Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Badavslutning

Av Emilie - 27 maj 2011 22:44

Idag var det sista gången på badet i vaggeryd.

Det var lite i sista sekund jag bestämde mig för att åka. Men jag ångrar det inte.

Lukas har ju varit lite snorig och dan denna veckan, men nu har vi tömt gångarna ordentligt :)

Han var helt tokig i badet idag. Det var dessutom extra många där idag nu när det var sista gången.

Bl.a var en mamma där som var där när vi var där sist.

Hennes son och Lukas hade rutchkane race. Dom bara åkte och åkte och åkte.

Puffarna på armarna är ju toppen. Lukas såg att den andre pojken inte behövdes tas emot av hans mamma så då fick inte jag ta emot Lukas heller. Det behövdes visst inte heller märkte vi. Puffarna gjorde att han inte hamnade under med huvudet alls. Förutom en gång när han kom lite långt bak när han åkte. Så han kom i vattnet nästan liggandes. Med det spelade ju ingen roll, det blev ett par hostningar och sen på det igen.

Synd att det var sista gången nu när vi kommit in i det så bra.


Duschen gick också jättebra. Han kan stå med en av handduscharna medans jag duschar av mig. Han sprang även och tryckte igång alla duscharna.


Med oss idag var även Frida med Siri. Frida som är HÖGgravid.

Hon är beräknad 4/6 allså om en vecka.

Det får mig att tänka på underbaraste Therses som också är beräknad snart. Tror det var 6/6, men jag gissar på 8/6, på min födelsedag :)

Förhoppningsvis kan vi träffa dom midsommarhelgen som vi firar hos mormor.Så man få gosa med lite bebis. Sist hon hade bebis, Cornelia som är lite mer än 3 nu så vågade jag inte hålla henne. Det var PRE Lukas. Nu vill jag gosa, jag är redo :)


När Richard kom hem från jobbet åkte jag till mitt jobb. Vi hade ett möte med ett brudpar, dom ska ha sin fest hos oss nästa lördag, 4/6. Det ska bli kul att få jobba på lite bröllop nu. Ska försöka fota lite med så jag kan piffa upp hemsidan lite på jobbet.


När jag kom hem igen bar det av till stan. Vi skulle ha hämtat sand till Lukas sandlåda. Men släpet på Richards jobb hade nog inte klarat det. Dessutom hade vi inte hunnit, för dom stänger kl 16 och jag åkte från jobbet 15.30

Men vi fick köpt lite annat vi behövde :)


Imorgon är melodikrysset på High Chaparrall, synd att det ska bli skitväder bara. Inte för att jag hade tänk åka, men jag ska lyssna och lösa.

Trevlig helg gott folk!

 
 
Jessica A

Jessica A

30 maj 2011 04:30

O vi som inte har varit en enda gång... men det har inte känts så lockande med stora magen - jag är nog lite mer fåfäng än Frida...

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards