Alla inlägg under december 2013

Av Emilie - 23 december 2013 22:35

          December har susat förbi.

Precis som hela hösten har det vart fulltös. Vilket slutade i medvetslös i fredags efter jobbet, och det fortsatte hela lördan, en hemsk känsla, nära en känsla att gå in i väggen tror jag. Så här kan det inte fortsätta, det ska bli en lugn vår!!!


Men nu är jag back on track, jag hade med familjen i stallet idag och Jesper. Det var välbehövt att få komma ut i luften lite, även för Tösen som stojjade runt.

Till middagåt vi korv med bröd, köket var upptaget med annat, jag hade gjort chokladpraliner, några med minkyss fyllning och några med salt karamell. Under kvällen skulle även minivästerbotten pajer göras. just det under förmiddagen vjorde jagäven knäck, som blev lite underkokt. Dåligt av mig så kokt så mycket på jobbet. Men jag följde temometern, men den är visst inte på samma temp som på jobbet. Men det har jag lärt mig nu för den var nån grad fel när det kokades fudge ute hos Linda på Visingsö. Där gjorde vi en nedrans massa godis, men detär junså himla trevligt att träffas och göra sånt tillsammans.


Det är ju även firats lucia i byn, på förslolan. De tidigare åren har Lukas stått tyst och sen brutit ihop, i år stod han längst fram och sjöng och dansade hela tiden, superglad och vinkade till oss.

Det var så kul att se!!!


Nu hoppas vi på sista bingot snart här hemma, fy va drygt det här va!





Av Emilie - 8 december 2013 20:44

                    Vilken härlig snö vi fått. synd bara att det ska försvinna igen.

Lite jobbigt att vägarna är så dåliga dock, innan idag körde vi i 50 60 till Vaggeryd, det var julskyltning. Och middag och fika med Richards föräldrar. Lukas fick storslam på lotterierna på julskyltningen, både på chokladhjulet, chokladlotterna och ett till lotteri vann han på. Dessutom fick han lite godis i fiskedammen.


I lördags fick vi besök av Lisette med familj. vi åkte lite pulka, grillade korv, åt sen pulled pork till midda, satt och tjöta halva natten med.


I onsdags lämnade jag Lukas som vanligt på dagis, men en timme senare ringde dom från dagis, då var han varm och hade ont lite överallt. Så Richard fick hämta honom. Jag kom hem till lunch och bytte av. Då hade han precis gått med på alvedon, men var fortfarande skållhet. Han hade ont i nacken, örat och magen. Lite mat och choklad gav honom nog med energi för att slockna och sova två timmar. Han fortsatte var varm under kvällen med.  På torsdagen vaknade han jättetidigt och vägrade somna om. Jag var helt däckad i nån förkylning till tio tiden, medans han sprallade runt värre än nånsin. Skönt att han var pigg men vi väntade på prickarna från vattkoppor. Det var helt rätt tajming, men icke, det kom inga. Under fredagen var Richard hemma med Lukas, samma sak då, nu var det Richards tur att vara däckad och Lukas pigg som vanligt, dessutom vaknade han 5,30 och vägrade sova igen. Sen var han vaken till 21,30 och tittade  idolfinalen med mig. Då somnade han på nån sekund ��


När vi var hemma jag och Lukas och jag tillslut vaknade till fick vi gjort en del, städade, bakade pepparkakshus osv.


Förra helgen var vi hemma hos mamma och hade storbaksdag. Det blev pepparkakor, lussebullar, mandelmusslor och ostkaka. Och nästa helg blir med åter massbak med kompisarna, i år träffas vi hos Linda på Visingsö. Detta ser jag verkligen fram emot, speciellt när vi har pratat om det så länge ��



I fredags fick vi post från Östergötlands Landsting. Jag fattade ju att  det gällde Lukas operation för snart 4 år sen, jag tänkte att jag onte riktigt orkade åka dit om dom ville att vi skulle komma upp. Men dom hade nara tagit del av hans flödesprov vi gjorde i Värnamo i november. Dom var nöjda med resultatet och med att vi fortsatte göra årliga tester. Dom vill även träffa honom när han är vuxen och tagit sig genom puberteten för att se så allt funkat. Kul att dom håller koll och att dom hörde av sig. Det trodde jag faktiskt inte.


Hoppas nu att snön får stanna lite till!!!

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards