Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Bonus ledigt!

Av Emilie - 20 september 2012 20:51

Idag hade vi fått tid hos tandläkaren. 14.40 i grannbyn. Folktandvården ligger ju så himla dumt till där så det hade vart elakt att tvinga Rille att ta det.

Så jag tog helt enkelt ledigt idag. Va skönt det var att vara ledig en extra dag såhär.


Vi började morgonen ganska lugnt. Fick stressa och tvinga Lukas på kläderna, för han kunde inte sluta dra upp sina strumpor. Jag hade nämligen en till hos barnmorskan 9.45, nej jag är inte gravid, skulle bara se till att inte bli det igen :)

Testade nåt nytt denna gången, har ätit samma p piller i 13 år typ, förutom under graviditet och ammning.

Då var det en av de med lägst hormoner i, nu är det en av dom med mest. Tack och lov går ju utvecklingen framåt.

Jag testade nåt som är relativd nytt, ska hämta ut dom imorrn för såklart fanns dom inte på vårt lilla apotek.

Lukas var snäll och lekte med en traktor han hittade i väntrummet, gick t.o.m och hämtade en ny leksak när han tröttnat på den.


Därifrån åkte vi sen vidare till Jessica, Judit och Vide. Vi packade in oss i bilarna med hundarna och ut i skogen. 

Hunderna fick springa av sig och vi gick en liten sväng med barnen längst vägen. Till slut släppte det för barnen och dom gick och stojjade.


När vi kom tillbaka bjöds det på picknick fika i barnens rum. Massa gott fika, speciellt bullarna med kardemumma, det ska jag ha i mina nästa gång med. Sååå himla gott.


Vi åkte sen hem en sväng. Jesper var rastlös så dom fick låna Lukas lite :)

Vi for till tandläkaren. Det gick toppen, Lukas gapade innan han hunnit fram med spegeln. Så jag är nöjd.

Det var Lukas med, för han fick 1 tandborste och 1 bok och en annan informations folder.

Dom hade ju lagt upp det hela bra. Vi var några barn med föräldrar som fick komma in till ett rum först, för lite info. Barnen fick veta vad som skulle hända, och fick kika och känna på redskapen. Sen fick vi vänta på vår tid inne hos tandläkaren.


När vi kom hem gick Lukas tolt till grannarna och visade nog stolt upp vad han hade fått.

Jag fck chans att städa här hemma, Lukas rum fick en genomgång och vårt sovrum. Så två rum som är "klara" efter fönsterstöket. Inga gardiner uppe men dom är beställda från jotex.se Lukas kommer tyvärr inte förrän i slutet av nov. men det var svårt att hitta några till honom jag gillade.


Igår var det ju gympa med. Det gick så bra det kunde. Han gick duktigt med de andra barnen in. Och kom stolt och superglad ut igen när det var klart. Han hade vart jätteduktig och med på allt. Jag blev så glad och stolt.


Imorgon packar vi stora Gekås kassen och åker hem till mamma och pappa. Där blir det stort familjemöte.

Alla kommer och hälsar på. Precis så vi gillar det.


   

Jag bad Rille hjälpa mig skala potatisarna idag. Jag hade precis använt hans fina äppel skalar-skivare till en äppelpaj. Och klart gick det upp ett ljus hos honom :)


 

Igår när jag kom hem, var Lukas hos garnnarna, han fick ju gå med dom hem när Jesper slutade dagis för dagen.

Jag tog med Tösen och hon och Chili gillar att busa. Dom är inte så värst stilla som ni kanske ser :)


 
 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

21 september 2012 07:26

TAck själv för igår, alltid kul när vi ses och att du lyckades få till en bild med hundarna var ju inte dåligt :) själv hittar jag inte kameran så det har inte blivit nåt inlägg än...
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
hos familjen vanlig

hos familjen vanlig

21 september 2012 07:27

Glömde ju: kul att det gick bra hos tandläkaren... ska säga till Judit att man får både tandborste o bok!! HOppas det hjälper...

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards