Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Sjukling

Av Emilie - 21 januari 2011 23:40

Då har Skillingaryds viruset drabbat Lukas.

Han har varit telativt slö/gnällig idag. Jag har inte tagit tempen, på riktigt.

Jag tog bara med öron mätaren, den visar typ 1 grad under, så då vet jag på ett ungefär vad han har. Den sa 37 så då har han ju "bara" typ 38.


Ökar det kollar jag nog mer exakt imorrn.


Han har inte varit nån storätare idag. Mest vindruvor, russin och lite sånt.

Så länge han äter är jag glad. Köpte hem glass för säkerhetsskull.


Han har lullat runt lite här som vanligt, men sen så kommer han och sitter i soffan och halvsomnar imellan åt. Så vi har inte gjort så mycket idag. Jag fick tvättat två maskiner och torkat av badrummet. Dammsugning får bli imorrn.

Jag fick äntligen duschat sen med. Har aldrig känt mig så ren :)


Jag och Richard sa att det skulle bli skönt med en helg utan planer. Men snart efter så sa vi båda att vi troligtvis skulle bli uttråkade lördag förmiddag och jag börjar redan bli det, därför sitter jag här :)


Vi ska försöka dona lite i källaren imorrn i alla fall. Jag ska nog ta en sväng med Tösen nu, lagom till att träningsverken släppt taget om kroppen. Ska helt klart stretcha bättre nästa gång :)


Jag hoppas på lite sömn i natt i alla fall. Lukas somnade fort vid 20, men han ligger och hostar och gnyr imellanåt. Hoppas han kan sova hela natten i alla fall. Så han får lite energi imorgon. Richard ville ju så gärna ta med honom på innebandy imorrn, eller var det bandy??? strunt samma!. Vi får se hur det går med det.


Ha en trevlig helg allihopa.

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards