Alla inlägg under september 2014

Av Emilie - 29 september 2014 23:30

Eller snarare förväntar jag mig att det kommer ett sms imorgon där det står att det kommit ett paket till mig från Tele2, med min nya mobil. Antagligen medför det lite strul när mitt nummer ska flyttas från kassa telenor till förhoppningsvis lite bättre tele2.
Men det får det vara värt.

Tänk, då kan det komma bilder här på bloggen igen :-)

Helgen var något upp och något ner. Jag och Lukas drog inte direkt jämnt under lördagsförmiddagen kan man väl säga. Det blev lite bättre framåt eftermiddagen, lite för sent eftersom jag skulle åka till jobbet kl 17. En lugn och sansad fest, med vuxna människor som kunde bete sig även med alkohol :-) jag fick massa pappersarbete gjort fast framåt 23 såg jag mest i kors ned alla siffror.

Jag somnade gott kl. 1.30 och väcktes strax efter 7 av Lukas, till slut gick hano Rille ner så jag kunde somna om. Vaknade nnågot mer utvilad kl 9.30 Då blev det nästan lite bråttom, för vi hade planerat att gå tipspromenaden med Sofie o familjen,.vår lilla söndagstradition sen i våras. Vi fick otroliga 11 rätt, bästa nånsin!!! Sen hemåt igen varpå det lagades rejäl söndagsmiddag med kött från en gård strax utanför Skillingaryd. Det blev porterstek, pressgurka, kokta morötter o broccoli, potatis, sås, gele och lite engelsk tradition, yorkshirepuddings :-) mums!!!

Kl 16.30 hade nog alla kunnat gå och lägga sig :-)

Det var en underbar söndag iaf. Och fredagseftermiddag när jag o lukas shoppade skor och mat tillsammans. Han är riktigt bra smakråd att ha med sig när man shoppar :-)

Av Emilie - 23 september 2014 20:06

I lördags var det kalas för svärmor, vi var ca 40 personer i en hyrd lokal.

Jag tror de flesta som var kvar vid 22 tiden fick hjärtat upp i halsen när Lukas kom in gallskrikandes, med fasters "kompis" , efter att ha lekt ute. Han bar en vit pike vid tillfället men som nu var full med röda fläckar, även hans arm var helt röd. Det tog ett par sekunder att reagera och fatta vad det var. Väl när jag kom ifatt dom till köket såg jag att det "bara" var stearin från marschallerna ute och inte blod. Jag vet inte vilket som hade vart värst.

Hela ovansidan av höger underarm samt lite på vänster hand var täckt med stearin. Stackarn!!!

Minst en halvtimme satt vi där i rinnande vatten och med stor hjälp av farbror Henke, som själv har erfarenhet av dessa marschaller �� , fick vi loss all från armen och inget syntes där under.

Dagen efter sa han att det gjorde ont om man vred armen jättekonstigt, så det verkade inte vara nån fara.


I måndags var både jag och Lukas supertrötta på morgonen fortfarande efter helgen, Lukas var dessutom ganska förkyld, så vi passade på att ta en ledig dag hemma. Det var skönt!!!

Jag hade ändå inte så himla mycket viktigt på jobbet att göra att jag kunde med att ta honom till dagis i det läget.


Vi fick passat på att hälsa på Richard på jobbet under lunchen, sen åkte vi vidare till farmor som fyllde år, vi åt lite lunch och tårta, innan vi åkte hem och inväntade Richard.


    

Av Emilie - 11 september 2014 23:12

Idag, något sent kanske blev Lukas godkänd som 5-åring. Fick spruta, testade syn, balans och allt vad det var.
Ni får klara er utan bild några veckor till, tills min nya mobil kommit. Den här är, om möjligt, ännu mer urballad än vanligt:-)Imorgon är det äntligen fredag igenn, tiden bara susar ju fram speciellt med allt som ska göras.
Måndagar är det stall och gympapass, onsdag zumba, torsdag städ/tvätt dag. Helgerna framöver är i stort sett bokade tills decdecember, lite lugn i oktober. Så snart är det jul!!!

Imorgon ska Lukas springa knatteloppet på pangstafetten, jag ska hejja på honom för han har ju hejjat på mig så duktigt i sommar när jag sprungit, och nästan kommit sist enligt honom :-) efter det är det middagsdejt här hemma med mina härliga mamma-vänner. Lördag då blir det kalas för Sofia och några timmar med skratt och tjöt med ett det kompisgänget. SSöndag är ju såklart val som gäller och lite stalltjänst, så som sagt fullt ös mot nästa helg då det är fullt ös igen!!

Trevlig helg!!

Av Emilie - 9 september 2014 21:22

Oftast är det väldigt enkelt att lägga Lukas. Men... Om klockan går liite för långt efter 19, är det hopplöst. Idag däckade jag till en stund i soffan, efter en lång och välspäckad måndag. Lukas satt med dosan och zappade runt lite och startade om en del favoritprogram. När jag tillslut vaknade till liv var ett program slut och alfons skulle ju såklart bara kolla på nästa med... Men då slog han bakut. Lägger sig hjälplös och vägrar... Trött som jag var orkade man ju liksom inte med det oxå. Tillslut efter mycket tjat och gnat fick Richard bära upo honom varpå han fick sova själv, och det vet vi ju att han inte är så bra på. Han kom upp massa gånger medans jag vek tvätt och många "hot" hanns med, men inget hjälpte. Tillslut gick jag ner och han kom efter, upp igen men nu stannade han iaf. Men med högljudda protester, märkligt nog tystnade han ganska snabbt. När jag kollade till honom hade han tänt och sen somnat på golvet med puffen som kudde. Utan pyjamas, för det ville han inte ha...kallt, speciellt på golvet :) lille knasungen fick komma upp i sängen igen och sov gott vidare.

På senare tid har vi fått lära oss mer och mer att vara konsekventa, som med bilbältet, han kan själv men orkar sällan. Men nu efter ett par veckors "boot camp" går det för det mesta bra.Det vände när jag till slut bbörjade köra en gånf utan att han hade bälte på, och då helt plötsligt åkte det illa kvickt på...

Han är kanske liiiite bortskämd bara men vi jobbar på det.

Av Emilie - 4 september 2014 21:17

Igår gick det läsa på aftonbladet om en morfar som kidnappat ett barn. Så som de flesta tidningar har vinklat denna historia förstår jag att folk blir arga. Men i detta fall känns det skönt att känna till sanningen.  Jag hoppas rätten inser hela sanningen av vad som hänt, även efter det inträffade.


 http://na.se/nyheter/orebro/1.2379611-morfar-utkladd-i-peruk-kidnappade-barnbarn


http://www.varnamonyheter.se/artikel/112888/hamtade-sitt-barn-nu-stalls-hel-familj-infor-ratta

http://www.varnamonyheter.se/artikel/112889/kommentar-att-kampa-for-sitt-barn

http://www.varnamonyheter.se/artikel/112890/de-har-tappat-tron-pa-myndigheter


ta er gärna lite tid och läs....

jag ryser varje gång jag tänker på denna stackars tjej som lite tonårs revolterade och blev kär i fel kille, varpå hon inte får träffa sin dotter på TIO veckor, på hans djävulsskap och dåliga ursäkter. Ett så litet barn kan junför guds skull glömma bort en på tio veckor.



Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards