Alla inlägg under februari 2014

Av Emilie - 23 februari 2014 12:32

Vi har försöt att ta igen oss efter förra helgens sviter. Vi bjöds ju på en härlig förkylning alla tre. Lukas har väl hållt igång mest. Massa bus med Elsa och Viggo som var här, med mamma o pappa såklart, på fredagsmys. På lördagen var det kalas för en dagiskompis 11-13, lek hos kompis 13-15.30 sen kom farmor o farfar på middag och för att kika på renoveringsplanen.
Idag har han tjattrat runt hela förmiddagen till nyss när Jespers gäster äntligen åkt hem så han kunde leka med honom.

Jag o Rille fick iaf möjlighet att lägga.klart klinkersen i tvättstugan. Efter hockeyn blir det förhoppningsvis fogning och klart :-)

Av Emilie - 20 februari 2014 20:22

Vi drömde loss lite här hemma jag och Rille. Är det nån idé att smårenovera...näe, vi vill ju ändra om hele nedre våningen. Så jag tog tag i drömmen, behövde ändå gå jobbärende dit. Idag fick vi besked att uppvärderingen av huset är godkänt, vi kan låna upp mer på bottenlånet.

Vår hela dröm är att ta bort massa väggar flytta kök och även tvrum. Köket blir i kök/tvrum tv rum i sovrummet, allt öppet såklart. Vi flyttar upp vårt sovrum.

Idag var elektrikern hör och kika för att få nån pris idé. Byta ut gammal el samt central och flytta lite uttag/lampknappar samt flytta köket.
Han nämnde i förbifarten att det brukar ta typ två veckor att få det gjort. Jag blir galen på hantverkare! Hur kan det ta så lång tid? Dom får fritt spelrum i golv och tak, samt möjlighet att dra ner genom källaren. Jobbar inte dom åtta timmar per dag eller??

Anyway, hoppas det går snabbare ochär billigt :-)

Av Emilie - 19 februari 2014 06:31

I torsdag hade jag ovh lukas sportlov, det var gött! Vi hälsade på Rille på jobbet och sen umgicks vi med Sofie o barnen i stan, på Jysk, A6 och Ikea, och lekplatsen vid dressman :)

I helgen har vi passat galenbarnen Mitchells :) dom bjöd på en rejäl påsmygande förkylning. Undra vart det kommer sluta :)

Sofie och Jamie packade ner lägenheten, smidigt när man inte bor kvar att packa ner allt, annars är ju detdet jobbiga, att packa det man aanvänder, eller med två barn för den delen. Om knappt två veckor är dom skillingarydsbor :)

Av Emilie - 13 februari 2014 23:02

Ursäkta men när man skrivit i en kvart på mobilen vilken trevlig dag man haftoch man loggas ut och blip så är ALLT borta, då får man säga BAJSBLOGG!!!

Det händer för ofta, vilket rresulterar ofta i uteblivna inlägg, så skyll inte på mig utan på denna appen!!!

GONATT!!!

Av Emilie - 2 februari 2014 21:35


    



Imorse tryckte jag på ignoreknappen med detsom hände igårkväll.

Det var bra, för vi fick en sån himla bra dag.


Det började la lite sådär efter att mummelmonstert Lukas satte igång 7.30 Han väckte både mig och Richard. När han sätter igång med sitt mmm mmm mmm i sömnen med tummen i mun är det lönlöst att försöka somna om. Så både jag och Richard lämnade sovrummet. Richard gick tillbaka när han lugnat sigoch jag somnade om i soffan. 9.40 kom Lukas utsmygandes. Det blev fruǩost och snabbpackning. Backen öppnade ju vid elva.


Det gick så himla bra att åka, Lukas var över förväntan bra, han kan ju ha svårt med tålamodet annars och om det inte går hans väg, men det spelade ingen roll idag. Inte förrän vid tvåtiden kanske, då var vi alla lagom möra och Lukas bröt ihop helt efter att Richard råkat slå till honom. Så vi tackade för oss och åkte hem. Mycket nöjda allihopa.


Dethär kommer vi göra om!


Undra hur jag ska kunna gå imorrn bara. Jag varoch tränade igår och så slalomen idag. Igår gjorde vi tabata, intervaller med 20 sek övning, tex utfall, 10 sek vila åtta repetitioner. Shit pommefrittes, utfall behöver jag öva på, dom visste då vart dom satt. Sååååå jäkla ont i lår och rumpa, precis vad jag behövde!


Hoppas ni haft en bra helg med!

Inför första åket och ett klipp på första åket


Av Emilie - 1 februari 2014 22:45

Att den ungen, som oftast är så himla bra, kan göra en så ledsen och besviken. Just nu har han valt att imorgon sitta inne hela dagen och ha tråkigt. Att vi slänger korven med bröd vi köpt, inför vad som var tänkt att vara en trevlig söndag utomhus med några andra familjer, åka slalom, pulka, snowracer och grilla korv, en perfekt dag!

Vi får väl se.
Jag tycker i för sig att man alltid har möjlighet att be om ursäkt. Det var han absolut inte beredd att göra innan han somnade. Nedrans unge! Det som var en sån bra dag...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards