Alla inlägg under juni 2013

Av Emilie - 30 juni 2013 21:24

Lite bilder från kalasande och annat :)

Under midsommar fick vi äran att spendera tid med Olivia eftersom Sofie o Jamie var på BB och tog hand om nytillskottet Eliott.

Lukas har gjort sin 4 års kontroll som han inte är OK stämplad från ännu. Han har nyligen varit förkyld och antagligen därför klarade han inte hörseltestet. Vissa uttal är ännu inte ok efter tungoperationen det tar ju lite tid att ändra hur han uttalar vissa ord. Så vi har tid i augusti för att kolla hörseln igen så får vi hoppas på godkänt då :)

Av Emilie - 6 juni 2013 20:57

Vilket underbart väder vi har nu.
Vi har begett oss till mamma och pappa. Det ska firas lite jag på lördag och pappa på söndag. Då fyller gubben 60!
Jag håller mig ännu under 30 men nästa år smäller det.
Jag började dagen med att stämpla in på jobbet kl 6.20
Frukost, städning, porslinspackning och creme brule makande till bröllop på lördag stod på schemat och sist men INTE minst tvätt och mangling. På bilderna nedan ser ni högen före och 40 min senare :)
Efter jobbet åkte jag hem och packade väskan hämtade Lukas som åkt med Rille på cykeln till Sjöbo. Vi for till mamma och pappa. Väntade på Sofie och Olivia som hämtats i Borås av pappa. Nu väntar vi på att mamma ska komma hem från jobbet :)

Av Emilie - 2 juni 2013 23:34

Vi fick till en ganska bra helg tycker jag :)
Lördagen: blev en hel del tid utomhus. Rabatt-rensning, nån dag till sen e åbäket klart. Nu ska det bli lite täckbark på med. Vi firade svägerskan lite och fick riktigt god tårta, slank snabbt ner. Sen grillning och mer stoj på kvällen med grannarna, på studsmattan. Oj vad vi skrattade åt stollepojkarna.
Söndag: jag vaknade och var sugen på att göra nån tripp nånstans. Mamma föreslog att vi skulle komma dit och så blev det. Vi tog symaskin och fönsterputsmaskin med oss. Richard putsade fönster, mamma dammade dem och jag sydde gardiner. Vi får se om hon fortfarande tackar mig nästa gång vi ses :) deras hus är ju såå snett, gardinerna skulle aldrig kunna bli snea :) vi fick lammstek som var femstjärnig, med världens godaste sås och färskpotatis. Länge sen jag åt så mycket potatis. På vägen hem stannade vi lite på Plantagen. Lukas har fått klippa sig ikväll med. Sååå nöjd! Han fick lite grön färg med :)

Han somnade snabbt ikväll och när Richard la Lukas tänkte jag: jaha vad ska jag göra nu?? Så det fick bli en motionsrunda. 3,7 km på 30 min. Helt ok. Jag skippade dock backarna idag. Tog bara 1 av 4 valbara. Man kan ju smita förbi alla om man vill.

Imorrn blir det utvecklingssamtal. Spännande!! Gonatt!

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Skapa flashcards