Direktlänk till inlägg 7 november 2011

All heder till Anna

Av Emilie - 7 november 2011 06:20

Vilken tjej hon är, lillebrors fästmö, ja dom är ju förlovade nu för tiden.


Först blev hon oplanerat gravid innan hon ens tagit studenten.

Nästan från dag 1 har hon spytt, inlagd till och från eftersom hon spytt så mycket.

Efter alla kräkningar har kroppen tagit stryk och fått dåliga levervärden.


I torsdags blev hennes levervärden lite väl dåliga så det diskuterades igångsättning.

Dom fick åka hem och packa sin väska och innan dom åkte gick hon på toa och då lossnade slemproppen.

Men på BB så kom dom fram till att hon verkade så lugn, kunde sova och hade lite disciplin och kliade inte på all sin klåda som den dåliga levern gav. Så dom skickades hem för att sova genom natten.


För att försöka lura igång förlossningen lite kom dom hit på middag.


Det funkade lite. För vi 1 satte lite värkar igång. Vid 5 åkte dom in.

Dom fick stanna om dom ville, för att få hjälp att sova, men dom valde att ta med sig lite sovhjälp hem och åkte hem. Dom bor ju i stan, det är ki lite lättare då.


Framåt kvällen blev det lite mer värkar. Men hon var bara öppen 1 cm. Så dom stannade över natten och fick sömnhjälp, lite mer denna gången då det var mer värkar denna gången.


Söndag morgon blir Kim magsjuk och skickas hem. Stackars min lillebror!

Han skulle troligtvis missa allt. Efter allt dom gått igenom hela året.

Annas mamma kommer och håller henne sällskap.  Vilket nog också är bra för Anna, som ända ganska nyligen flyttade hemifrån och har bra kontakt med sin mamma.


Kim var så dålig igårkväll att han fick ringa en kompis som skulle hämta hans mobilladdare i bilen, för han kunde inte ta sig ut dit. Han hade även feber nu.


Mamma ringde mig vi 21.12, då hade Kim fått rapport igen, då var hon 8 cm öppen.

Vi sa att ja då blir det nog en bebis idag iaf.

21.54 föddes en liten prinsessa. 3525 gr. och 51 cm.


   


En go liten knubbis :)

om man jämför med stackars spinkiga fågelungar jag och Sofie fått :)


Jag tycker så synd om Kim som missade allt och som inte kommer kunna få träffa sin lilla dotter på ett par dagar.

Och Anna har varit så tapper och stark som klarat av detta, så ung.

Det har ju inte direkt varit nån solskens historia. Man blir ju nästan skrämd att skaffa fler barn.

Och sen denna förlossning på det som varade flera dagar.

Hur det gick på slutet har jag ännu inte fått veta. Men om ni vill följa familjen i framtiden så kan ni läsa Annas blogg här; Viplusett


Dags att göra sig klar för jobbet.

 
 
Ingen bild

Lisabeth

7 november 2011 08:58

Ja shit vad stark hon är! Men skönt att allt gick "bra" till slut. Men som sagt dålig tajming att få magsjuka :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards