Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Sömntuta!

Av Emilie - 10 augusti 2011 22:00

Vilken sömntuta vi haft det senaste...

I måndags sov Lukas ganska länge på morgonen så vi tänkte skippa middagsluren så han somnar i tid på kvällen, så vi kommer lite närmare dagis-tid.
Grannarna kom in och fikade på eftermiddagen och Rille hade tänk gå ner till hans jobbarkompis och kolla in hans utbyggnad. Vi följde med, resten av familjen, när vi kom in på gatan, nere vid Movalla så somnade Lukas och gick inte att väcka, typ vid 17.30-18.00 tiden. Jaja, han kanske sover för kvällen då tänkte vi, men icke!!! När vi skulle gå hem vid 19 tiden så vaknade han såklart till.

Han var vaken ganska länge den kvällen.

Vilket ledde till sen morgon tisdag, då hann både jag och rille vakna först, vi hade t.o.m slumrat om i soffan när han kom trippandes och frågade efter oss.


Återigen skippade vi middagsluren, och på kvällen vid 18, utan att jag tänkte mig för så tog jag med Lukas i vagnen för att handla lite snabbt. Tösen behövde ju komma ut lite. När vi precis kom in på Hemköp kikade jag på Lukas och så stängdes ögona. Igen gick det inte att väcka honom. Men som tur var fortsatte han sova denna gång, jag kunde bära in honom i sängen och ta av honom sandaler och jacka. Innan jag la mig bytta jag från hans jeans shorts till pyamasbyxor. Han bara sov och sov.

Jag har jobbat idag 7-15 och när jag kom hem så sov Lukas igen.

Tydligen hade han inte vaknat förrän 8 på morgonen, alltså sov han 18-08.

Så då sov han la så länge att han inte kunde somna på dan förrän efter 14.


Det var i och för sig ganska bra att han sov sent, för ikväll har vi haft delar av Richards familj här på besök på kvällsmat/fika, Rille fyllde ju år nere i Italien så de hade inte fått "fira" honom. Det blev alldeles för mycket kakor, men imorrn är det slut med det. Har vart duktig på jobbet idag med.

No more carbs!!! det är det enda som funkar på mig, kanske lite extra motion med.

För nu ska jag ner mina förgrömmade kvarglömde bebiskilon.

Såg bilder på mig själv från semestern, fy farao. Dom har etsat sig fast på hornhinnan nu. Det blev mycket kakor ikväll, men nu är det slut. Så bjud inte mig på kakor är ni snälla!


Ska nog gå och väcka Rille nu, verkar som han somnat med Lukas :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards