Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Mors dag

Av Emilie - 29 maj 2011 20:13

Nu bloggae jag så ofta att jag inte hinner ta några nya bilder på skrutt, men ni vet ju att det kommer nån dag sen, en himla massa bilder.


Dagen har varit jättebra.En riktig mors dag.

Jag fick lite sovmorgon och väcktes av jordgubbar och melon på sängen. Ihop med lite ljuvligt doftande syréner.

Lukas var på riktigt bushumör och jordgubbar va visst toppen.

När vi ätit upp och vaknat till lite passade jag på att ringa min egna allra bästa mamma. Bästa tiden att nå henne är nog då, vid 9 tiden. Då har hon kommit in från stallet efter att gett hästarna frukost. Och innan hon hunnit börja med nåt nytt projekt för dagen.

Just nu tar ju hästarna en hiskelig massa tid. Två stycken som ska tränas och tävlas med. Just nu är planerna Oslo på torsdag för att få en godkänd i startboxarna, Göteborg på söndag med den samma häst och sen till Oslo igen på torsdagen för att starta den andra. Där imellan ska de ju åkas och tränas med dem, för det har hon inget bra ställe hemma där hon kan gå riktigt fort. Det är ett evigt farande. Och därimellan ska det jobbas och tas hand om gården. Ja, hon har lite mycket att göra så här års :) Förhoppningsvis ska det ju betala sig det här farandet med hästarna.


Tillbaka till mig. Vid 10 åt vi frukost ihop. Vi slöade mest runt här hemma. Gick ut och lekte lite med grannnen. Gick in för att sova för inget passade. De har ju järnviljor i den här åldern och de är inte de givmildaste barnen de här två.

Dom vill alltid ha samma sak.


Det tog dock en timme att söva honom och att vi båda låg med honom i sängen.

Under tiden han sov passade jag på att springa en tur i skogen med Tösen.

Det var visst lite längre än min vanliga tur men jag sprang typ 1,5 km i ett kör.
Min vanliga runda är ju 2 km, varav jag går den första uppför alla backar och sen springer jag hem nerför. Nu i veckan när jag gjorde det sist kunde jag nog säga att jag sprang hela vägen, lite snabbare än min vanliga halvfartsjogg.

Kul att det ger lite resultat. Synd att det inte på vågen bara.


Jag tittade på Desperate Hosewives som jag missade i veckan. Ihop med Lukas osm vaknade. Sen slängde jag ihop den supergoda sockerkakan med vinbärsmaräng. Innan det var dags för middag hos Richards föräldrar.

Fidde offarde sig och körde så jag kunde dricka lite vin. Fidde och Lisabeth var också med på middagen.

Nu kom vi hem för en timme sen, jag har plockat och donat lite och känner mig redo inför den nya veckan.


Hoppas alla ni andra mammor också har haft en bra dag.

Kram

 
 
Jessica A

Jessica A

30 maj 2011 04:31

Frukost på sängen är väl aldrig fel, även om det "bara" är jordgubbar och melon.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards