Alla inlägg under november 2012

Av Emilie - 30 november 2012 23:18

Idag var det premiär för vår nya tjejträff. Sex mammor i väldigt blandade åldrar med barn i ganska lika ålder inom några månader. Så himla trevligt!! Ny träff bokad i slutet av februari, tiden rinner snabbt iväg när sånt ska planeras och nån som inte kan en vecka och vips var vi i slutet av feb.

Bättre sent än aldrig!

Jag lämnade mobilen i jackan så kort blev det inte taget några, det var så skönt att släppa den och bara vara vuxen själv, utan barn:-)

Det fanns en liten 3månaders tjej med oss också som vi kunde titta lite på emellanåt:-)

Vi bjöds ju såklart på god mat; vitlöksbröd, taccolasagne, nytt och gott. Och efterrätt som jag inte minns namnet på men det var kladdigt och chokladigt, så vad skulle kunna gå fel:-)

Nu ska jag varva ner nån minut och sen lägga mig hos mitt tandsmällande värmeelement, Lukas.För han gnisslar inte tänderna det riktigt smäller där inifrån munnen.

Lukas hjälpte mig mata hästarna idag, men "bajsmaskinen" är bäst såklart:-)

Av Emilie - 24 november 2012 21:14

Två proppfulla kärror till tippen blev det idag. Halva första var dock fönster men nu är snart uppfatten tom, lite småbröte kvar bara. Kan nog ta det i bilen nästa lördagförmiddag. Då är det åter igen mycket bokat. Tjejträff med ett nytt mammagäng, ser såå fram emot det på fredagen, lovade slänga till hästarna mat först, inga problem. Lördag en snabbis till tippen då kanske, gympa avslutning vid 12 sen julpyntning och julbordsförberedelse på jobbet. Och söndag blir det premiär. Ska bara hinna göra massa mer godis tills dess:-)dess

Imorgon ska här städas i huset, jag ska försöka hinna med en springtur också. Och det viktigaste baka pepparkaksttaktor, har inte hunnit med ännu:-)

Av Emilie - 23 november 2012 22:22

Det verkar som Lukas har en ny period eller iaf delar av dagarna. Han blir super super sprallig och busar och stojjar och där finns inget stop förrän det kraschar typ slår signerad ganska hårt. Eller att han gör oss något och vi tycker han ska säga förlåt, men då tar han sin tumme och försvinner in i sin värld tittar bort lyssnar inte svarar inte osv. Han totalvägrar, så slutade det ju hemma hos Jesper innan vi skulle på gympan, hemma igår när dom skulle sova, så Lukas var vaken när jag kom hem 20.20 och Lukas och Rille ville inte veta av varann. Likaså idag, Lukas vägrade säga förlåt när han råkade hoppa och sätta sig på Rilles ansikte, tidigare ikväll, och fick gå i säng. Handlar var ju nu dödstrött så han somnade ju lätt själv men ända.

Det är tråkigt att det alltid måste sluta med bråk.

Av Emilie - 22 november 2012 21:26

Vaknade inatt av Lukas 2,30 " pappa jag behöver duscha" han hade kissat i sängen... kan berott på allt vatten han drack innan han somna.

Jaja, det är ju bara att kliva upp och duscha av honom, bara det att han inte ville sluta:-) det var visst varmt och skönt.

Jag hade tänkt att vi skulle bakat av en pepparkakstaktor . Men vi gosade lite i soffan istället:-) vi tar traktorn i helgen istället. Vi tog en promenad med grannarna i dugget, skoj och trevligt, sen lite fika på det.

Dagen fortsatte lika nyttihtr med kak/tårtbak inför imorgon, och massa julgodis smakande. Och lite potatisgratäng på det, så helt enligt LCHF :-)

Imorgon är det äntligen fredag, kanske blir det fredagsmys eller så blir det källarplock. Trevlig helg!

En annan dag kanske:-)

Av Emilie - 21 november 2012 19:18

Onsdagar är bra dagar. Speciellt idag, Lukas fick följa med grannarna hem från dagis vid två idag. Jesper som fyllde år igår hade ju massa nya leksaker att leka med, resterna från fikat vi fick igår ville Lukas inte ha ens så mycket skoj fanns det. När jag hämtade Lukas så knuffade han till Jesper så han blev ledsen Lukad skämdes och vägrade säga förlåt så då sa jag till honom att man får inte gå på gympan om man är så taskig kompis, men han ville inte, så vi gick hem men på trappan ner frågade jag L igen om han inte skulle säha förlåt för annars får man inte gå på. Gympan och då ändrade han sig och gick in och sa förlåt och gav Jesper en kram. Så in och byta om och upp till gympan.

Medan Lukas gympade passade jag på att ta tillfället med lite extra energi ioch sprang en runda. Det vat tungt men godkänt resultat.

En trött lite sprallfis kommer nog somna i soffan snart efter 2 mackor och 2ägg:-) och imorgon är det äntligen sovmorgon!

Av Emilie - 19 november 2012 21:37

Helgen var fullspäckad.

Det blev mycket på jobbet med dukningen i fredags, slutade 16.30 istället för 15

Lördagen var först planerad med mack-lunch kl. 12 på Teds sen kalas kl. 13 hos Richards föräldrar. Då vi firade Tilda 6 år och Henke 40 år.

Kl 17 åkte jag mot jobbet. var Där 17.30 och tills 2. Hem i säng 2.30, 7.30 ringde mamma och väckte mig. Vi skulle till Malmö/Jägersro och tävla med Alicia.

Lagom sliten och trött men jag höll mig vaknade hela vägen.

Så ännu tröttar i morse och totalsur på jobbet, men inte bara mitt fel, ibland undrar man vem man jobbar med asså...

känns som man jobbar mot varann ibland.


När jag äntligen hämtade Lukas visade det sig att han haft en lika hemsk dag.

Det började i morse, han vaknade på fel sida :) fötterna under kudden :)


Vi glömde kissa innan vi åkte hemifrån och det ska jag aldrig göra igen han skulle PROMT INTE kissa på dagis han ville hem och kissa. Han åt frukost utan att äta och sena sa Jessica till honom om du inte kissar nu får du torka upp efter dig själv om det kommer på golvet. Han tänkte till och gick och kissade. Han har varit superkänslig och brutit ihop flera ggr. Speciellt vid lunch då bröt han ihop så han fick sätta sig på en bänk och satt där länge och tjurade men till slut förstod Jessica att han inte kunde ta sig ur det och satte sig med honom. Han kunde då gå och sova, utan att ha ätit, lika bra det.

När han vaknade värmde dom hans mat och han ville ha mer men då var det 40 min till mellanmål så han fick inte :)


Men efter det var han på toppenhummör.

Tills vi kom hem och skulle äta mat. Han ville inte ha... han hade bestämt makaroner och köttfärssås, jag glömde att han ville ha makaroner och gjorde spaghetti och han satt jämte och ville smaka när rille provade om dom var klara, men sen kom han väl själv på att han ville ha makaroner. Inte ens ketchup hjälpte, då åt han bara den och sen tjurade han ihop.

Han fick sitta länge på stolen efter vi var klara och diskat osv. Han smög ner från stolen hundra ggr innan jag gav upp, jag förrsökte prata med honom men han fortsatte att retas. Så han fick gå i säng.


Jag tog på mig promenadkläder och tog med Tösen ut, behövde göra av med all dålig energi och Tösen behövde ju komma ut med. När jag kom hem igen kom han glad och sa förlåt men började genast försöka komma ur det att han skulle sova. Richard hade ju klätt om honom och börjat natta honom. Så in i säng igen. Ledsen eftersom jag råkade riva honom på kinden när jag skulle fånga honom.


Efter 30 min bytte jag av Rille eftersom han ännu inte somnat och då somnade Lukas i mitt knä.


Sånna här dagar när alla 3 är trötta är inte lätta. Det vill vi inte ha igen... :)

Nu ska iaf jag gå och lägga mig i sängen. Ska bli skönt!


Jag hoppas få väcka en glad liten sprallfis imorgon!



Min älskade lilla going på väg på kalas, och äntligen träffa kusinerna från Karlstad

 

Av Emilie - 16 november 2012 21:27

Idag kändes det som fredag på riktigt. Igår hade vi ett sällskap på 38 som hade skaldjursmiddag. Så nu har jag ätit lite rester där ifrån. Lukas hjälpte mig med några av räkorna. Det har varit fullt upp på jobbwte idag med och dukning inför imorgon. 100 Pers som firar 100års jubileum. Så det blir nog en hel del öl att öppna imorgon för bla fotbollskillarna. Ska hålla bättre koll på tjejerna denna gången som sist fyllt väskorna med eget dricka. När jag kom hem åkte vi till stan för att köpa lite födelsedagspresenter. Så hem kom vi 19.30 och nu gör jag inte många mer knyck. Måste vila benen som redan är trötta. Ska väl få sprallfisen i säng bara. Men det verkar inte vara dags ännu. Han hoppar och dansar här i soffan till Xfactor. Hans förkylning har varit ganska mild ännu. Lite hosta men inte som vanligt. Trevlig helg

Av Emilie - 14 november 2012 22:11

Som Lukas hade sagt:-) stora skämsfingret på mig ikväll. Jag var så sjukt sugen på något gott. Jag höll mig iaf till LCHF gjorde ihop lite chokladmuffins smet och åt. Åt inte allt för det går inte med lchf. Det var ju även en fjärdedel av original receptet. Jag är fast i en period, som många andra verkar det som, där motion och vardag inte går ihop. Det ger mig dessutom sockerbegär. Jag får hoppas på vändning så småningom. Och att allt för många kg inte fastnat på vägen.

Imorgon är det dags för sovmorgon igen:-) igen det gillas. Lukas är lite snorig och förkyld just nu men pigg. Hoppas det inte blir värre innan helgen då hans stora tjejer kommer och hälsar på, alltså han kusiner på Rilles sida. Hans små tjejer träffade vi ju i helgen. Nu ska det hängas tvätt och sen sängen.

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Skapa flashcards