Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Vår lilla helg

Av Emilie - 15 maj 2011 23:23

I helgen har det varit mycket jag och Lukas.

Vi hade som vanligt fredagen ledigt. På förmiddagen passade vi på att bada.

Det är inte öppet så många veckor mer och nästa vecka kan vi inte.

Efter sommaren funderar jag på att börja jobba heltid. Eller så kanske man kan gå upp och jobba varannan fredag, fast det blir la bara jobbigt att hålla reda på.


Strax efter Richard kommit hem kom pappa med årets lass med ved.

  Superfin, torr björkved. Så nu kan det bli hur kallt det vill i vinter. Vi är redo.

Lukas tyckte det var lagom skoj. Eftersom han strax innan blev uppväckt, eftersom vi testar 1 timmes sömn nu.

Han ville inte hjälpa till på nåt vis, vanligtvis springer han som en tok med sin skottkärra, men icke! Han ville inte nåt.


När pappa åkt for vi iväg ner till Systemet för Richar och jag och Lukas gjorde premiär på biblioteket, va high tech det är nu för tiden, helt galet.

La bara böckerna på bänken så kändes det av vilka böcker som var där i högen.

Det blev 2 Mamma Mu böcker.

Lukas älskar Mamma Mu just nu.


5.30 for Richard iväg till Karlstad med bror och far för att svensexa för storebror som gifter sig i sommar.

Tack coh lov gillade Lukas också idén att ta sovmorgon, så kl. 9 vaknade vi :)

Dagens promenad blev upp till hästarna för att se till att de hade vatten. Det är en bit UPP dit så vi kom inte in igen förrän efter 1,5 h.


  svårt att se men en liten prick mitt på bilen är den ena shettisen och till vänster nere vid träden står de andra två :)

Det är så härligt där uppe iaf. Lukas han traskade runt där och gick glatt fram till de små shettisarna, vid dom stora fick han vara hos mig.


Retsen av dagen väntade vi mest på att få åka till Sara.

Vi skulle vara där kl. 19. Men kom vid 18.30 :)

Jag visste att dom andra med skulle vara tidiga.Jag hade ju en paj att slänga ihop med...

Vi åt en jättegod sallad och sen rabarber jorgubb paj, med vanlijsås. Så gott allt ihop. Sen så klart blev det Eurovision. Vi är ganska kritiska och pratsamma och tar ganska lätt på det hela. Vi hade t.o.m ett litet quiss i år som Linda J fixat.

Lukas somnade i min famn strax innan Eric Saade.

Efter att ha levt riktif rövare där hemma. Oj vad han fick busa. Han var helt galen.

Hemma hos Sara går det att springa runt nedervåningen. Och Linda J var heeelt slut hon med efteråt. Lukas hade kunnat fortsätta hela natten tror jag.


Vi sov över hos Sara eftersom jag inte ville dra upp Lukas när Eurovision var slut. Lukas vaknade vid 7.30 och kändes lite varm. Han åt lite frukost och vid 10.30 sov han hos mig i soffan. Han sov lite mer än en timme och ville inte äta nåt därefter och var väldigt varm. När vi väl kom hem hade han 38.6 Fick alvedon, blev piggare och åt massor. Det märktes direkt efter 4 timmar att alvedonen släppte. Han blev helt slö/apatisk, men piggnade till efter mer alvedon och dessutom kom ju pappa ÄNTLIGEN hem.

Han somnade i soffan sen i mitten av första perioden på Hockeyn.

Än så länge har han sovit bra, Hoppas han kan göra det resten av natten.

Richard tyckte det var perfekt att Lukas var sjuk så han fick en extra dag hemma imorgon efter hans bravader i helgen.


Jag ska passa på att börja tidigare imorgon men har även bytt riddag till måndagar nu. Så nu kan jag rida måndagar, springa tisdag och torsdag morgon. Det är mitt nya mål. Hejja mig :)


I A6s rulltrappa/band det är ju såååkul redan nu att åka där, i onsdags.


Det var så länge jag tog bilder på Lukas så jag försökte få ett bra porträtt :)


Mamma Mu har gått varm idag :)


Vi sov lite i eftermiddags


Men ändå blen han såhär trött på kvällen

             

Mitt arbete ikväll. Vika, håla och binda häftena inför lördag. NU ska det bara packas på torsdag, så är vi redo. Håll tummarna för fint väder.

  tröttast.nu :) tror det var i lördags eftermiddag

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards