Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

3 månader

Av Emilie - 10 maj 2015 14:52

Då gick det tre månader till.
Vi har säkert gjort massa skoj sen sist. Men det är svårt att minnas eftersom jag inte bloggat om det ;-)
En snabb kik i fotoalbumet i mobilen sa att vi firat påsk hos mamma med familjen. Mamma har brutit armen, många veckor sen nu, men därför var jag där å red fina Alicia Island en sväng. Hon är så snäll å go. Kan nog va min favorit av alla hennes galningar hon haft, förutom min egna då :-)
I påskas hjälptes vi åt lite där hemma med att röjja på gården, efter några fallna träd från vinterns stormar och höbals rester utanför stallet. Även en av de söta lammisarna fick börja på flaska då hen var bortstött.
För några veckor sen behövde vi barnvakt. Rille skulle på nåt och jag fick frågan om jag ville hoppa in och hjälpa till att jobba på Hooks herrgård. Lukas fick välja barnvakt och han var sugen på lite mormorgos.
När han var där fick han hjälpa till att mata lammis, det gillade han verkligen.

Lukas har nyligen även tagit sig igenom vattkoppor. Uscha! Tur det bara kommer en gång! En natt/ kväll var riktigt jobbig. Men det gick bra till slut. Tack vare att Rille jobbar ständig förmiddag sen ett tag kunde vi båda jobba halvdagar och ändå få gjort det viktigaste, jag kom till jobbet lagom innan lunch med så win win.
Nu är allt i full rullning igen, vardagen går så rackarns fort, så det var lite skönt med 1,5 vecka vab.

Igår var det kalas för Lukas största kusin, grabbarna var där och fick äntligen träffa Karlstad/Hammarö gänget medans jag jobbade. Anders mamma fyllde 75 så då jobbar man ju såklart. Det är ju kortvecka nu med, det blir skönt.

Planen är att åka till stugan och vårstäda både hus och trädgård. Förhoppningsvis håller väderprognosen.
På fredag blir det middag med vänner där ute och möjligtvis kan det bli Liseberg på lördag innan vi far hemmåt igen.

Imorgon har vi möte på skolan inför "skolstarten" jösses va tiden flyger fram, det kunde man inte tro när man startade den här bloggen :-)

Efter alla vattkoppor åkte Lukas på värsta förkylning så han däckade kl 19 i soffan, sötaste gosen!!! ?

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards