Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Aj aj aj

Av Emilie - 18 november 2010 13:26

Stackars lille skrutten.

Igår kväll när jag jobbade så gick det väl sådär för dom här hemma.

Vid 18.30 tiden skulle Richard fylla på brasan lite innan det var dags för dem att chilla ner i soffan, gröt och nattning. Bara det att då kom Lukas springades och skulle hjälpa pappa stänga dörren till kaminen. Ni kan säkert själva räkna ut hur det gick.

Som tur var hade han bara tänt brasan och skulle ladda på första gången så det hade inte brunnit så länge. Men det blev ingen lugn kväll för dom och inget databyggande för Richard.

Dom fick spolat handen en stund i alla fall. Richard fick knappt se, men när han sov kunde vi se blåsor på pek och långfinger.

Så fort Richard lyckades lugna honom lite under kvällen med nån leksak eller så, så glömde han bort sig och tog tag i den med vänsterhanden, som han brände. Och så började skrikandet om igen. Stackarna! Richard hade to.m fått plocka fram en badhanduk för tårarna sprutade så och snoret rann så mycket att det var inte lönt att använda något annat.

Han fick inte i honom nån mat till slut ville han inte ens hålla i kexet för han använde fel hand.

vid 21.30 lyckades han få Lukas att sova iallafall. Då hade han skrikit till och från sen 18.30 tiden. Så lite lätt huvudverk och öm i örat var resultatet.

Lukas fick sova hos oss hela natten, ville inte riskera att väcka honom om jag flyttade honom. Vid 8.30 vaknade han imorse och när han skulle tända lampan sa han bara "aj" när han såklart gjorde det med vänstern. Så idag var det inte så farligt längre tack och lov.


Jobbet gick bra igår, massa god mat och massa god efterätt blev det :)

vit choklad pannacotta med färska hallon, jordgubbar och björnbär uppepå.

Jag slutade väl vid 22.30, ganska lagom, trodde det skulle ta längre tid.

Idag har vi bara handlat och hälsat på pappa en snabbis.

Lukas fick lite lyxlunch idag, lammstek med potatisgratäng och sås. Smaskens!

Ikväll blir det ridning för mig som vanligt, och imorgon blir det bad.

 
 
Camilla

Camilla

18 november 2010 13:59

Hej! Inne och kikar lite..:) Fin blogg och söt Lukas ni har! Ser att det skiljer 1 månad mellan er Lukas och vår Victor. Han föddes 25 juli, dock 6 veckor för tidigt, men ändå! Stackars Lukas, hoppas han är bättre i sin hand idag.

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lisabeth

18 november 2010 14:10

Ohh, känner med Lukas! Jag var expert på att bränna handen när jag var liten, det var några strykjärn och några plattor som var i vägen när jag skulle ta mig fram. Aj aj aj. Glass och tummen var bästa plåstret, har han provat det? ;) Hoppas det läker snabbt! Kram

 
Ingen bild

Annika Gyllspång

18 november 2010 19:02

Hej!
JAg var inne och tittade på din blogg, vad söta kort! Men stackars Lukas då han brände sig...Åhh dessa pojkar tänker man. Jo, tänkte fråga om ni vill komma och hälsa på oss eller tvärtom! /Annika

Emilie

18 november 2010 20:01

Hej, kul med mer besökare :)
Javisst det låter ju trevligt. När var hur? Vi har nog inga större planer i helgen, förutom bad i vaggeryd imorgon(fredag). Ni kanske också är badsugna, det är öppet 10.20-11.20 för småbarn för 40:-/familj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards