Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

VAB

Av Emilie - 8 februari 2011 13:39

Då var det dags att vabba igen.

Eller igen, jag har ju faktiskt inte gjort det nån gång ännu.

Igår när jag hämtade Lukas så blev han ledsen när han såg mig.

Det var mer en lättnads suck ledsenhet, jag har inte fattat det innan, men tydligen så slutar hans lärare 15.45 och den andre 16.15 Dessutom var den ena ny nu igår då, som han bara träffat en gång eftersom han var sjuk.

Så när jag hämtar honom 16.30 så har två lärare han känner precis lämnat honom hos avd 2:s personal, som han inte riktigt känner ännu eftersom han bara är där en liten stund på eftermiddan. Så igår fick jag inte nån rapport om vad som hänt under dan och hur han hade varit. För dte hade dom inte rapporterat vidare.

Visst jag tänkte tat jag kunde fråga dom idag då, men nu hade han ju feber.

Dessutom hade han en blodblåsa på insidan av läppen och två tandmärken på utsidan av läppen, och jag vill ju gärna veta vad som hänt. Antagligen har han ju trillat, men jag vill veta ändå.  Titta vilka märken!!! syns inte lika mycket på bilden men ni ser ju dom iaf.  

Han har ont där med upptäckte jag. Jag skulle få honom att sluta tugga på insidan av kinden, och petade till där, och han blev jätteledsen.


Men inte lika ledsen som när jag skulle ta på honom byxor, för att vi skulle åka till pappa och lämna hans matlåda, han behövde ju inte komma hem och ta ut Tösen idag när vi är hemma. Och inte lika ledsen som när jag skulle ta på honom jackan och vi ska inte ens tala om när jag skulle sätta honom i bilstolen.

Givetvis hade jag lite bråttom med... Han trodde väl att han skulle behöva åka till dagis, han vill inte åka dit om han inte är pigg, helt klart. Sen blev han glad när vi kom till pappa, eller var det att pappa hade choklad till honom??


I helgen åkte vi till slut hem till mamma och pappa. För att tapetsera ett av deras rum. Det gick la sådär, det är så himla snett och vint och ojämnt så det var inte lätt att göra det själv. Jag hade Lukas och mamma började jobba 14 på söndan, lördan gick åt att slipa och spackla.


Det var i alla fall trevligt att vara hemma hos mamma lite, dessutom gick jag och Ida en sväng med vovvarna och Lukas i pulka. Tills han inte ville åka pulka längre, då vände vi hemåt igen, det tog nog 3 ggr så lång tid hemåt som bortåt.

Nu ska jag sätta igång tvättmaskinen som jag laddade innan men hann inte sätta igång för Lukas gjorde något så han blev ledsen.


Ha en trevlig dag, här är det så soligt och fint så :)


Just det, det är så himla tråkigt att komma in varje gång på bloggsidan och nästan aldrig få non komentar. Kan inte alla bara skriva en liiiten så jag vet vilka ni är som läser :)

Tack tack!

 
 
Ingen bild

Mia

8 februari 2011 15:42

Idag hittade jag var man skriver kommentarerna. Jag trodde inte man kunde det här.

Ja jag tycker det var underligt att inte de talat om vad Lukas gjort när de lämnade över honom. Det brukar man ju alltid göra. Men det kanske kom något emellan så det blev bortglömt.

Hoppas ni får tid att komma på en fika. Calle behöver ju lite hjälp med.

Kram

 
Ingen bild

Doris

8 februari 2011 17:40

Hej!
Kul att läsa din blogg.
Hoppas Lukas mår bättre..

 
Ingen bild

lisabeth

8 februari 2011 19:04

Jag läser ju, det vet du la =) Vi hoppas att Lucke blir frisk snart för vi vill träffa honom, det var länge sedan nu!

Emilie

8 februari 2011 20:53

Jodå det vet jag ju :) Ni är alltid välkomna hit, vet ni la???

 
Jessica A

Jessica A

8 februari 2011 20:28

Tycker jag brukar vara ganska duktig på att kommentera men även jag kanske kan bli bättre - men då gäller ju samma tillbaks :)

Stackars Lukas - och dåligt att de inte har koll på vad som hänt när man hämtar dem. Men tyvärr är nog inte alltid dagis vad man önskar att det var...

Tråkigt att inte ses så ofta,
kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Emilie

8 februari 2011 20:52

Givetvis ska jag med försöka bli bättre på kommentarer. Jag ska ju absolut ringa dagis imorgon och fråga vad som hänt.
Jag är ju ledig fredagar vi kanske kan ses på en promenad runt dammen eller något när vägen är okej där, har inte varit där på länge.
Kram

 
karro

karro

9 februari 2011 20:24

Men va konstigt som sagt att de inget sa. De är de annars väldigt noga med, iallafall på mina barns avdelningar!
Hmm ja verkligen konstigt att vi inte såg där;-) Måste kolla med Emma o Mårten på fredag när de kommer hit på middag!!
Kram k

http://www.appelblomman.blogspot.com

Emilie

9 februari 2011 21:36

dom brukar vara duktiga att rapportera, eller iaf hon vi förlorade på 1:an nu, nu kanske dom bättrar sig efter en sån här grej.

 
Sandra

Sandra

15 februari 2011 23:38

Hej!
Jag ramlade in på din blogg nu i kväll (natt)
När det har hänt något som är viktigt att föräldrarna får veta så måste de rappotera till de fröknarna som han lämnas över till men så är det ju även mänskligt att glömma....hoppas att de lärty sig av sitt misstag.

Hoppas att allt är bra med er annars!

/Sandra (Theodors mamma)

http://sandrasyren.blogspot,com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards