Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Packar och donar

Av Emilie - 24 februari 2011 22:25

Jag håller på och plocka iordning lite saker/kläder inför vår helgresa. Min och Lukas. Schema kommer senare.


Oj då, insåg igen att jag inte bloggat på en hel vecka. Jag lovade ju berätta om desserten. Vi hade ju väldigt höga förväntningar på denna, och oj vad vi blev besvikna. Glassen smakade knappt ingen coco alls. Jag älskar co co så det var tråkigt. Ananasen var väl god, men jag hade nog önskat att den var lite sötare, typ karamellig. Jag gillar ju när det är sött och sliskigt.


Vad gjorde vi i helgen då?? Absolut ingenting!

Vi var ute en sväng på dan och lullade runt. Det var typ det. I söndags åt vi våfflor till lunch. Det var smaskens, tyckte Lukas med.


I tisdags jobbade jag på en begravning på eftermiddagen. Hela den dagen var helt pissig, enkelt uttryckt. Jobbig jävla begravnings entrepenör som la sig i ALLT som han inte borde. Så nu ska vi inte samarbeta med dom nåt mer.

De som bokade maten gjorde det direkt via oss eftersom det är stammisar till oss. Och ändå la han sig i heeela tiden. Han organiserade om hela buffén, han gnällde och tjatade på oss att fylla på faten även om det var precis vad Erik höll på med. Ja jag bli arg bara jag tänker på det. Men det värsta av allt var ändå att jag mötte honom på väg med de sista grejerna, kyrkan ligger rakt över gatan från Haga, så det är bara att traska över med det. Han sa tjurigt; ja ni får städa hela köket med, det är sås överallt. SHIT!!! Jag och Erik hade satt såsen på värmen på spisen så länge, och skulle bara över lite snabbt och hämta det sista. Men jag visste inte att såsen var helt varm redan och satte på 10:an. Jag har aldrig sett så mycket sås i, på, under i en spis. Fy farao.  Det tog ett bra tag att få rent överallt.

Vi funderade på att inte kolla bakom spisen, men som tur var så gjorde vi det. Och vilken tur, där var typ  2 liter till. Tipptopp! Klockan 19 var vi klara.

Så jävla trött!!!


Jag kom hem till en trött och grinig sambo. Han ville att jag skulle hämta pizza istället för att byta av honom med nattningen. Men det ville jag inte. Så istället för att göra nåt la han sig i soffan och sov. 20.40 när Lukas sov satte jag igång och gjorde chiliconcarne. 21.00 satt jag i soffan och åt.


I måndags var vi och fikade hos richards föräldrar förresten, kunde inte komma på det först.


I onsdags/igår....va tusan gjorde vi då???? Antagligen inget.


Lukas är så go på mornarna nu. När jag ska lämna honom.

När vi kommer så är de andra på väg in till avdelningen från 2:an, så han kan springa in fritt och det gör han. Härom morgonen gjorde han det, och när dom kom vände han och hoppade in i myshörnan och lekte med nån bil. Mellan myshörnan och grinden till hallen står ett kartonghus. Så jag såg inte honom, men sa Hejdå, och han svarade Hejdå mamma.

Idag var dom inte riktigt redo att komma in på avdelningen så han fick hoppa över deras grind, men då ville han ju springa tillbaka till 1:an och leka med bilarna, så då blev han ledsen. Men Matina följde med honom in till 2:ans bilar istället och det gick ju med bra.


Igår kväll hände nåt märkligt däremot. Lite hoppigt i tiden här nu men jag tar det som jag kommer ihåg. Lukas vaknade och skrek. Så Richard sprang dit. Han skrek och skrek. Och ropade på mamma, så jag gick dit efter några minuter. Det hjälpte lite men han fortsatte gråta och säga  aj aj. Han försökte så himla väl berätta vad som gjorde ont, men jag förstod inte, han blev lite frustrerade men hade jätteont nån stans. Han var jättetrött med och ville ju lugna sig och somna, men kunde inte. Så han fick följa med ut i soffan. han grät till och från. Richar kände lite på hans mage och då hoppade han till. Så antagligen hade han ont i magen på något vis. Till slut somnade han hos Richard och kunde sova resten av natten i sin säng.

'Lukas var lite geggig iena ögat i morse men jag trodde det var snor så han snorade och gnodde runt det igår. Men när Richard hämtade honom på dagis idag så sa dom att han nog hade ögoninflamation, för han hade varit geggig hela dan. Jesper, grannen har det visst med. Jag börjar tröttna nu, den ena sjukdommen efter den andra. När tar det slut???


Så till helgen med då....

Imorgon åker jag och Lukas vid 10.15 tiden kanske mot Vaggeryd för att lämna Tösen hos Sara. Sen åker vi vidare till mammas jobb och äter lunch där. Ällgfärsbiffar skulle dom ha mmmmums.

Därefter somnar Lukas lätt i bilen och vi far till Göteborg och hälsar på Therese och Cornelia. Där får Lukas stanna några timmar på efermiddan då jag kl. 16 ska träffa Sofie för att vi ska till Skandinavium och Göteborg Horse Show. På Show och middag. Som hon fått gratis biljetter till.

Efter middan hämtar vi Lukas igen, typ 19.30 Lagom till nattning.

På lördan har vi inga direkta planer, jag tror vi ska träffa Ida lite och även Lisette och Mathilda.

På söndag ska Lukas spenera dagen med Bäste Moster med make. Medan jag går på Göteborg Horse Show och mässan tillsammans med Carina, vänner och barn. Det ska bli kul!


Nu ska jag studsa i säng. Trevlig helg på er.


Lukas kan äta yoghurt själv och fredag morgon får man, för då har vi lall tid i världen samt bad planerat efteråt



Sorterar frusna/tinade hallon




Man kan äta några med



Testar pappas tofflor lite...



Mina coolingar


Lukas dansar...med skiva i munnen!



Mormor har även väldigt fina ljus i köket, 3 av dom klarade tyvärr inte helgen.



Det finns även en spännande låda i köket

 

Oj va mycket saker det fanns plats för där i!




Efter den lådan bar det av till nästa sortering



Det är tröttsamt att "städa" hos mormor


Så han tog tummen och vilade några minuter.


Våffeltajm


Man måste ju ha mjölk till



OOOOOH så gott!



Igår fick Lukas en favorit till mellis, frusna blåbär :)

                                            
Han är fortfarande blå under naglarna, hoppas det försvinner i badet imorrn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards