Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Semester

Av Emilie - 27 april 2011 22:15

Varför ska det vara så nedrans krångligt att åka på semester???

Först ska man skrapa i varje hörn och panta burkar för att ha råd.

Man ska hya bil, som inte kan lova vilken bil det blir.

Vi vill ta med vår bilstol eftersom det inte finns något säkert alternativ i europa. Det är dessutom mycket billigare att ta med den på Ryanair än att hyra en på Hetz.

Men vill man fråga Ryanair nåt så måste man ringa england. Jag vill ju fråga hur dom behandlar en bilbarnstol. Dom bör ju handskas varsamt med dom ändå.

Inte slängas omkring som väskor. Och dessutom får de bara väga 20 kg, men ingenstans får jag reda på var vår stol väger. Nä då måste vi ta ut vår och väga den, smidigt!!!!

I sökandet efter vikten hittade jag en lista vart stolen passar, i vilka bilar.

Vilket ökar på kostnaderna något när vi ska hyra bil eftersom de bara är godkända i framsätet i småbilar, men där kan man ju inte ha den eftersom där är airbagen. När man hyr bil så blir man inte lovad den utan den eller en liknande, vad händer om stolen inte får plats i den då???


ÅÅÅÅH jag bli galen!!!!

dessutom måste jag räkna ihop/tänka ut hur mycket bagage man ska ha med sig, eftersom det måste fyllas i när man bokar flyg på Ryanair....


Nån som har nån erfarenhet???


Min stackars lilla hjärna....

Och vilken träningsverk det börjar smyga på i låren, är heeelt stel.

Gonatt!


 
 
Ingen bild

lisabeth

28 april 2011 07:23

Ja det lät minst sagt krångligt det där med bilstolen. Är det mycket dyrare att hyra från Hertz eller? Om det inte skiljer så mycket så kanske det är "värt" det för att slippa oro sig för om bilstolen är med och om den är hel! Kanske? Men tyvärr är vi ju inte gjorda av pengar någon av oss, attans med! =)

Emilie

28 april 2011 14:43

Problemet är ju även att i resten av europa tycker man att Lukas kan sitta i en bälteskudde nu. Alltså en sån man kan ha efter man e 5 i Sverige. Så om vi hyr stol av Hertz så får vi en stol som inte känns speciellt säker, är framvänd, och sen har man hört så mycket historier om att det inte finns nån stol kvar när man väl kommer ner. Och han får sitta i knät typ...Naaah känns sådär.

 
Jessica A

Jessica A

30 april 2011 20:47

Så glad att vi har stugan att vara i, skulle aldrig ha råd att åka nånstans på semester.... fast vi funderar på nån natt i DK i år iaf. Om mamma vill passa Milla vill säga?

Superbra jobbat med löpningen, kolla gärna iform.se, de har superbra löpprogram som funkar för alla nivåer. Där har jag börjat och man blir snabbt bättre.... gäller att varva gång och löpning efter ett fast tidsschema. Lycka till iaf!

Kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camilla

4 maj 2011 17:55

Låter bökigt värre, synd att det alltid ska krångla. Men det löser sig nog. Vart tänker ni åka?

Emilie

4 maj 2011 21:20

Vi ska åka till Italien. Nu har vi bokat flybiljetterna så nu får det gå som det går.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards