Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Perfekt fredag

Av Emilie - 16 september 2011 22:18

Dagen kunde inte vara bättre. Eller jo om min fot inte ömmade.

Men strunt i det nu.

Oftast går tiden ganska långsamt på jobbet på fredagar för att det är så lugnt.

Men med fläskfilé och negerbollar på menyn så kommer det en del.


När jag kom hem från jobbet satt mina pojkar ute vid den större gatan och väntade på mig. Dom hade suttit i 20 min och tittar på bilar. Lukas var helt speedad. Samtidigt kom granne(på lite avstånd) Martina med Jonathan, som går i Lukas grupp på dagis, dom var på promenad med hunden.

Vi pratade en stund och Lukas speedade runt hela tiden, in och ur bilen, hoppande och studande på gatan och showade runt där.

Så kul att se honom så pigg och glad. Tills han bokstavligen stod på huvudet.

Han hade snubblat och skulle resa sig så han stod på alla fyra och tippade över. Det var inte så långt så han blev nog mest förvånad och rädd.

När han fick köra bilen hem så gick det snabbt över.


Vi satannade ute till 17.30 typ. Jag kom hem 15.40 tror jag.

Vi grejade lite i trädgårn. Rille började såga lite på syrénen, jag slängde mina döa tomatplantor och klippte ner lite vid dammen och Lucke busade runt.


Som tur var så hade vi tre olika matrester i kylen så vi kunde bara värma och äta.

Efter maten åkte jag och Lukas och handlade lite fredagsmys och helgfrukost...skit med! jag kan inte komma ihåg minsta sak utan att det står på listan, kaviar... jag tänkte äh, det kommer jag ju ihåg lätt som en plätt. Tydligen kunde jag det.

Hemma igen kom grannarna, Emma, Jesper och lillan Tindra hem precis. Så det höll och kvar en liten stund, men dom var hungriga och behövde gå in.

Jag slängde ihop en kladdkaka. Duschade och gjorde popcorn. Sen var fredagsmyset igång.


Lukas fortsatte sitt speedade jag och dansade runt och röjde som bara den här i soffan. Sen somnade han riktigt gott i sängen. Och jag med.


Skavlan hade premiär idag, alltid lika bra. Efter började filmen Juryn, som är lite lätt vidrig i början men jag har ju suttit med datan i knät hela tiden så jag kom aldrig till att byta och nu är jag fast.


Först ska jag bjuda på lite bilder.

Hoppas ni får en trevlig helg.



Lukas med sin motorcykel, spanar på grannarnas arbetare, med grävmaskin, det mest använda nya ordet Lukas har denna vecka, Grävmaskin!

Strax efter bilden togs välde ekipaget, och åter igen fick mamma rätt, man ska ha hjälmen PÅ sig när man åker/sitter på motorcykeln. Hoppas han kommer ihåg händelsen imorrn, han fick inte ens en skråma tack och lov, men väldigt rädd


Här är före bilden på vår syrén  Tösen hjälpte till!    Lukas hjälpte till!   Dammen fick en lite nedklippning så de fina hösblommorna ska synas    

 
 
Ingen bild

Lisabeth

17 september 2011 00:48

Oh Juryn är ju såå bra. Jag zappade mellan den och Cocktail =)

Trevlig helg på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards