Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Djävulsnatt

Av Emilie - 27 januari 2011 20:39

Det måste har varit värsta natten nånsin, delvis för mig.

Jag har inte sovit en hel natt sen i fredags. Jag vet Malin att du knappt aldrig gör det... :) Det tär på krafterna. Under kvällen igår kunde Lukas inte somna om efter ha sovit en timme kanske. Han sa bara aj aj aj. Han har nämligen en förkylningsblåsa i varje kind, som han typ tuggar på. Vilket gör gaaanska ont.

Igår fick jag en snabb blick och han har värsta köttsåret i ena kinden. Konstigt att han inte vill äta eller kan sova när han ligger på sidan.

Jag gick och la mig tillsammans med Lukas och han däckade på en gång. Men vid 1 vaknade han igen och höll p åmed sitt krånglande. Han kan inte hitta nåt bra sätt att ligga på, snurrar runt. Sätter sig upp för att dyka ner för att ligga på min axel och det kan ni ju räkna ut att det gör ganska ont. Till slut kröp han ner från sängen och fortsatte med sitt "aj aj aj" och grät och hade sig. Och jah var bara sååååå trött så jag fixade inte att hjälpa honom. Inte för att det gick heller. Han gjorde precis lika dant när han inte kunde sova på kvällen.

Så då kom Richard, han satt och spela data fortfarande.


Jag somnade ganska fort och sov som en stock till kl 7.

Ni anar inte tacksamheten jag kände att Richar hade sovit i soffan med honom.


Tydligen hade Lukas krånglat halva natten sen. Richard kunde inte lägga ner honom, han vaknade direkt så fort R försökte. Vid 5 somnade Richard. Lukas sov iaf till och från. Men hade sovit en halv film, som Richar mätte det i.

Tack och lov för filmkanaler :)


Jag ringde hem efter vi ätit lunch och då hördes den gamla goa Lukas i bakgrunden. Det har han varit hela eftermiddan och kvällen med. Så underbart.

Han har ätit okej med frukost, lunch och kvällsgröt. Så 3 godkända mål idag. Mycket mycket bra!


Och somnade kl. 20.30 Tipp topp!!


Imorgon är jag äntligen ledig. Då ska vi fara till stan och köpa nåt fint åt mig och en massa mat. Richard fick mer lön än vi trodde idag. Han plockade ut all semester och alla timmar han hade sparat. Så äntligen slipper vi snåla så man blir tokig.

Vi ska till Maxi och fylla frysen full med kött och fisk. Så man kan börja planera middagarna igen.


Trevlig kväll.


Nu tar jag ett glas cola till :) för att fira snart 3 veckors frihet från överätande av socker. Ingen träningsverk efter min 1km gå 1km spring runda i veckan. Och ett kilo minus på vågen i veckan. Jippie!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards