Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Dagens projekt

Av Emilie - 17 september 2011 15:15

Dagens förmiddagsprojekt är klart.

Det tog kanske två timmar. Nu i efterhand väldigt snabbt och smidigt.

Pappa fick hästtransporten med sig så vi fick kört iväg en del med.

Stora syrénen på baksidan, som var mer som ett träd som störde min fläder och rhodendendron. Glömde ta före-bild där men ändå...

Efter dem var klara blev det sågning av tre stammar av ett antal hos grannarna.

Sen fika och sist kapning ev de sista grenarna på syrénen här uppe.

Den blev inte jättesnygg men om ett par år när den växt till sig lite ofyllt upp lite så blir det nog bra.


Nu är Richard ute och har påbörjat eftermiddagsprojektet.

Trädkoja åt grabbarna i grannens träd. Som gjort för en koja.

Flera stammar från samma bas som delar på sig.

Där kommer dom ha riktig skoj.

Den kommer byggas i höjd med Richard stege, som går att fälla på 100 olika vis, så vi kan ta bort den så kommer dom inteupp. 

Sen får det nog bli en rutschkana ner från den.


Jag och Lukas slumrade lite här i soffan medans pappa och Richar var och tömde kärran, så gött var det.

Men nu ska vi nog med snart gå ut och se hur det går för mästerbyggarn.


Och ja, det går nog sådär med Rilles axel. Han kan ju välja att använda sin andra arm till det mesta och han kan inte ta i med den onda direkt som om han skulle göra på jobbet, om det är någon som anser att han borde sluta vara sjukskriven och börja jobba. Vissa saker måste han få välja att göra för att det är kul. Annars blir han ju  även deprimerad av att bara sitta här och glo.

Hans jobb är ju ändå servicetekniker. Han krånglar och kryper i krångliga ställningar, han skruvar och mekar och tar i och drar hit och dit. Så att arbeta är fortfarande omöjligt.

Om någon har en åsikt om det!


     


 
 
Ingen bild

Lisabeth

17 september 2011 22:57

Jag säger inget :) Hihi. Hörde om kojan av Fidde, det lät ju jättekul!!

 
Ingen bild

ida

18 september 2011 20:54

va mkt jobb ni fick gjort o fint väder fick ni med... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards