Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Svärmors födelsedag

Av Emilie - 22 september 2011 21:44

Ja idag är det svärmor/farmor Mias födelsedag.

Grattis på födelsedagen Mia!


I tisdags på jobbet skickade mamma ett sms, ett väldigt taskigt ett :)

att hon ville bjuda på (havs)kräftor, krabba och paj.

Jag som hade stallet fick lite panik. Jag ville ju så gärna åka, Sofie och Olivia har ju varit där den här veckan, nu när Jamie har sin sista praktivecka på Annie Johanssons bageri i Jkpg. 

Men Carina var så snäll och bytte med mig och tog stallet åt mig.

Jag jag fick hälsa lite på Olivia och åt massa goa kräftor och krabba.


På onsdag morgon skulle vi ju tyvärr till sjukhuset annars hade vi ju kunnat stanna över natten, eftersom vi inte skulle vara på dagis förrän 11.


I morse när jag gick ut med Tösen på morgon kissen på trädgårs så gick jag förbi bilen. Gissa om jag svor när det var punka.

Gissa om Rille vakna snabbt när jag berättade.

All världens jävlighet verkar samlas mot oss. Så känns det nu.

Det känns tungt och jobbigt och jag är trött. Men men, jag hoppas vi kan hämta energi i helgen när vi ska hälsa på LIsette och Håkan i det nya huset, förhoppningsvis träffa Therese, Mattias, Cornelia och lille Felxi som blivit stor pojke nu. Samt att få träffa Sofie, Jamie och Olivia lite grann med. Vi ska ju sova där. Om man får sova där med en liten lätt missnöjd imellanåt bebis.

Just det på söndagen blir det ju även födelsedagsfirande av Mia.


Jag hoppas att detta kan ge mig energi.


Nu är däcket löst iaf. Det fick bli reservdäck till jobbet.

Jag hade, som tur var med däcket i bilen. Anders sa åt mig att åka bort till Sören(bil mekaren i byn, stammis) Han tog däcket och konstaterade att det var oräddbart. Satte på ett mycket bra begagnat däck. Som jag satte på bilen igen efter jag kom hem vid 20.30

Jag kanske borde ta bilen på en sväng, och känna så det känns bra...hmmm får nog göra det strax.


Ska kolla lite på debatt först.

Svt1 har så bra program på torsdagar. Kl. 21 är det En andra chans, om människor som varit med om svåra olyckor, men klarat sig och gå vidare i livet. 21.30 är det Hundra procent bonde, ett väldigt intressant program om att vara bonde med lite äldre medel.

Nu är det Debatt. En helt galen människa är jätte anti Clarion hotells nya sätt att ansälla, lite liknande Idol uttagningen. Jättekul sätt verkar det som. Man får 2 minuter på sig at visa lite vad man går för. Det är ju perfekt  när man söker personer som jobbar på hoetll/konferenser. Där träffar man ju gästerna lite snabbt bara och det gäller att visa en bra sida för hotellet.


Nu får jag sluta skriva jag blir toookig på den här neggo människan.


Godnatt!

 
 
Camilla

Camilla

23 september 2011 21:36

Vilken otur du/ni hade med däcket, men det löste ju sig till slut. Hoppas att det däcket funkar bra när ni ska resa iväg. Det blir nog bra för dig att komma iväg lite och samla lite ny energi, tråkigt att du känner att allt går emot er! Men det borde väl vända snart! Mysigt att få umgås med nära och kära i helgen! Må så gott!

http://tuffevictor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards