Direktlänk till inlägg 10 november 2011

gympa

Av Emilie - 10 november 2011 20:55

Igår fick jag äran att följa med Lukas på gympan.


Va kul det va!!!


Lukas var helt galen och spexade hela tiden. Det var så kul att se honom så glad och busig.

Efter gympan åkte vi direkt till Kim och Anna. Men ett litet stopp McDonalds, vi kunde ju inte gå direkt på fika utan nån varm mat i magen. Så Lukas fick lite nuggets och jag en liten hamburgare.

Jag körde genom drive in:en för jag orkade inte ta in oss för det lilla. Men jag stannade till på parkeringen för att dela Lukas kycklingbitar och blåsa "lite".

Öppnade påsen och där låg 4 cheeseburgare. SUCK!

gick in och fick bytt, jag erbjuds något för besväret, nej tack sa jag, det hade ju bara blivit onyttigt.


Hemma hos Kim var, Annas föräldrar, och lillebror, mina föräldrar och Sofie med Olivia.

Jag kikade lite på den lilla bebisen och gosade lite med Olivia.

Vi åt lite tårta, just det, den var från Maxi, vanlig prinsess, men såååå god, det var färska hallon i bl.a mycket över förväntningarna.Rekomenderas verkligen.


Jag och Lukas hade gjort kladdkaka på förmiddan med som vi hade med oss.


Oj, jag fastnar i Slumdom Milionair som är på tv hela tiden, svårt att skriva då...


Jag fick ingen bra bild på Nova tyvärr, men det kommer nog snart :)


Idag har vi inte gjort nåt speciellt på förmiddagen, jag städade lite, diskade lite...

När vi skulle till dagis var Lukas inte speciellt sugen, han har börjat leka med sina bilar på sitt rum.

Men det gick bra ändå. När vi kommer till dagis och de andra barnen klär av sig ytterkläderna så kan han gå med dom in, för dom som är klara går in på avdelningen. Ganska smidigt, men lite snurrigt att komma in i stressande och hungriga lärare. Barn överallt och kläder överallt och så ska dom ju helst gör allt själva.


Ikväll när jag kom hem kom Richard ut från Lukas rum och "beklagade" sig lite efter en 1-timmes nattning, "nu får du ta honom" jag höll på med nåt på datan så jag gick inte direkt, men tydligen så hade han somnat iaf under tiden vi pratade.


Så vi kunde istället ta lite glögg och pepparkakor.

Imorgon är vi lediga, jag ska jobba på lördag så jag fick ledigt imorrn. Så vi har bokat lekparksdate med Jessica, Judit, Vide och Smilla.

Judit hade visst velat gå på en gång när jag frågat :)


Nu är reklamen slut igen, så det är lika bra att säga Godnatt!


Trevlig helg!

glöm inte fredagsmysa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 11 februari 2016 22:07

Jag kom på att det var dags att byta namn igen. Jag bor ju inte längre på Lindgatan.  Tillbaka till ursprungsnamnet, det kändes som en bra idé    Det händer ju att jag får lite bloggsug ibland, som ikväll.    Idag har Lukas åkt till Richard...

Av Emilie - 21 november 2015 02:05

Det finns en del som undrar vad som hände mig sommaren 2015.En del av er har förr läst här, när det fanns nåt att läsa vill säga.Så här kommer den stora förklaringen… Många var det som helt plötsligt fick se mig på bild, kär i nån som ni inte ...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:45

Veckan som gick blev verkligen full av kalas. På Onsdagen var det filmpremiär med Onda mannen, filmen som Lukas och hans dagiskompisar gjort. Den ska komma upp på kommunens hemsida så länk kommer så fort den finns där. Lukas farmor och farfar firade...

Av Emilie - 29 juni 2015 17:29

Detta inlägg påbörjades nån dag efter midsommar, men hanns helt enkelt inte med. Nuså! Nu har jag en stund över innan jag ska till stallet. Vår stuga på kusten är nu uppdelad mellan våra två släkter varannan vecka. Vi får helt enkelt inte plats al...

Av Emilie - 31 maj 2015 21:06

Denna veckan har det vart fullt upp på jobbet. Så helgen har varit uppskattad. Igår, lördag fick vi ändå ställa klockan tidigt, jag och Lukas hade frukost att servera på jobbet. Lukas vill så gärna följa med, även om det betydde att bli väckt 6.15. ...

Presentation

Besöksräknare

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag följer

Mammabloggar

Bloggar av mammor och gravida

Bli en buzzare

buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards