Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

MIdsommar- födelsedagskalas

Av Emilie - 26 juni 2011 21:18

Vilken underbar helg vi har haft!!


Vi kom iväg relativt bra i tid. Lukas sov lagom länge osv.



Vi kom fram strax innan 14. Till Lerkil, utanför Kunsbacka. Ett stenkast från havet.


Midsommarafton firade klassiskt med midsommarstång, sill och potatis och allt annat till middag och lagom med alkohol och toppenumgänge med släkten.

Vi la även i år till luftpistol skytte som fick heta Lukas Cup, eftersom det var hans födelsedag på lördan.

Var vi dom ändå som hade sol och inget regn? Det blåste en hel del men inget regn. Och ganska soligt.

       


Lördagen började ganska lagom, eller först började den vid 7.30 men Lukas insåg att han behövde somna om p.g.a sen läggning kvällen innan.

Vid 9 vaknade jag otroligt hurtigt och tog med Tösen på en springtur, den jobbigaste jag varit med om.

Det blev frukost ute och Melodikrysset under tiden.


 


Tiden går så otroligt fort när man umgås så här...

När klockan närmade sig 13 kom underbaraste Therese med familjen Mattias, Cornelian 3 år och Felix, född 2/6.

Lukas och Cornelia stollade runt som bara den. Dom hade jättekul.


         


Vi åt lite lunch, fikade massor, stor tårta och många kakor.


   


Vi blev många som firade Lukas och många paket blev det.

Många mjuka, men Lukas uppskattar ju dom på sitt sätt, genom att stoppa in tummen i munnen och gosa med lappen i nacken på kläderna.


Lukas favvopaket blev nog den från min lillebror och hans tjej, en påse med mynt :) han är galen i "Penga" han länsar alltid våra plånböcker och vill stoppa  dom i sin spargris. Så Lukas blev jätteglad och vi fick hitta på en spargris av hans ryggsäck, i det lilla facket fram som vi bara öppnade litegrann.



 

 

Framåt kvällen blev Lukas dyngtrött och besökte Kim och Anna i tv-soffan.

Han somnade som en stock men fick bara 20 min power nap. Eftersom vi skulle äta middag och så sen. Tanken var kl 20 men det blev kl 21. Lagom á la Paulsson :)


Det blev en sen kväll för Lukas och de vuxna.Men idag fick jag väcka Lukas strax efter kl. 9 för att resten av dan skulle gå någorlunda bra så han är redo för dagis imorrn.

Det gick nog ganska bra. Han somnade 20.45 Vilket han överlever.

Nu blir det lite söndagschill med You've got mail.






 
 
Ingen bild

Mia

26 juni 2011 22:31

Så roligt att få ta del av lite bilder från er midsommar. Och förståss skruttens 2 års dag.
Kram

 
Ingen bild

Lisabeth

27 juni 2011 05:00

Håller med svärmor =) Gillar bilden på Lukas i superman-pyjamasen, så cool han är ;)

 
Jessica A

Jessica A

27 juni 2011 07:33

Vilken underbar helg ni verkar ha haft! Så mysigt att man kan vara ute.... vi kunde inte ens sitta på vår "altan".

Tänkte såklart på Lukas i lördags när han blev stora killen!

Kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Camilla

Camilla

27 juni 2011 20:07

Vilka härliga bilder och vilken mysig midsommar ni verkar ha haft! Grattis till stora killen också! Han verkar ha haft en bra födelsedag..:) victor älskar också att få pengar till sin sparbössa, han länsar allas plånbok på småpengar, han blir nog rik lilleman. Smart! Kram

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

 
Jessica A

Jessica A

1 juli 2011 09:25

helt ok med sladden... vi är ju ungefär lika slarviga nu då??

Ska kanske göra ett rejs i vårt pannrum där kartongerna ligger huller om buller?!

Ha en bra sommar, imon åker vi på semester.
Kram

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards