Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Nu har det nått mig

Av Emilie - 29 januari 2011 14:20

Nedrans förkylning!


Ikväll skulle jag och Richard ha åkte till Marina och Ola, dom har lite inflyttningsfest med MASSA folk och sen bär det av till stan, men jag kommer aldrig orka, så jag stannar hemma :(

Det är bäst så. Mamma skulle ha varit barnvakt men hon kommer ner ändå.

Jag hade ju tänkt att köra själv ikväll då eftersom det sparar ganska mkt pengar eftersom jag ändå ska jobba imorrn, men när jag dessutom är förkyld; snorig, halsont och tung i huvudet så kommer jag inte orka stå ut med massa fyllisar.


Eftersom jag inte litar på att Richard kommer kunna dricka lagom mängd alkohol ikväll får Lukas vara ett par timmar hos Carina och barna. Så han får busa av sig lite, testa om han är redo för dagis. Jag hade en tjänst innestående efter att jag tog stallet igår, bäst att utnyttja på en gång :)


Idag vaknade jag av mig själv kl 9. De andra två låg och sov så gott i sängen.

Lukas vaknade nån gång inatt och ville inte bli lugnad. Såg innan idag att han antagligen bitit sig eller nåt då det var blodfläckar i sängen. Stackarn!


Kl. 10 väckte jag Lukas. Han somnade ganska sent igår.

Vi var i stan igår, åkte hemifrån 10.10 och kom hem 15.30 typ.

Han sov bara ca 30 min på väg hem. Men verkade rätt pigg ändå.

Jag hittade ett par jeans till Lukas, med resår vid fötterna och snörning i midjan, tog bara stl 80, dom var lagom långa till nu. Det är ju lite lättare när han e med så man kan prova på en gång.

Jag köpte upp mina HM pengar äntligen. Hittade inga byxor där dock.

Så det blev ett superlångt linne, vitt. En blus/topp i två olika färger, vit och mörkgrå. Samt en tunn tröja med breda muddar, speciellt längst ner så den ska sitta åt lite och pösa sig i magen.

Däremot hittade jag ett par byxor på Lindex, ett par baggy jeans, men såklart fanns det inte rätt storlek. Och inte nere på stan heller, men som tur var fanns dom på nätet så dom e beställda.


När vi kom hem plockade vi upp pappa Rille som var och skulle handla på systemet och sen skulle vi hämta släpet på Richards jobb för vi skulle hämta Richards föräldrars badkar som nu skulle få flytta ut. Dom ska göra om sitt badrum. Och vi kan behöva ha nåt att bada/duscha i när vi väl får tummen ur att göra iordning vårt.

Vi stannade såklart på middag hos Richards föräldrar, jättegott som vanligt :)

Och innan vi åkte därifrån så var klockan strax efter 21. Hem och lämna av badkaret och hyvelbänken vi även fick. Lämna tillbaka släpet och när Richard gick ur bilen för att koppla av det såg jag i spegeln att Lukas tumme precis trillade ut efter att han somnat. Tokungen. Giveivis så vaknade han till i blöjbytet, det var tyvärr tvunget. Men då kunde han äta lite gröt somnade gott sen. Så det var därför han sov så länge idag hans somnade mnog inte förrän 22.30 tiden. Näe nu måste vi vända rätt på dygnet igen innan det är dags för dagis.


Oj...mycket text  nu :)


Trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards