Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Låååång natt

Av Emilie - 23 januari 2011 16:13

Som vi anade blev det en spännand natt.


Igår eftermiddag åkte vi till Richards föräldrar för att äta lite nybakt frallor. Jag höll på att ångra mig strax innan vi åkte eftersom Lukas bara sovit 40 minuter och började bli riktigt slö och grinig. Men vi åkte och jag försökte få honom att somna på vägen man han somnade inte riktigt.

Väl där hemma åt han en liiiiten ostskiva, ingen mat men glass gick bra. Men inte allt på tallriken.

Han sov 2 x 30 minuter kanske. Vi stannade nämligen på middag med :)


Så vi kom väl hem vid 22 tror jag. Lukas somnade på några sekunder.

Jag provade först att ha honom i sin säng, upphöjd och med kudde. Men han vaknade efter en stund och var helt igentäppt. Så Jag gick och hämtade honom och försökte hitta nåt skönt sätt att sova på med honom hos mig.

Det var INTE lätt.

Vid 2 kom Richard och skulle lägga sig, dom fick "sova" i soffan, medans jag sov ett par timmar till. Sen blev det vakt byte strax efter 4.

Det är nämligen lättare att sittsova i soffan än sängen.


Först kollade jag lite på tv medans Lukas sov, men stängde av och försökte sova lite med. Och det gick ganska bra faktiskt.


Jag vaknade vid 9.30 men Lukas sov till och från till11 tror jag hon var. Då hämtade vi pappa. Vi åt lite frukost. Sen var han vaken till 13.30 kanske. Sov 1 h i vår säng, uppstöttad. Efter det har han sovit till och från, men kanske 1 h i sträck nu.


Han blir inte alls lika täppt i halsen nu idag, så jag hoppas natten blir bättre.


Vi har läst lite och han har krupp. En inflamation i halsen strax under stämbanden, så det låter mycket värre och täppt i halsen än vad det är. Det svullnar i halsen om man ligger plant ner så det är halvsittandes, sittandes som gäller. Och det märks jättetydligt.

Imorgon tar Richard premiär på vab dagarna. Vi får se hur vi delar upp resten av veckan.


Idag är det bara massa skidor och skidskytte på tv, så jag är nöjd som får sitta i soffan hela dan :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards