Alla inlägg under november 2013

Av Emilie - 13 november 2013 20:06

Idag har vi haft en ledig dag. En så himla bra dag. Fint höstväder med.

På morgonen hade vi en bokad tid på sjukhuset. Kl 8.30 skulle Lukas göra flödeskontroll. Dom kollar först när han kissar på en knasig toalett där dom mäter hur mycket som kommer hela tiden och får nån slags kurva som ska visa att man kissar lite i börja och sen mer och sen mindre igen på slutet såklart. Därefter kollar dom med nån slags ultraljud aktig maskin att han tömmer ordentligt med. Han fick topp betyg. Men vi fortsätter att hålla koll varje år. Känns skönt.
Efter det fick han lite frukost i fiket. Vidare for vi, till mitt jobb. Vi hade en ny god fiskrätt idag som jag inte ville missa. Vi var där till 10 så jag jobbade en timma medans Lukas spelade på plattan. Maten var supergod. Laxfärsfyllda spättafileer med vitvinssås. Liiite för fint för en dagens lunch.
På väg hem kom jag på att Rille hade lunch så vi förgyllde hans dag med ett besök :)
Hem och bytte om och upp till stallet. En promenad med Herkules fick det bli. En mycket nöjd Lukas.
Vi stog och borstade Pondus efteråt och pratade om vilken bra dag vi haft, typiskt nog blev Pondus lite skrämd och knuffade till honom. Det skrämde även Lukas, synd men jag hoppas han glömmer tills nästa gång.

Under kvällen har vi mest myst och ätit mat.

Av Emilie - 5 november 2013 20:53

            Så i helgen var det äntligen dags, familjeträffen med min fasters familj.

Vi gav oss av lördag kl 10 typ för att lämna Tösen hos Sara. Sen vände vi om igen och åkte till Ullared och såklart Gekås. Planen var att vara där typ 12-15 och det höll vi så himla bra, nästan skrämmande.

Många julklappar och födelsedagspresenter inhandlades.

Efter Ullared åkte vi direkt till Väröbackas kyrkogård där vi hälsade på min farmor och farfar.

När vi satte oss o bilen fick vi en liiiten hälsning som gav mig rysningar. Vi hade lyssnat på Spotify genom min mobil, när vi starta bilen hoppar den automatiskt till cdn som satt i, det var Lukas och det ville jag inte lyssna på så jag tryckte över till radio, där jag tidigare hade bytt kanal från mina vanliga, då spelades Angles med Robbie Williams, som min kusin spelade på farmors begravning, både i kyrkan och hemma på middagen efter. Jag kunde inte höra den låten på säkert ett år utan att fälla tårar, nu tänker jag mest bara på dom när jag hör den.


Resten av kvällen bjöd på mycket mat och efterrätt, prat och trevligt umgänge.

Vi hade bestämt oss för att sova över, bästa beslutet på länge. speciellt när de andra var tvugna att åka.

Vi sov dessutom sååå gott allihopa. Vi vaknade kl tio allihop. Det bjöds på smarrig frukost och mer lek för Lukas.

Anders, min fasters man som är lokförare, plockade fram en stooor låda brio tåg. Det byggdes hej villt. Tillslut fick vi sätta stopp för att bege oss hemåt. Ett snabbt stopp på Gekås, 30 min från bil till bil ��

Tösen fick komma hem hon med, galet vlad blir hon när man kommer ��



 



 

 


Lukas ska spendera fredag kväll med mormor o morfar, han har bestämt precis vad som ska göras ��

Av Emilie - 1 november 2013 21:01

Det tog oss bara fem månader att få Lukas godkänd som fyra åring. Idag blev äntligen vänsterörat med godkänt. Det har ju blivit några rundor. Första gången blev det IG på hörsel och uttal, vi gissade dock på tungbandet på uttalet eftersom det var nyklippt. Lukas hade ganska nyligen vart förkyld så det förklarade hörseln. Nästa besök var inte det ok ändå, så vi gissade på vaxpropp. Mycket riktigt, vi fick spolat ur och höger öra fick godkänt, men inte nyspolade vänster, där hade nog vatten fastnat. Lagom till andra kollen av vänster öra så blev han förkyld. Idag var Richard ledig så jag passade på att boka in dom på BVC. Lagom till att det är ur världen kommer Värnamo sjukhus med en inbokad tid. Dags att kolla kiss flödet igen. Nu får det räcka snart. Först alla host besök och sen öronbesök och nu sjukhuset igen. Tur man har en bra chef och många komp timmar att plocka ut :)

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards