Direktlänk till inlägg 7 november 2011

Kalashelg!

Av Emilie - 7 november 2011 19:45

Det blev mycket släkt träf i helgen.

På lördagen var det ju kalas hos Richards föräldrar där Henke med familj var nere och hälsade på.

Vi passade på att fira Tilda som snart fyller 5 och Henke som snart fyller 39.


Det blev smarriga älgfärsbiffar med potatis och sås. Döskalle tårta till efterrätt med pepparkakor och bullar, för den som orkade...

Vi tittade såklart på Så mycket bättre. Man uppfattar ju inte allt som sas i myllret av barn och kalas. Men det var bra som vanligt.


Lukas somnade inte förrän kl 23, precis som fredagen. Men det gjorde inte så mycket vi hade ju tid till sovmorgon på söndagen.


12.30 Mötte vi upp Mamma och Pappa i Hestra för att samåka till Väröbacka.

Där var det dags för vår Pålsson/Paulsson träff.

Det är inte så många som heter det längre, men det gör inget. Man får komma ändå :)

Det är min familj och min fasters familj som har denna lilla träff 1 gång om året.

Med standard meny: Kåldolmar, hemmagjorda givetvis.

De är så jääääkla goda. Magiskt!


Efter mycket mat och det började bli kväll och dags att åka hem, då åkte vi förbi farmor & farfars grav.

Eller minneslund. För dom delar plats under en sten, med deras aska.

Ett bra beslut av dem tycker jag. Just för att inte tvinga någon att ta hand om platsen. Utan där tas ju hand om av vaktmästarna. Man kan lägga en liten bukett och sätta en lykta vid tillfällen, men inte hålla på att plantera och dona utan det görs det där.


Anders, min fasters man, är tåg entusiast, bland annat. Han är även lokförare och hade ett leksakståg hemma som fick gå varmt under kvällen. Ganska poppis hos alla, både vuxna och barn.


Och så lite bilder från den sensta tiden jag hittade i mobilen:

vår räk leverens i fredags :)
någon som är sugen på lite räkor och vitt vin??





  Min lille stolle :)




Lukas och Jesper trädkojan

 



Tösen konstrar sig i lekparken



Lukas är lite avundsjuk på Tildas paket

   



T.o.m Olivia gillade tåget, hon följde det så duktigt med blickan





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards