska Rille prata med Polisen, handläggaren osv. och hoppas kunna reda ut detta. Samt få hem papper till ansökan hos brottsofferjouren. Denna eviga sörja. Återigen förbannar jag dessa JÄVLA snorungar som gjorde detta mot oss.


Snart är fredag eftermiddag här....godnatt!

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards