Alla inlägg under mars 2014

Av Emilie - 30 mars 2014 20:49

Det gick!

Av Emilie - 30 mars 2014 20:47

Nu ikväll / sen eftermiddag blev vårt nya sovrum klart. Vi tapetseradeklart hela rummet. Idag har jag städat upp och satt upp alla lister. Vi hjälptes sen åt att bära upp sängen och lite annan bråte. Byrån, spegeln, mina kläder är uppe med så snart åker vår stora garderob ut på blocket. Eller det kanske är nån som vill ha den?
Får se om det går att lägga upp en bild via appen, det brukar ju strula.
Annars får ni googla... Hopen från Ikea. Ekfärgad. Två enskilda garderober, samt en stor i mitten med dubbeldörr, med frostat glas på mittdörrarna. Stång och byxhängare i mittgarderoben och hyllor i de andra.
Den har vart toppen men är nästan 2,5 m hög, det finns det inte plats för där uppe.

Av Emilie - 23 mars 2014 19:14

En sån bra helg fick ett tröttsamt avslut. Eller ja, bra och bra, halva lördagen kämpade vi med stopp i köksavloppet. Inte uppe i vasken utan i röret under vårt nykaklade tvättstugegolv. Det är inte speciellt gammalt, kanske 10 år sen dom gjorde om köket. Men våra fem år är det vårt andra stopp. Vi gissar på att stollen som bodde här innan inte gjort det ordentligt. För det hittar vi mycket spår efter, tyvärr.
Så när vi bygger om lägger vi nog om köksavloppet till stammen som kommer uppifrån via murstocken. Ett betydligt grövre rör. Richards pappa är en gammal rörmockare och kom lagom till att vi gett upp. Det funkade sådär då. Men efter ihärdigt arbetande med rensar vajer och borrmaskin fick dom loss ett större stopp. Vad det nu kunnat vara???

Under lördagen var det loppis i byn, jag fick ihop 400:- helt ok, men mycket tillbaka med. På kvällen kom mamma förbi med kusinerna, hon var barnvakt. Lukas fick följa med dom hem, tack mamma! För det gjorde att vi kunde börja måla i sovrummet. Lukas hade haft en ganska tråkig dag när vi kämpade i källarn. Så vi kunde ju inte fortsätta jobba med honom hemma.
Han fick dock leka en del med grannungarna tackolov!

I morse slängde jag ihop mitt favorit LCHF bröd, det tar typ 2 timmar innan det är klart. Även en stor sats chokladbollar, lchf så jag är redo för lite hårdkörning. Men ikväll när vi var iväg och pantade och handlade hade Tösen vart där och snott brödet. Hon har snott bröd det senast, typ 3 ggr. Detta låg ändå längst in på bänken. Hennes nya stjälande börjar bli tröttsamt.

Efter bakandet fick jag iaf målat taket en sista gång, äver dörrarna, så nu är det listmålning i veckan och sen ska Rille få en heldag nästa helg för att tapetsera. Sen flyttar vi upp. Spännande!

Av Emilie - 6 mars 2014 21:30

...blir ju alldeles överhetta av alla renoveringstankar.

Det snurrar konstant i huvudet, jag sover gott om nätterna i alla fall...när jag välstänger plattan från alla googlingar, lite för sent än vad jag borde.

Men den här tröttheten är väl inget emot det som blir då när vi satt fart.


Fösta steget är att göra klart vårt gästrum där uppe till vårt egna sovrum, vi ska måla pärlspont- furu- snedtaket vitt. Självklart! Tapetsera i nån mörkare härlig ton, jag gillar verkligen den mörkgrröna vi har idag. Så det blir mörkt och skönt när man ska sova. Vi behöver kanske nån mer byrå. Vi har ju redan en, så kanske en likadan, om den finns i samma färg som vi har, samma som sängstommen. På något vis måste vi få upp våra kläder i alla fall.


Sen är det väl bara att börja packa ner typ hela nedervåningen :) förhoppningsvis kan vi börja det riktiga rivandet efter påsk. Snickaren och elektrikern är klar, tur man har en chef med bra kontakter.

Elektrikern var här idag och gav oss bra idéer.


åååh I can't wait! måste bara få ordning på den förgrömmade bygganmälan till kommunen.

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards