Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Möhippa

Av Emilie - 2 maj 2011 21:49

I fredags var det äntligen dags för Idas möhippa.

Det är sp mycket lättare att blogga när man inte har hemligheter att hålla.

Ida blev hämtad på jobbet och väldigt överraskad.

Vi hade väldigt blandad ålder, äldste var närmare 70 och yngsta var 5 månader.

Så det var lite klurigt att hitta bra aktiviteter, men lite bowling, relax på Atlantis och middag på Anna Gretas fick det bli. Vi hade mycket trevligt.

Sånna dagar kan man ju gärna ha oftare :)


Just det jag vill även passa på att tacka Lisabeth för barnpassningen.

Hon kom upp vid 11, när Lukas åt lunch. Sen tog dom en promenad medans jag packade ut i bilen och begav mig.

Han höll på att somna men dom hann hem innan och sen somnade han lätt i sängen. Du är som gjord för det här med barnpassning Lisabeth :) Tack så mycket!!


Valborg firades med god grillad mat hos Richards föräldrar.

På söndagen gjorde Lukas något nytt, han får lite problem med blöjexem under veckorna, så vi försöker ha honom blöjfri när vi kan på helgerna.

Han stod här vid mig vid soffan och plockade med sina djur i hans favoritbok.

Sen tittade han ner på fötterna och jag trodde han kissade, men tji fick jag. Han hade bajsat!!!! Han hade inte visat en min, inte sagt ett knyst utan bara plockade vidare med djuren. NASTY!!!


Men det var ju bara att plocka upp, tack och lov var han ganska så stabil i magen denna gången :)


Idag har jag jobbat 8-20.50 lite lätt trött i fötterna nu.

Men så är det när man ska jobba ifatt lite minustimmar.

Men imorgon blir det lite sovmorgon.


Just det, igår hämtade vi även Lukas nya säng, det ska "bara" målas vit först :)

Hoppas ni får en trevlig vecka.

 
 
Ingen bild

lisabettan

3 maj 2011 11:36

Var så god, igen! Det var mysigt och vara barnvakt. Korta stunder går ju bra =) Åh en ny säng, så roligt. Den får jag komma upp o kika på någon dag, när den är målad. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards