Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Återhämtad

Av Emilie - 25 maj 2011 19:27

Nu har jag äntligen återhämtat mig efter en dunder bra helg.

Jag somnade kl. 20 igår och hade satt klockan för att inte missa Desperate Housewives, men det hjälpe inte, jag däckade om direkt. Och när jag väl vaknade var det ingen idé att se slutet, så jag hoppas på att jag har tid att se reprisen.

Imorgon ska Lukas och barnen på avdelningen ut på utflykt. På en lite längre promenad till skogen skulle jag tro. Så då har vi bakat bullar idag så han får en bulle med sig ut.


Åter till helgen. I fredags hade massa ärenden i stan på vägen. När vi väl kom ut till mamma och pappa så åkte vi vidare allihopa, förutom Tösen till lokalen, Årås kvarn. Där skulle dukas och stökas.

Lördag morgon började hos frisören kl. 9.

Jag och Ida skulle frissas. Jag ber i förväg ursäkt till Ida för bilden som kommer, men jag kunde inte låta bli.

Frisören var helt underbar. Det är inte många frisörer som förstår sig på mitt hår, men det gjorde den här, tack och lov. SYnd att han är så långt bort.

Det tog honom 2 timmar att rulla, upp båda våra hår, torka 45 och sen göra bådas frisyrer. Helt galet duktig och snabb.

Vi hämtade blommorna vägg i vägg, sen bar det hemåt för lunch och sminkning. Tack Sofie för hjälpen.

Klänningen åkte på och fotografen kom.

Kl 16. stod vi redo för en vigsel utomhus, i relativt soligt väder, lite kyliga vindar men det överlevde vi.

Vi minglade och sen bar det inåt för en enastående underbart god middag.

VRÅLGOTT! och rödvinet till varmrätten är nog min nya favorit. Synd att det inte finns på vårt system jämt.

Vid 2 tiden började jag bli vrååååltrött. Och eftersom jag ville få lite sömn så tog jag mig ner till vandrarhemmet och gick och la mig. Men oh så onödigt. Jag sov knappt inget alls den natten. Tänk vad mycket jag kunnat hjälpa Ida dåren som bara sov 2 timmar den natten, för hon var uppe och plockade och donande halva natten och morgonen.

Kl 11 var det nämligen brunch hemma i "byahuset" i hembyn. Så det var inte läge att ligga och sova halva dan.

Jag var jättetrött och halvsliten efter att ha blandat champagne, vitt vin rött vin, baileys och småsmuttar på richards drinkar.


Sitter och kollar på 4 bröllop och störtryser när tjejen kommer och går in...


På brunchen kom Lukas ihop med Sofie och Jamie. ÄNTLIGEN!

hur ska vi klara oss en hel helg på semestern när det är bröllopsdags i Karlstad och Lukas ska vara hemma??

Lukas gillade brucnhen, han sprang omkring och stollade sig hela tiden.

Som tur var så blev han trött efter ett par timmar och vi åkte hem så vi fick sova lite middag.

På söndagen var mamma och tävlade i GBG det gick jättebra. Hon kom två, men hade vunnit om inte jockeyn sovit i starten och hamnade nästan liggandes på ryggen på hästen när dom sprang iväg ur startboxarna.


Nu blir det bilder....sorry Ida



upprullad och upptuperad...


men så fina de blev...

  fotografen jobbade på :)



Lukas var väldigt intresserad av presentöppningen på söndan :)

          

 
 
Ingen bild

lisabettan

25 maj 2011 23:46

Jag är ju spänd på och se hur fina du och Rille var också!! =) Men det får jag väl ta mig till er och kolla. Vilket JÄTTEHÅR frisören fick till innan han gjorde frisyren på Ida =) De var ju jättefina, fräckt att Johan hade grå kostym, det ser man inte sååå ofta. Snyggt!

Emilie

26 maj 2011 14:46

Det finns knappt kort på mig och Rille faktiskt. Eftersom vi var så flitiga och höll i den själva hela tiden.
Lite lustigt!

 
Ingen bild

ida

28 maj 2011 13:06

haha...bra bilder :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards