Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Studiedag

Av Emilie - 1 november 2011 21:45

Vi började dagen extra tidigt för att njuta fullt av den....nä just det, det var bara Lukas som tyckte det var en bra idé att gå upp kl 7. Och frågar man om vi inte ska ligga och gosa lite i mammas säng så börjar han nästan gråta. Näää titta TV!!! jaja! täcket får följa med. Jag halvsover och han tittar på tv. Bra deal.

Tills han börjar fnissa och skratta då sitter han och busar med Tösen som ligger jämte.

Han killar henne, för hon har lagt sig på rygg med huvudet ganska nära honom.

Då var det även hög tid för frukost, för det ville han, tack och lov inte ha vid 7.


Lukas har idag nästan klätt på sig själv, bra att öva när dte finns tid. Men sen fick vi hasta runt kvarteret med Tösen så hon fick komma ut innan vi åkte till småfolket.


Där var en del folk, men jag trodde på mer. Det var en härlig blandning dock. Många bebisar och en del äldra i Lukas ålder. S¨det var inte jättemånga vi kände igen.


När vi skulle hem så fick Lukas sån beslutsångest att vi inte kom nånstans. Upp från småfolker är det nämligen både trappa och backa, där man kan köra vargnarna. Han går halva backen och ångrar sig, och vill gå i trappan och sen fortsätter han så om och om igen. När han väl kom upp med lite hjälp av Judit och Jessica tror jag, så kom han inte längre igen, han skulle gå balansgång runt cykel ställs området och även där kan man välja att ta de tre små trappstegen eller gå jämte, han valde att gå jämte, men väl uppe ångrade han  sig, då satte jag stopp. Sen tog det evigheter att komma till bilen. Vi hittade ett sätt att ta sig framåt, tills det kom en kvinna och la sig i. Lukas gick en bit efter mig Men när hon kom så började hon prata med honom och han gick ut i gatan, en lugn gata. Så vi fick börja om och till slut fick jag bära honom iaf.

Det tog oss 45 minuter att ta oss hem inkl. snabb handling.


I eftermiddags gick vi ut och lekte med Jesper, i trädkojan. Men klockan sprang iväg och jag behövde gå in och byta om inför stall tjänst. Då fick Lukas "psykbryt". Han hade väl så kul där uppe med Jesper att han bara bröt ihop. Jesper ville gå ner och gå in så han blev ensam. Det slutade med att jag fick klättra upp och hämta honom. Han ville varken stanna eller gå ner. Det är inte sååå lätt att klättra ner med ett barn i armarna, men det gick.


Även ikväll har han hjälpt till att laga middag, han gillar att vara med i köket.

Imorgon blir det dagis som vanligt. Det ska bli skönt med lite vardag igen.


 
 
jessica a

jessica a

2 november 2011 20:36

Ja, det där med att stressa på dem funkar ju inte särskilt bra. Har sååååå dåligt tålamod när Judit ska fixa allt själv och det tar TID.
kram j.

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Åsa Nilsson

19 november 2011 23:13

det är jag som är kvinnan som kom och som pratade med din son vid kyrkan jag ville bara hans väl han hade redan gått ut i vägen och den vägen är ej lugn jag går där varje dag till jobbet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards