Alla inlägg under januari 2013

Av Emilie - 27 januari 2013 21:04

Ja helgens tema var kåldolmar. En viktig helg för familjen, samt min fasters familj. Min farmor brukade alltid göra kåldolmar och även så vi fick med oss hem. Och nu när hon inte kan göra dom åt oss längre ser vi till att träffas, vilket brukar vara svårt annars, varannat år hos mamma och varannat hos min faster utanför Varberg.

Dom är ju även lite av Lukas favoriter, speciellt min kusin Emil, som har grävmaskin och diverse andra fordon som han älskar.

Har blivit så lat på att foto, som tur är tog Lukas nåt foto så det kommer iaf.

Typiskt var bara att torsdag natt blev Lukas kusin Nova magsjuk, så dom kunde inte komma, sist vi hade träffen var dom på bb och Nova föddes och Kim låg hemma och var magsjuk, så himla typiskt!!

Men Lukas och Olivia har fått träffats iaf, nu blir det nog ett tag till nästa gång dock. Så nu har jag även fått tvättat sv min mobil. För fyyy vad dom hade klabbat ner den :)

Av Emilie - 27 januari 2013 21:04

Ja helgens tema var kåldolmar. En viktig helg för familjen, samt min fasters familj. Min farmor brukade alltid göra kåldolmar och även så vi fick med oss hem. Och nu när hon inte kan göra dom åt oss längre ser vi till att träffas, vilket brukar vara svårt annars, varannat år hos mamma och varannat hos min faster utanför Varberg.

Dom är ju även lite av Lukas favoriter, speciellt min kusin Emil, som har grävmaskin och diverse andra fordon som han älskar.

Har blivit så lat på att foto, som tur är tog Lukas nåt foto så det kommer iaf.

Typiskt var bara att torsdag natt blev Lukas kusin Nova magsjuk, så dom kunde inte komma, sist vi hade träffen var dom på bb och Nova föddes och Kim låg hemma och var magsjuk, så himla typiskt!!

Men Lukas och Olivia har fått träffats iaf, nu blir det nog ett tag till nästa gång dock. Så nu har jag även fått tvättat sv min mobil. För fyyy vad dom hade klabbat ner den :)

Av Emilie - 23 januari 2013 22:07

Idag gick hämtningen lite bättre. In and out på 30 minuter, men jag lät han rita en stund med Jesper på smart boarden. Idag klarade vi att hålla oss lite mer positiva och inga jätte bebisfasoner.

Idag var det även dags för gympa. Lukas älskar verkligen sin gympa. Han är sååå sprallig efteråt. Och att få till lite pannkakor åt honom efter kunde nog inte gå snabbt nog.

Idag blev det premiärtur på crosstrainern, 10 minuters program, trötta lår redan från början. Lite rut-akuten, magövningar och lite hantelövningar med armarna fick det bli med. Får se imorgon om det känns nåt imorgon.

Av Emilie - 22 januari 2013 21:59

Fick använda mig av 30-40 minuters tållamod idag.
Lukas höll på att leka med en bilbana när jag skulle hämta honom. Tom hjälpte mig få honom där ifrån, men två steg fram låg några klossar på ett bord, som han slog ner och vägrade plocka upp. Han hade tur för snart kom tjejerna och plockade upp efter vad dom trodde sig vara dom.
jag la fram overallen och han började hoppa i men blev kissenödig. Han gick själv men sen skulle ju kalsonger och byxor upp. Där fastnade vi.
Han kunde inte stå, han bara halkade när han skulle ställa sig, han nådde inte byxorna osv. Så höll han på länge. Kravlade och ålade sig, till slut satte jag mig och väntade i hallen istället, till slut tog han sig ut och upp på knä menjag fick hålla honom i hand för att han skulle kunna stå. Som tur var kom en pappa för att hämta sitt barn. Tillsammans med syskon. Så då fick han upp byxorna till slut och även på sig overallen.

Dey tog mig 40 minutet att hämta. Men nu får det bli ordning på dem här lille mannen så han slutar upp med dessa fasoner och inte kunna klä på sig. Speciellt när han kam vara snabbast med dey på dagis.

Suck suck suck!!!

Bättre lycka nästa gång!

Av Emilie - 21 januari 2013 21:48

Ja nu har jag fått nog på halsont, snor och hosta. Men så kan jag ju inte klaga utan att tänka på min stackars lilla älskling som hostat i evigheter nu, säkert närmare 4 månader. Jag höll på rätt bra inatt och hosta så jag höll på att spy flera ggr. Så imorse var jag hemskt utsövd. Var glad att jag ens kom fram till jobbet, usch!
I eftermiddag kom jag hem i tid och slängde ihop lite taccos, så vi sen kunde åka till stan och äntligen köpa crosstrainern.

Lukas somnade i bilen hem, men vaknade till lite när vi kom hem och hade svårt att somna om. Så jag somnade med. Jag hade ju inte riktigt tänkt mig att spendera kvällen så, vaknade först 20.50, så undra när jag kan somna ikväll.

Och så lite LCHF, va svårt det är att undvika alla kolhydrater. Dagens lunch, kålpudding, med lite kokt ris i, för den blir mycket bättre med det, och säkert massa sirap i kålen. Pizzasallad som dom öser socker i, får ta att göra min egen på jobbet tror jag. Sen taccos ikväll, majs bland grönsakerna, inte optimalt, och taccoskryddorna!!! Blev lite chockad där, som i min portion innehåller alla kolhydrater man ska hålla sig till om man bantar, typ 5 g kolhydrat per dag, för börja krydda själv tror jag. Säkert massa socker i salsan med. Men som Rille sa, bättre mat än om vi gjort som vi brukar när vi åker till stan, äter på McDonalds.

Får jobba mer på att röra på mig helt enkelt, om jag blir frisk snart, så jag kan gå all in :)

Lukas håller kvar i sitt glada spralliga humör på dagis, det är härligt att höra.
När han slutar med det så är det dags att ta lite ledigt tror jag. Så trött och gnäll inte tar över honom där. Men våra helger denna vår är inte fullspäckade som både förra våren och hösten.
Så förhoppningsvis kan vi vila upp oss där.

Tack och hej leverpastej

Av Emilie - 19 januari 2013 22:15

Ja då har man vart på andra Zumba passet. Väldigt peppande, och nu är jag även "inscannad" till 90 dagars utmaningen.

Uppladdningen igår blev middag hos vännerna Ola & Marina i Taberg. Massa god mat och trevligt umgänge så klockan sprang snabbt iväg medans barna busade. Som tur vilade Lukas upp sig i bilen på väg hem dit säkert 30 minuter. Men han slocknade ganska snabbt på väg hem ändå.

Efter zumban hoppade vi in i bilen, Rille var sugen på semla så vi åkte förbi maxi och köpte några, jag plockade ihop en sallad istället, då är man fasen peppad på utmaningen asså :)
Jag var inte ens sugen, jag har lovat mig en semla, på semledagen.

Med semlorna for vi mot pappa iaf, hejjade även på mamma som jobbade. Sen vidare till Göteborg. Till Sofie, Jamie och Olivia. Kusinerna blir så glada när dom får ses igen.

Imorgon ska vi på dop utanför Kungsbacka så därför kom vi hit redan idag, slippa stressa iväg på morgonen med osäkra vägar.

I veckan blir det mer träning mer promenader, för till helgen är det släkträff. Vår Paulsson afton då vi äter kåldolmar och farmors chokladtårta med glasyr. Jag får väl ta en liiiiiiten bit.

Lukas som sov hela vägen hit, 15.40-17.10 är nu lagom trött och tittar på Kalle och studsar runt i bäddsoffan. Perfa!!!

Fortsatt trevlig helg!

Av Emilie - 16 januari 2013 20:43

Imorgon ändrar vi schemat lite.

I vanlig fall börjar Lukas dagis vid 11 och han vill aldrig åka dit då, han blir blyg och låst när jag lämnar när alla är pigga och stojjiga av att ha varit ute 1 timme. Eftersom det inte funkar så bra provar vi en ändring, att han kommer 10 istället. Jag kommer lämna honom påklädd och redo för att gå ut och innan de andra gått ut, så jag lämna honom inne. Och dom går sen ut tillsammans. Jag hoppas det ska funka bättre. Det blir en period i alla fall för från 1 mars behöver jag börja vid 8 på morgonen eftersom vi ska återuppta vår dagliga frukost och lunch catering till ett företag, så en personal får vara där hela dan. Jag kommer vara där onsdagar.


Idag var det riktigt lyckliga barn, dom hade vart ute sen 15.00 då dom ville gå ut. Till 16.30 när jag kom.

Dom var på kullen och åkte på allt möjligt och tillsammans ner.


Men detta ger ju mig mer tid hemma på kvällarna och mer tid för bra rutiner och träning. Det kan behövas nu inför utmaningen. Så får vi se om LCHF verkligen fungerar på mig. Hela vägen.

Mitt mål, dröm mål är 10 kg och ca 5% fett. Vi får se på lördag vid "invägningen" om det hänt nåt sen förra veckan.


Medans jag är på Zumban på lördag ska Lukas och Richard vänta i stan och nu kom reklam att Dino från Dinosaurietåget kommer vara på Nybergs, ett stenkast från Kålgårdsarenan där jag kommer vara, undra hur glad han kommer bli att får träffa honom :)


Nu tar batteriet slut i datorn, ha det bra i snön!



Av Emilie - 16 januari 2013 07:03

...kommer förkylningen när det är dags för jobb dagis och träningsstart. Men jag har läst på: så länge man inte har feber eller ont i halsen är dett ok att träna lite. Såklart får man ju kkänna efter, hoppas det släpper lite innan lördag bara för just nu är det inte optimalt.


Jag har dessutom träningsverk på utsidan av smalbenen, har man muskler där??? Känns som jag inte gör
annat än traskar runt, ja ja det går la över :)

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards