Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Skaplig dag

Av Emilie - 11 september 2011 22:28

det blev en gansa skaplig dag ändå.

Vi har haft våra oense stunder, men inga allt för stora brål.

Regnet kom och gick hela dagen, men när Lukas väl vaknat efter sin middagslur så lyckades vi ta oss ut iaf. Vi gick en kortis med Tösen, sen mekade vi med bilen. Massa lampor som behövde bytas. Nån har vart trasig sen vi köpte den för lite mer än 2 år sen. Så skönt att inte bli påmind över sin slöhet mer.

Dessutom bråkade bakluckan med mig igår, den ville inte stänga sig. Men det ordnade min store mekare här hemma :) Han är ganska händigt ibland.


Lukas stojade runt i bilen, låste och låste upp, körde fönster upp och ner. Sen gick vi in och åt glass. Vilket var typ Lukas andra mål denna dag, kl. 17. Han har inte vart så hungrig med allt snor och hostande.

Efter de där två tuggorna macka till frukost blev det cornflakes (i bare) till lunch samt ett par chokladbitar. Men till middag blev det pizza så då åt han rejält.


Imorgon blir det kalas för Richards syster Fia. 30 år gammal/ung.

Smidigt att våra systrar är lika gammla :)


Just det. Efter pizzan var det dags för söndags dusch/bad för mig och Lukas.

Mot slutet såg jag att det var nåt som var på gång med Lukas. Han hade redan kissat i vattnet en gång och vi bytt vatten. Så jag sa till honom att  man inte heller får bajsa i baljan, ska vi bajsa toaletten? Nej, var ju såklart svaret och sen tog han i.....jag är glad att han är stabil i magen asså.

Det blev ju lite klabbigt där bak ändå och där skulle han såklart sätta handen och ja....sen ropade jag på Richard :)

Jag bar in Lukas på skötbordet och Rille fick äran att ta hand om baljan :)


Shit happens eller vad säger man???



Lite plask i vattnet, blev han blöt? lätt som en plätt!


Richard påbörjar första busken. Glömde visst ta efter-kort.
Borde han gjort detta med sin axel...kanske inte.

Men det går ju fortfarande inte jämföras med en heldags arbete. Det tog inte speciellt lång tid heller.   


Pappabus! Här tar han i för kung och fosterland :)  



Lukas hade vart söt som tjej med :)


Nybadad och go!    

 
 
Camilla

Camilla

12 september 2011 13:33

Hihi, vilken busig kille! Ja, shit happens var ju en passande kommentar!..;) Sötaste Lukas!
Kram C

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards