Alla inlägg under oktober 2013

Av Emilie - 28 oktober 2013 22:53

åååååh jag blir så trött,!!!pucko platta.

när man bloggat en bit så vill inte plattan va mä längre, då kan jag intenlängre völja var pekaren ska vara,

so  att den inte når...jag blir galen, hur svårt ska det va att sätta pekaren där jag har mitt finger??


anyway... först här hemma var han ganska slö men sen vaknade han till igen, typiskt. jag försökte följa vanlig rutin, men det tog bara över en timme istället för 5 min.


Helgen som vi haft var väldigt passiv, men helgen innan samlades vi hos mamma ochpappa. Alltid trevlugt att ses alla i lugn och ro. På lördag ska vi på släktträff hos mi faster, Kåldolmeafton. Det är viktigt!På pappas sida är do  ju bara två syskon men vi börjar bli ganska många nu. alla vi kusiner har sambo, så då är vi ju 10 "barn" och nu de senaste åren har vi förökat oss ganska bra så där är 5 sysslingar med, totalt blir vi alltså 19 själar i ett hus, som ÄLSKAR kåldolmar, ett arv från farmor. Detta hyllar vi och ses en gång per år alla sm kan, varannat år hos faster vartannat hos pappa. 


Sist vivar där fick vi utökning i familjen av Nova. , min lillebrors dotter. 


Vi ska utmana ödet och stanna en snabbis på Gekås, på väg förbi, på höstlovsveckan, strax efter löning, detblir bra :)  


nu ärdetdags att sov...          

Av Emilie - 28 oktober 2013 22:23

Igår påminde Emma mig om att det var studiedag idag, vilken tur, för det hade jag helt glömt bort.

Richard kom på det lite senare med, att han tagit ledigt, och jag med :) 

Gött en extra ledig dag tillsammans!jag sa dock ganska snabbt att han Inte fick spela data då, efetersom han gjorde det i stort sett hela söndagen. 

vi bestämde oss för att åka till Rosenlund och bada. Lukas var väldigt uppspelt över detta. Men vi vet nu att lilla simbassängen i Vaggeryd är minst lika bra för oss. Alla tre frös, jag är dessutom inte speciellt nöjd med att åka i forsen eller hoppa i vågorna när de sätts igång. 


När Rille och Lukas skulle hoppa i vågorna lite innan vi skulle gå hemåt så stoppade dom det ganska snabbt, en fyraårig tjej var försvunnen, dom hittade henne ganska så snart, men Lukas blev lite berörd av detta och sa att man måste vara nära sin mamma och pappa när vi satt i bastun sen. Det varhan själv som tog upp det då, vi hade pratat om det innan men han tog upp det igen. 


Efter Rosenlund tog vi ett stopp på A6, jag köpte en hoodie och vi åt lite mat. Den pajken var hungrig, såklart ville han äta på McDonalds, och ville ha både chickenbits och hamburgare. Han åt 3,5 av 4 chicken bi

ts för att Rille ville smaka och sen 3/4 av hamburgaren och 0.5 mellan pommes :) man blir hungrig av att bada.


Efter det for vi till Maxi för att handla mat. Det blev även vinterkängor till Lukas, en julklapp till tjejgänget, en brödrost, efetersom jag hade sönder vår, lite julkort och annat smått på julavdelningen. Så det blev lite dyrt :) 


Lukas hade önskat glass hela dan så han fick en mjukglass innan vi for hem. Lukas slocknade rätt rejält kl 17 i bilenhem, perfa!! När vi stannade bilen hemma och lampan tändes vaknade han till och undrade om stormen kommit. Vi hade pratat lite om det efetersom vi bille komma hem igen innan stormen kom. 

Av Emilie - 14 oktober 2013 21:20

När vi kom till Gbg i fredags hade vi bestämt oss för att gå på bio och äntligen få se Flygplan, Lukas älskade den. Han gillar verkligen att gå på bio. Jag med, det är mysigt och speciellt med honom när det är en sån upplevelse för honom. Därefter checkade vi in på vårt favvo hotell. Hotel 11, Eriksberg. Jag bad lite extra om fin utsikt för Lukas skull så vi kunde spana på båtar, och jodå det fick vi, så fint var det inför solnedgången.

Sen kom vi äntligen fram till Sofie. Olivia och Lukas sprallade loss som vanligt, helt galna. Det var pizza dags och mer bus. Sen var det två riktigt trötta barn. Vi fick skjuts till hotellet och somnade ganska snart allihop.

Lördag morgon vaknade jag minst en timme innan de andra. Förkyld snorig, hostig kunde jag varken gå upp och träna eller somna om.

Frukost och sen iväg och förbereda inför dopet. Vi hann sen precis fått duschat alla innan Fidde och Bettan kom som vi tog en snabb lunch/fika innan dopet kl 15.

Det blev ett fint dop med en trött Lukas :)

Det blev frallor och cupcakes. Därefteråkte Lukas med mamma och pappa hem så vi vuxna, jag Rille, Sofie, Jamie, fidde o bettan gick på en otroligt trevlig restaurang med väldigt god mat. Miss Sophies. Kan verkligen rekommenderas!!!

Igår söndag tog vi det ganska lugnt tilk utcheckning hälsade på hemma hos sofie en stund, fikade och for senare hemåt.

Vi stannade som sagt hos pappa och hämtade en glad Lukas. Han hade haft det toppen, men sa att han saknade oss och älskade oss. Vi fick stooora kramar och många pussar :) sån gosunge!!
Vi tiggde till oss middag och for så småningom hemåt, med ett snabbstopp hos mamma som jobbade. Vi hämtade upo Tösen och när vi väl var hemma var klockan nästan sju och det blev bums i säng för honom.

Idag när jag hämtade Lukas på dagis kom han springades för han sett mig i fönstret, han sprang in igen och tjoade mammi mammi. Kom sen tillbaka och kramade mig och sa att han saknat mig :)

Av Emilie - 13 oktober 2013 17:14

En riktigt mysig helg i Göteborg blev det. Både jag och Richard tog ledigt fredagen så vi kunde komma iväg i tid. Vi lämnade Tösen hos Sara och begav oss. Vi stannade och åt lite lunch på Rasta, Lukas fick i sig hela barn hamburgaren och hälften av pommesen. Riktigt bra jobbat. Sen fick han i sig en glass med. Jag fick syn på sandwich pepparkaka och kunde inte motstå :)

Fortsättning följer, dags att köra sista biten hem efter middagsstopp hos pappa när vi hämtade Lukas

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards