Alla inlägg under september 2013

Av Emilie - 26 september 2013 21:30

Det testade vi på idag. Det hade krockat lite för grannarna så då tog vi med deras barn med hem idag. Det blir lite snurrigt när man inte är van att hämta tre. Nästa gång ska jag göra allt klart och sen säga till Tindra, för hon tultade ju efter mig såklart när jag skulle kolla grabbarnas hyllor och hämta deras hjälmar. Lukas och Jesper ställde jag i ett hörn, men när jag var inne och satte på tindra hjälmen så hann han bryta ihop. Han var lite trött efter en hel dag på dagis.
Vi cyklade hem och sen var det full fart. Jag röjde köket och lagade mat, köttbullar, på Lukas begäran, valet var köttbullar eller köttfärssås.
Köttbullarna blev iaf succé. Jesper ville först inte ha sås, men Richard fick honom att smaka och då ville han absolut ha, hejja mig!

Alla fem tömde tallrikarna, och så fick barnen chokladboll till efterrätt.

18.30 kom Emma hem och 19 var Lukas i säng, han sa gonatt, vände sigom och somnade.

Jag har packat ihop mig och plockat fram kläder till Lukas, imorrn så fort vi kan åker vi tilk Jönköping och möter upp syrran ocg barnen som vi ska spendera helgen med på mamma och pappas gård där vi passar djuren för dom är bortresta.
Det ska bli härligt, SMHI har lovat oss toppenväder med.

Trevlig helg!

Av Emilie - 25 september 2013 22:12

Härligt med en extra ledig dag, så Lukas fick en extra dag att bli pigg på.
Idag fick jag väcka honom 9.30 De andra dagarna har jag fått tvinga honom att sova/vila lite till. Han har dock varit ganska trött, gnällig och pipig. Han har ätit bra hela dagen så jag hoppas han är pigg o glad imorgon, han saknar iaf dagis. Det blir en skön vecka för honom 1,5 dag på dagis, sen massa bus med kusinerna i helgen.

Idag har vi hälsat på farmor, fikat, matat änderna och lekt i lekparken. Han var inte sugen på att åka hem, men det var tvunget och farfar var intehemma och kunde köra hem honom senare. Så vi fick åka, vi hämtade hans glömda puffar i simhallen, handlade och hämtade ut ett paket m kläder från HM, som jag beställde i söndags, så himla bra!
Vi kom hem, lagade mat och jag for iväg till hästarna. Sån skön kväll att rida en liten sväng på. Och tur att jag höll mig kvar, han får sin spratt nu för tiden, pigg och noll kondis efter sommaren med gamla skador som gjort sig påminda.
Dags att bära upp lilleskrutt i sin säng och lägga sig. Imorrn har vi schnitzel på jobbet vilket betyder fullt ös!

Gonatt!

Vab

Av Emilie - 23 september 2013 21:49

Insåg idag att det var riiiiktigt länge sen jag vabbade. Jag har nog mest kompat när jag vart hemma med Lukas, sen kanske Richard har vabbat mer än mig. Men det spelar la ingen roll. Det är ganska skönt att vara hemma med honom just nu iaf.

Idag har han fortfarande lite feber men är pigg och glad och ätit ordentligt. Vi har lekt på hans rum, lämnat mat hos Richard, handlat, städat garaget så alla cyklar kommer in. Packat undan sommarleksakerna och så har vi cyklat lite. Han hostar som en galning så jag försöker hålla honom lugn, men han är för pigg för mkt tv.

Ikväll blev det en liten pw som övergick i jogg, men jag höll på att kräkas när jag kom hem för jag hade ätit ganska nyligen. Inte så smart, men det var en sån skön kväll.

Lukas hittade sin "snömössa" som han kallade det i lådan under sängen.

Lukas mekade till en fiskedamm, han gömde sig under täcket, jag fick fiska med svärdet in under täcket och det kom en del spännande fiskar :)

Av Emilie - 22 september 2013 22:00

Vår stackars lille skrutt. Han har inte rört sig många meter idag, knappt ätit heller så han har varit ganska så slut.
I eftermiddag har vi firat farmor/svärmor. Jag hoppades Lukas skulle piggna till lite av att komma iväg och det gjorde han stundvis. Här hemma ville han varken ha godis, choklad, cola eller glass. Men där hemma fick han iaf i sig två små glasspinnar. Och busade lite till och med.

Så imorgon blir jag och Lucke hemma och myser hela dagen lång :)

Jag har sån grym träningsverk efter lördagens tabatapass. Värst är höger rumpa/höft. Speciellt när jag suttit lite, men det betyder ju att jag äntligen fått till tekniken för squats :)
Nu har jag som mål att vara stenhård på att inte fuska med lågkolhydratkosten, minsta lilla jag ger efter så kan jag inte sluta, åter till kontroll!! Jag vet ju att jag mår bättre och att det ger resultat.
Hoppas ni haft en bra helg!

Av Emilie - 20 september 2013 21:52

Idag har jag och Lukas haft en riktigt mysig eftermiddag.

jag kom hem typ15.30 vid fyra var vi i Vaggeryd. Lukas höll på att somna i bilen, hade det vart en minut extra så hade han nog det, men vi varje större sväng kikade han upp för att sem om vi var framme. Han kände igen sig mär vi kom dit, det var ju ganska länge sen, men då piggnade han till. Han var jätteglad över att få bada igen. Han var även mycket mer bekväm i vattnet, det gjorde inget att dets tänktes från alla möjliga håll, han bara torkade bort det, han plaskade runt och kände sig bekväm, flöt, plaskade, hoppade och stojjade även om det bara var han och jag och ingen kompis. Vid nått tillfälle fick jag iväg honom lite tokigt så han hamnade under vattnet, men det var som inget hänt, han bara skrattade och torkade ansiktet. Först blev han lite paff på mig men insåg att det var ok.


Vi badade nog 1,5 timma duschade och sen efter sex nån gång när vi var klara så hämtade vi mat på thai hämtstället och köpte lite lördagsgodis i kiosken jämte. Lukas somnade inte som tur var i bilen hem. Vi smaskade middag vid tvn till Toy Story. Eftersom alla barn käkade glass i simhallen så var ju Lukas sugen på det så han fick en och sen väntade vi på glassbilen.

Lite idol i soffan och sen somnade han snabbt bara han vände sig om i en reklampaus ��


Trevlig helg!!

Av Emilie - 17 september 2013 21:26

Denna veckan har vi tre prao elever påjobbet, vilket ger mig möjlighet att åka hem lite tidigare. Det är ju trevligt att få nån mer timme med Lukas om dagen. Men tisdagar är lite hektiska och slutade i kaos idag. Det är normalt stressigt hem, i med en yoghurt i Lukas. Snabbt ombyte och ner på gympa. Hem o laga mat, jag ska dessutom helst hinna äta själv vid 17.30 så jag kan träna kl 19 utan att kräkas. Sen hämta Lukas 17.45 igen. Få i honom mat och i säng. Det var där det brast idag, middagen passade inte för Lukas, tyckte han. Så gnabb, tjafs och bråk. Så han fick åka i säng. Jag hade ju dessutom bråttom för att hinna till zumban. Han hann såklart inte somna utan smög ner efter mig och så höll dom på och bråkade ett tag medans jag zumbade. Han hade somnat till slut, och innan jag kom hem iaf.

Vi hoppas på en bättre dag imorgon!!

Till helgen blir det mycket jobb på lördag och sen kalas på söndagen.
Gonatt!

Av Emilie - 9 september 2013 21:02

 

På väg till Visingsö

  
Linda hade ett roligt spel �� ett äkta, inte på mobilen



      

Helgen blev fylld med barnkalas. Både fredag kväll och söndagförmiddag.

Först var det Tindra som fyllde två och igår var det kompisen Judit som fyllde fyra.

Lördagen spenderade Lukas med Fidde och Bettan på bl.a Sävsjö badhus.

Det var han mycket nöjd med. Fidde och Bettan hade fått höra väldigt mycket "min mamma säger..." och nåt påhitt. Lite kul att höra, för då tar han in en del som man inte tror han gör.

På söndagmormorgonen när jag väckte honom frågade han snabbt: var e fidde och bettan? en var e pappa. Därefter sa han att han var lite ledsen för att han inte fick leka med Fidde och Bettan. vi hade nämligen städat hans rum, lite som en dålig ursäkt för att dom skulle kunna leka där uppe, det var ju så stökigt, men hankom ihåg minsann!!!


Minns inte om jag berättat om förra helgen, då var vi iaf på Visingsö och hälsade på, och var på ettårskalas. Mycket kalas nu ��


Idag var det en mindre sǩoj kväll. Eller allt var bra tills Lukas visade mig sin sticka i fingret. Sist gick det jättebra att ta bort. då höll han stilla och fint så han fick själv bestämma att vi skulle ta ut den med nål. Den hade nog vart lång och hälften satt kvar. Efter nåt av de första försöken var det inte kul längre. Det fick bli mycket övertalning, mutor, bråk och fasthållning med mycket tårar innan vi fick ut den. Tyvärr drog det ju även ut på tiden för en dyngtrött pojk. Han förstod delvis att vi måste ta ut den, men vill ändå inte riktigt.

Vi får se imorgon om han är lite gladare i mig då och älskar mig igen.




Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Skapa flashcards