Alla inlägg under augusti 2013

Av Emilie - 26 augusti 2013 21:52

I helgen har det firats. Sofie, Olivia, och moster Irene. Vi tillbringade helgen i Lerkil. Så underbart väder vi hade. Det förlängde absolut sommaren. För det är allt det handlar om nu.

Av Emilie - 20 augusti 2013 06:30

Igår var det äntligen dags för dagis igen. Ja för det tyckte verkligen Lukas. Han hade längtat sååååå.

Jag frågade på söndagkvällen vilka kläder han skulle ha på måndagen. Han ville ha sin nya fina skjorta han fick av mormor när han fyllde år. Till det valde ha sina röda byxor. Så snygg va han!! Men jag fick INTE fota honom.

När vi kom till dagis möttes vi upp av Jesper. Så stollarna sprang in men så visade det sig att båda Lukas fröknar var sjuka. Så himla synd! Men det spelade ingen roll flr Lukas.
På morgonen vaknade han typ vid 6 redan så han var nog ganska sugen på dagis :)

Av Emilie - 15 augusti 2013 23:33

Ja, nu var det väldigt länge sen sist.

Det känns som jag alltid bloggar som om här inte fanns några bekymmer, men det är ju klart att det finns, men det vill man ju inte minnas och detta kommer ju bli ett minne för livet som sparas så bra tillsammans.

Så i fortsättningen bloggas här när vi hittat på nåt skoj, eller nåt stort hänt som jag vill minnas.


Sommaren har ju varit helt underbar. Jag har nästan haft 6 veckors semester tack vare att jag hade så lite att göra på jobbet mina två ensamma veckor. Vi har kunnat spendera mycket tid i solen och haft väldigt kul, på enkla sätt.

I slutet av mina jobbveckor kom Sofie, Olivia och Elliott och hälsade på. Vi gjorde nog inte väldans mycket. Grillade, chillade osv. När Jamie kom hem från England kom även han. Vi har åkt båt, fiskat, badat och grillat mycket. Det har gått åt otroliga mängder Wienergrill denna sommar, men det är ju ett måste när de godaste korvarna i landet tillverkas i kommunen.


Våra första planer för semestern var en roadtrip längst östkusten, men vi orkade inte stressa runt.

Vi tog det istället lugnt här hemma med fam Mitchell. På torsdagen tog vi oss till Ullared och sen vidare till Halmstad för att övernatta. Vi hittade en mysig restaurang precis i kanalen på en liten brygga där vi fick njuta av tapas och sangria så himla gott! Natten spenderades på Grand Hotel. Efter utcheckning begav vi oss till Östra Stranden. Solade och badade. Framåt eftermiddagen tog vi närmst bästa restaurang och åt lite sen lunch. Men så himla bäst var den inte för min del. Antagligen hittade jag en släng av matförgiftning där.
 Återkommer till det :)

Efter mat i magar packade vi ihop oss igen. Styrde kosan mot Läjet, Träslövsläge och Tre Toppar. Där glass i överflöd intogs. Lukas fick i sig tre kulor av fyra han beställde :)

Nästa stopp, med semesterns bästa sängar och våffelverkstad, faster Kerstin m familj.

Kvällen spenderades i lusthuset med grillad middag och trevligt sällskap.

Dock började min mage ogilla läget. Så jag passade på att "lägga lukas". När Richard kom till sängs fick jag ordnat med en hink med. Väldigt skoj att ligga magsjuk host faster, hellre det än hotell iaf. Men senare på natten när jag gjort mig av med all dagens mat så kände jag mig så mcket bättre. Det gör man ju inte med magsjuka så det måste vart matförgiftning. Nästa dag kunde jag äta som vanligt igen tack och lov eftersom det väntade våffellunch.

Lite senare packade vi oss vidare mot Lerkil, utanför Kungsbacka, där mormor bott.

Vi spenderade en hel vecka där. Så härligt!

Vi besökte Lisette m familj. Umgicks med kusin Katarina och "barnen" (tonåringarna) Richards föräldrar hälsade på. Ställde till med "kräftskiva". Jag fick gå upp kl. 6 på morgonen ner till hamnen och köpa råa kräftor och koka till. Vi har solat och badat och njutit av god mat.


Väl hemma igen har vi inte gjort mycket. Som sig bör på en semester.

Lukas har fått gå på bio med Farmor och Farfar. Han har spenderat en hel dag mer Morfar när vi inte fick ihop det när jag skulle med mamma till Oslo och tävla. Han har badat vääääldigt mycket, senast igår kväll med Jonathan i Fängen. Åkt massa båt och fiskat. Han är nöjd med semestern men längtar efter dagis nu.


Det var nog det hela...

                         


Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Skapa flashcards