Alla inlägg under maj 2015

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15
Det har även varit Skillingarydskalaset i helgen, tyvärr hade dom jätte otur med vädret. Rejäla skurar och kallt. Vi tittade på lite veteranbilar, fikade och kollade på tävlingar i skateparken. P g a regnet blev det tyvärr ingen uppvisning.

Vi tog oss hem och jag och Lukas packade ihop oss och körde till mamma. Lukas tog en välförtjänt vila i bilen, han somnade innan vi kommit till travbanan :-)

Vi hade bakat morotskaka som vi hade med oss

Idag söndag, morsdag, har jag hjälpt mamma på en loppis, på Sägnernas hus, tyvärr superdåligt arrangerat med knappt inga besökare. Men vi hade trevligt :-)
När vi kom tillbaka blev det lite morsdagsmiddag. Med banoffeepie till efterrätt

Medans pappa grillade muckade Tösen gräl med Wilma, så hon fick vad hon förtjänade, ett jack i örat. Hopplösa tjuriga gamla tanter!!!

Så söt blev hon :-D

Idag har Lukas och kusinerna hejjat på cyklisterna under Rallarloppet, uppskattat verkar det ha varit iaf. Dom hejjade på med morfar medan vi var borta.
Nu blir det film innan sängen.

Av Emilie - 20 maj 2015 18:26

Jag älskar långledighet. Och mitt jobb som man alltid får vara ledig från på röda dagar och klämdagar, sålänge det inte är nåt utöver det vanliga. Som för grabbarna som jobbade både fredag och lördag eftersom det vankades bröllopsutskick.
Vi hade planerat att vårstäda stugan med släkten. Som jag längtade att få komma dit, till havet. Det känns som att köra hem när vi åker dit. Västkusten är verkligen bästkusten!!!

På torsdagen var det superfint väder och vi städade, skakade och piskade mattor, dynor madrasser och njöt i solen. På fredagen gav vi oss av till Liseberg. Jag hade lyckats få ihop ett rejält gäng. Totalt 7 barn och 7 vuxna. Tanken var att vi skulle kunna dela upp oss lite så de åksugna vuxna fick åka med. Men det blev bara ett åk för Richard och Sofia. Det var så långa köer överallt. Jag åkte bara med barnen och var nöjd med det.
Det var en riktigt härlig dag med mycket nöjda barn. 20.30 lyckades vi slita oss. Pizza hämtades på vägen hem såklart.

På lördagen var vädret supertrist och jag vaknade på fel sida. Men tillslut fick vi ihop en riktigt trevlig grillmiddag. Med äppelpaj och vaniljsås till efterrätt.

På söndag var det bara att sätta igång och städa igen, städa upp efter allt vi stökat ner, innan vi for hemåt.
Det var lika skönt att komma hem till huset igen som det var att komma till stugan :)
Vi har kunnat somna när vi velat och vaknade av oss själva, det behövs verkligen i några extra dagar ibland.

Nu är vi tillbaka i vardagen och hjulet snurrar på för fullt.
Imorgon ska Richard åka och köpa sig en båt. Han har verkligen längtat efter det!!

Av Emilie - 10 maj 2015 14:52

Då gick det tre månader till.
Vi har säkert gjort massa skoj sen sist. Men det är svårt att minnas eftersom jag inte bloggat om det ;-)
En snabb kik i fotoalbumet i mobilen sa att vi firat påsk hos mamma med familjen. Mamma har brutit armen, många veckor sen nu, men därför var jag där å red fina Alicia Island en sväng. Hon är så snäll å go. Kan nog va min favorit av alla hennes galningar hon haft, förutom min egna då :-)
I påskas hjälptes vi åt lite där hemma med att röjja på gården, efter några fallna träd från vinterns stormar och höbals rester utanför stallet. Även en av de söta lammisarna fick börja på flaska då hen var bortstött.
För några veckor sen behövde vi barnvakt. Rille skulle på nåt och jag fick frågan om jag ville hoppa in och hjälpa till att jobba på Hooks herrgård. Lukas fick välja barnvakt och han var sugen på lite mormorgos.
När han var där fick han hjälpa till att mata lammis, det gillade han verkligen.

Lukas har nyligen även tagit sig igenom vattkoppor. Uscha! Tur det bara kommer en gång! En natt/ kväll var riktigt jobbig. Men det gick bra till slut. Tack vare att Rille jobbar ständig förmiddag sen ett tag kunde vi båda jobba halvdagar och ändå få gjort det viktigaste, jag kom till jobbet lagom innan lunch med så win win.
Nu är allt i full rullning igen, vardagen går så rackarns fort, så det var lite skönt med 1,5 vecka vab.

Igår var det kalas för Lukas största kusin, grabbarna var där och fick äntligen träffa Karlstad/Hammarö gänget medans jag jobbade. Anders mamma fyllde 75 så då jobbar man ju såklart. Det är ju kortvecka nu med, det blir skönt.

Planen är att åka till stugan och vårstäda både hus och trädgård. Förhoppningsvis håller väderprognosen.
På fredag blir det middag med vänner där ute och möjligtvis kan det bli Liseberg på lördag innan vi far hemmåt igen.

Imorgon har vi möte på skolan inför "skolstarten" jösses va tiden flyger fram, det kunde man inte tro när man startade den här bloggen :-)

Efter alla vattkoppor åkte Lukas på värsta förkylning så han däckade kl 19 i soffan, sötaste gosen!!! ?

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards