Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

Morsdagshelg

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15
Det har även varit Skillingarydskalaset i helgen, tyvärr hade dom jätte otur med vädret. Rejäla skurar och kallt. Vi tittade på lite veteranbilar, fikade och kollade på tävlingar i skateparken. P g a regnet blev det tyvärr ingen uppvisning.

Vi tog oss hem och jag och Lukas packade ihop oss och körde till mamma. Lukas tog en välförtjänt vila i bilen, han somnade innan vi kommit till travbanan :-)

Vi hade bakat morotskaka som vi hade med oss

Idag söndag, morsdag, har jag hjälpt mamma på en loppis, på Sägnernas hus, tyvärr superdåligt arrangerat med knappt inga besökare. Men vi hade trevligt :-)
När vi kom tillbaka blev det lite morsdagsmiddag. Med banoffeepie till efterrätt

Medans pappa grillade muckade Tösen gräl med Wilma, så hon fick vad hon förtjänade, ett jack i örat. Hopplösa tjuriga gamla tanter!!!

Så söt blev hon :-D

Idag har Lukas och kusinerna hejjat på cyklisterna under Rallarloppet, uppskattat verkar det ha varit iaf. Dom hejjade på med morfar medan vi var borta.
Nu blir det film innan sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 20 maj 2015 18:26

Jag älskar långledighet. Och mitt jobb som man alltid får vara ledig från på röda dagar och klämdagar, sålänge det inte är nåt utöver det vanliga. Som för grabbarna som jobbade både fredag och lördag eftersom det vankades bröllopsutskick. Vi hade p...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Skapa flashcards