Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Stukad

Av Emilie - 31 oktober 2010 09:34

Vilken lyckad kväll det blev i fredags när vi var ute med jobbet.

Fram till att jag lyckades med konststycket att halka på golvet och gjorde illa foten, igår förstod jag att den antagligen var stukad. Typiskt när man väl får sovmorgon så kan man inte sova ändå pga foten. Jag skulle ju ha hjälpt till att flytta hem hästarna med men det gick åt skogen det med.


Fråga mig inte om exakta detaljer hur det gick till. Helt plötsligt så sa det bara pladask och sen vill man ju gärna skynda sig upp så jag hann nog inte ens uppfatta hur jag hamnat där. Men jag skyller på lite högre skor än vad jag är van vid, som har en hård helt plan sula på otroligt halt trägolv. 

Inte de 7 olika vinderna vi smakat på. Det är ju inte speciellt stora glas man dricker när det är så många. Men oh så goda allihopa. Speciellt ett dessertvin. Han sa att de skulle smaka sommar och oh ja det gjorde det, smaskens.

Vi åt totalt 10 olika "rätter" 3 försnkacks och sen de 7 rätterna som var beställt.
Min favorit var en rätt med havskräft stjärt som dom lyckats fylla men vad det nu var. Den rätt som var mest skum innehöl bla. gurkgelé och ostronsnö.

Men det är kul att prova på.


Igår gjorde jag inte många knyck. Richard skulle jobba och jag undrade verkligen hur det skulle gå för mig eftersom Lukas inte var helt nöjd hemma, han hittade inget roligt att göra. Då kom Mia & Calle, farmor och farfar. Dom hade med sig en BobbyCar. Han har inte fått helt snits på det, men det kommer nog snart. När dom åkte igen var det dags för lunch och sovdags för Lukas så jag fick lite lugnt ett par timmar.


På kvällen kom Bettan och Fidde, vi käkade lite taccos och sen åkte Fidde och Richard till Vaggeryd där The Experience spelade. Jag och Lisabeth passade på att titta på våra sista avsnitt av Band of Brothers. Det är alltid lika jobbigt när dom hittar koncentraionslägren och fattar vad det ör för nåt.


Idag ska jag och Lukas på klädparty hemma hos Maria, min chefts fru. Dom fick ju barn samma dag som vi så det är lite kul. Fast dom är OTROLIGT olika Lukas och Olle. Nu måste här express tvättas så Lukas har något att ha på sig. Vi ska ju vara där 15 så det blir la inga problem.

Hoppas ni har haft en bra helt allihopa.

 
 
karro

karro

1 november 2010 22:59

Nej va tråkigt med din fot:-( Hoppas att den blir bättre anars år du söka upp en läkare!
Krya på den!
Kram K

http://www.appelblomman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards