Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

So far very good

Av Emilie - 8 juni 2011 21:52

Min dag har varit väldigt bra hittills.


Den började med att Lukas vaknade lätt och smidigt, eftersom han somnade i tid igår. Han var glad och pigg. Han blev ledsen när jag lämnade på dagis, men det hör nästan till nu för tiden. Hoppas det går över.

När vi kom fram till dagis ringde det i mobilen. Jag hade visst glömt släppa ut hästarna. Sån tur att det finns backup som håller koll på en.


Hade inte det minsta tanke på det.


Det var ganska lugnt på jobbet fram till lunch. Sen var det lite smågalet. Sista dan innan bossen är tillbaka.

Vi åt lite kladdkaka på eftermiddagen. Gott! eller jag hade expreimenterat lite med receptet så jag har ätit godare.


När vi kom hem från jobbet/dagis hade Richard köpt blommor, 10 röda rosor. Jättefina :)

Vi kom överens om att jag skulle få en ny handväska nästa gång vi är i stan. Så funkar det att bo på "landet" och vi är inte så noga med presenter. Tur att vi är lika :)


Det blev riktigt god middag, grillad peppar flankstek med rostade rotfrukter/klyftpotatis och sallad. Jag hade även gjort hemmagjord jordgubbsglass. SUPERGOD! så tack Fidde och Lisabeth för glassmaskinen, för 2 år sen.I sommar kommer det göras mycket glass!

Mamma var här ikväll med. Jag fick en gammal cykel, hittegods. Handdukar och blommor.

På lördag blir det mer firande med Richards familj!


Imorgon ska vi nog till stan och shoppa lite. Lukas behöver shorts och t-shirts, stackarn har fått värmeutslag på heeela ryggen. Tur det är helg snart så vi kan ha honom i badet hela tiden så de försvinner.


Godnatt!

 
 
Ingen bild

Lisabeth

9 juni 2011 00:09

Kul att glassmaskinen kommer till användning =) Något som står på önskelistan i år? Snäll man du har som överraskar med blommor, det är det lite snålt med här, hrmm.

Emilie

9 juni 2011 21:53

Önskelistan i år? Njae, presentkort på Hm :) tråkigt, men absolut nödvändigt. Behöver även köpa mig nya walking/jobbingskor nu.
Eller något heeelt annat som jag inte kan räkna ut själv att jag vill ha :)

 
Jessica A

Jessica A

9 juni 2011 19:33

Åh, kan inte vi göra glass ihop nån gång? Har en maskin men fattar inte riktigt hur man gör...

Har ni något planerat nästa fredag fm förresten? Lekparken om det är fint väder kanske?

Kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Emilie

9 juni 2011 22:00

Har du inte kvar receptboken man får med?
hittade världens lättaste recept i min. Funkar nog på den mesta frukten. Mixa 200 gr(jag tog 400gr) frukt, som jordgubbar, 1 äggula, 90 gr(vilket visade sig vara 3/4dl, fast jag tog inte allt, det behövdes inte) 1 msk citronjuice, 1 dl grädde och 2,25 mjölk(3%) När allt är mixat som till smoothie så kör igång glassmaskinen och häll i. Låt gå 35-40 minuter, håll i plastburk och in i frysen några timmar beroende på hur hård man vill ha. Men den smälter ganska fort ändå när den kommer ut sen.

Lekparken låter som en toppenidé håller tummarna för fint väder. När var hur??

 
Ingen bild

Lisabeth

10 juni 2011 12:00

Jobbingskor?? =)

Emilie

10 juni 2011 20:11

Haha, japp jobbing! fattar la vem som helst vad det är, det är ju döjobbigt att springa :)

 
Ingen bild

Camilla

13 juni 2011 20:42

Grattis grattis i efterskott!

 
Jessica A

Jessica A

14 juni 2011 20:30

Vi kan väl träffas i lekparken vid Fåglabäck vid tiotiden på fredag. Skulle ju ev bli dåligt väder men då får vi väl gå hit eller så...
Ska bli kul att ses!

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards