Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Midsommarfirande

Av Emilie - 22 juni 2011 21:36

Idag var detr midsommarfirande på dagis. Kl.16 med dans och efteråt fika för dom som tagit med sig.

Jag trodde det skulle hålla på liiite längre än det gjorde och frågade Rille om han ville följa med upp, och det ville han såklart. Bara det att han vill att jag skulle hämta honom på jobbet och sen skulle han hem och byta om innan vi kunde ta oss upp dit. Jag blev lite sen dessutom så vi kom till dagis 16.40 När alla satt och fikade, och hade gjort ett tag. Stackars mitt barn!!!! fick dansa och sitta där med fröknarna när dom fikade för hans föräldrar hade inte kommit.

Men han hade tagits hand om av den ena läraren, Matina, tack och lov, dom hade dansat ihop och han hade fått en festis av dem. Dessutom hade grannen Emma frågat om han ville ha bulle men han hade väl knappt fattat vad som hänt, full med föräldrar, dans och jättekonstigt! Så han hade knappt känt igen henne typ.

Men när vi kom så fikade vi lite, tjötade lite och så...

Men nästa år är jag fasen först på plats, helt klart!


Rille behövde dessutom åka tillbaka till jobbet. Men först var vi hemma ett tag och busade med grannarna och väntade på att vår "däck-kille" skulle höra av sig.

19.00 ringde Rille och sa att om en halvtimme är han klar med allt annat och kan ta oss, vi kom dit 19.45 och blattebilen var inte klar än. 20.00 fick vi åka in och få våra däck balanserade. ÄNTLIGEN!!! han bara skrattade och sa att han förstod att det har skakat :)


Och det har det, men inte nu längre :)


Så det blev sent för Lukas idag, men snart får han sova så länge han vill.

Imorgon jobbar Rille bara till 13 och kan hämta Lukas tidigare.

På fredag far vi iväg, antagligen med fullpackad bil som vanligt. Till mormor, till havet. Det ska bli trevligt att träffa den delen av släkten, det var länge sen nu. Får se om det blir nåt bloggande under helgen.


Men glöm inte att på lördag är det Lukas födelsedag, så skänk honom en tanke


Min lille skrutt, min lille gosunge. Är han så gammal som två år? Var det 2 år sen man låg där på BB??

Tydligen.


Kameran på mobilen är tyvärr paj, om jag inte sagt det innan, så det blir kort om bilder nu ett tag framöver. Jag ska kunna lämna in den på garantin. hoppas bara dom kan fixa den, gratis! jag älskar den mobilen.

Vill inte bli utan den!


Nu önskar jag er en toppen midsommar, trots att vädret inte ska bli det bästa.

Ha det gott, Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards