Direktlänk till inlägg 18 april 2011

mmmm värme

Av Emilie - 18 april 2011 22:21

det blev varken film, chips, godis el mys. Jag la ifrån mig datan och somnade. Vaknade vid 22 och väckte en sovandes Richard, men vi somnade båda två snart igen och vid 00 var det säng dags.


Söndag förmiddag spenderade jag med ida & Johan som snart gifter sig. Vi tittade på deras festlokal, Årås Kvarn. Det kommer bli toppen!!! längtar


När jag kom hem hade Lukas och Richard ganska nyligen vaknat och resten av dagen/kvällen spenderades ute. Vi grillade och åt ute på altanen. Fläskfilé med våra dillgräddkokta potatisar. (små färskpotatis/halverade större potatisar 0,5 liter grädde, massa dill salt och peppar och in i ugnen, passar till ALLT!)


Idag har Richard varit hemma med Lukas. Vi tog en säkerhetsdag hemma för att säkerhetsställa friskheten :) 

Lukas hade däckat i soffan kl 11. Med två halvätna kex, en i varje hand.

Så när jag kom hem vid 15.30 så hade dom vart ute sen 14 och vi gick inte in förrän 17.30 för att få ihop lite mat. Det blev hemmagjord potatissallad med rostbiff. Smaskens!


Jag övertalade Richard att byta däcken, vi har ju haft dubbfria så då måste man ju inte byta på en gång som med dubbar. Men jag glömde påminna Richard om att han skulle kolla mönstren innan han bytte. Så vi ska nog byta tillbaka till vinterdäcken igen, för sommardäcken var inte helt ok. Det blev inte jättemycket ogjort arbete eftersom Richard hade satt vinterdäcken på fel håll och behövde byta sida.


Nu kommer bilderna i omvänd tidsordning, men det får ni stå ut med.


Idag när jag kom hem gick Richard och Lukas omkring med varsin skottkärra.


Snart serveras rabarberpaj och rabarberkräm. MMMM!!!
 


Lukas körde lite gympa efter maten, stackars Tösen fick ställa upp som redskap


 
Det bästa med att sitta på altanen, men kan bara luta sig tillbaka efter maten och vila lite :)    

halsar vatten, kolla in alla min plant projekt i bakgrunden, på golvet :)
 
Lammen har blivit stooora
 

I söndags testade Lukas att ställa upp sina saker i soffan, som jag gör när jag brukar dammsuga ordentligt. 


Tack och hej, leverpastej! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards