Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Dags att jobba igen

Av Emilie - 6 april 2011 22:21

Idag var det vanlig arbetsdag igen.

Lukas hade lite svårt att somna igår, det gick ganska fort men han sov inte så tungt, så jag fick söva om honom när jag försökte lägga ner honom. 

Kl. 5.10 vaknade Lukas, åter igen hade han svårt att somna om. Det tog minst 30 minuter, jag gick och la mig igen, det regnade och jag var INTE sugen på promenad med Tösen. Så hon fick trädgårds promenad lite senare :)


Tur var väl det för strax efter jag lagt mig vaknade Lukas igen. Så in till vår säng. Han somnade till slut och jag med i nån sekund, innan jag vaknade igen. Så på jobbet idag var jag sjuuukt trött.


Sen när det väl var dags för Lukas att vakna så var det lögn att få liv i honom. Jag bytte blöja, satte på honom strumpor och byxor, men när vi kom till tröjan vaknade han till minsann.


Han hade nog saknat dagis, för han tyckte det var kul att komma tillbaka. Han är så söt när vi kommer dit, jag klär av honom ytterkläderna och sen håller han upp sin hand och vill hålla mig i handen, som "kom nu mamma så går vi in".

Innan jag gick så fick jag massa kramar och vink. Pigg och glad.

Och glad när jag hämtade honom med. Jag har ju lärt mig att det inte ger nåt att stressa hem utan när han är redo att gå hem så går han mot sin avdelning igen.


Annars ikväll har vi inte gjort så mycket. Lukas var ganska trött och somnade ganska smidigt, för Richard.


Igår var vi ju på Småfolket, det var kul. Men det märktes på Lukas att det var länge sen. Han satt väldigt nära i knät och vågade precis i slutet av sångstunden röra lite på sig. Han vågade inte göra några rörelser. Här hemma gör han ju alla rörelser glatt till alla sånger.

Vi fick även träffa Jessica och Judit. Kul att se dem, det var länge sen.

Alla barnen växer och utvecklas så mycket.

Lukas var inte så fikasugen, men han viste ju vad som fanns i rummet jämte: rutchkana!!! han ville så gärna gå dit men vågade inte själv, men Judit följde med honom och då gick det bra. Så himla söta var dom när dom gick iväg ihop.


När vi kom hem var det lunchdags och han hade ätit upp strax efter 12 och tanken var att göra som i måndags att hålla honom vaken till 13 när han kunde äta sin medicin. Men det gick ju sådär 12.30 däckade han i mitt knä. Han satt jämte mig först, lutade lite mer, och lite mer. Sen Låg huvudet i mitt knä och jag kunde inte låta bli att gosa honom i håret så han säkert somnade.


Nu är det strax dags för sömn, först de sista minuterna av Of The Map.

Imorgon är det torsdag, ridtur, sen e det helg!!!

Gonatt!

 
 
Jessica A

Jessica A

7 april 2011 22:29

Ja, det där med sovrutiner är inte det lättaste! Två kvällar i rad har Judit varit vaken till halv tio typ och sovit till halv nio på morgonen!

Gillar vi inte så nu ska vi försöka få ordning på tiderna i helgen...

Hade nästan glömt hur söta de var när de gick iväg till lekrummet i tisdags - goa ungar!
Kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards